Kerk discrimineert zwarte predikanten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 okt 2007 20:01

Als ik het goed begrijp, zijn die mensen aldaar goed genoeg om zieltjes bij te winnen, maar als ze zelf ook het Woord willen prediken, dan zijn zijn ze nog steeds ongeletterde wilden?

Ik vind het een grof schandaal.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 17 okt 2007 20:18

Optimatus schreef:Als ik het goed begrijp, zijn die mensen aldaar goed genoeg om zieltjes bij te winnen, maar als ze zelf ook het Woord willen prediken, dan zijn zijn ze nog steeds ongeletterde wilden?

Hoewel ik de situatie ook niet geweldig vind, denk ik dat hier echt geen sprake is van discriminatie. Ik denk dat men ook aardig wat moeite heeft met Noord-Amerikanen die niet in Rotterdam gestudeerd hebben.

Verder is het besluit nog niet genomen of deze predikanten mogen voorgaan in Nederlandse Gergems.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 17 okt 2007 20:21

parsifal schreef:
Hoewel ik de situatie ook niet geweldig vind, denk ik dat hier echt geen sprake is van discriminatie. Ik denk dat men ook aardig wat moeite heeft met Noord-Amerikanen die niet in Rotterdam gestudeerd hebben.
Denk je dat nu echt?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 17 okt 2007 20:29

Machiavelli schreef:
parsifal schreef:
Denk je dat nu echt?

ja dat denk en vrees ik echt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 okt 2007 20:48

parsifal schreef:
Optimatus schreef:Als ik het goed begrijp, zijn die mensen aldaar goed genoeg om zieltjes bij te winnen, maar als ze zelf ook het Woord willen prediken, dan zijn zijn ze nog steeds ongeletterde wilden?

Verder is het besluit nog niet genomen of deze predikanten mogen voorgaan in Nederlandse Gergems.

Het feit dat er over nágedacht wordt is al belachelijk genoeg. Anderzijds; hoe vaak zal er sprake zijn van een buitenlandse dominee op een kansel binnen de GG?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 okt 2007 20:55

de laatste jaren viel het mee, maar we hebben tijden gehad dat er regelmatig een buitenlandse dominee bij ons in de kerk was. Dat ligt er waarschijnlijk ook aan dat onze dominee nog al vaak ook op reis ging voor de GerGem en deze dominee's dus kende.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 okt 2007 22:09

Het is oud nieuws dat binnen deze kringen men niet gesteld is op mensen met een ander kleurtje. Het idee van de domme negertjes is nog lang niet verdwenen in de orthodox-gereformeerde kring.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 17 okt 2007 22:20

Wat ik zeg: verkapt kolonialisme
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 okt 2007 22:28

Wat ik je brom!

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 okt 2007 22:29

Tja, zoveel beter is de rest van de christenheid nu ook weer niet.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 17 okt 2007 22:30

Dat is wel erg kort door de bocht Sabra. Volgens mij zijn ze bang dat de kerkelijke beleving van negroïde mensen niet helemaal overeenkomt met de beleving van de Westerse ger.gem. Het heeft mijn inziens dus niet zo veel met racisme te maken. Of ze doelbewust discrimineren weet ik niet. Het zou kunnen zijn dat alles wat enigzins afwijkt van het normale ger gem procédé men dat liever buiten de deuren houdt....een soort angst voor verandering. Maar goed...ik ben wel benieuwd wat de daadwerkelijke redenen zijn voor deze beslissling. De starheid van de ger.gem lijkt er wel van af te stralen
Afbeelding

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 okt 2007 22:48

Ben bang dat ook déze discussie weer uitloopt op niets. We weten inmiddels wel dat Optimatus, Sabra ea niets willen weten van gergem of zwaarder. Jammer dat juist deze gemeenten steeds weer stof tot discussie doen opwaaien of word er juist extra op gelet? Maar goed, om nu elke misstap of minder gewenste stap der gergem weer zo breed uit te meten en daar topics met nietszeggende one-liners over vol te spammen? Bleh, daar kots ik van, get a life.

Het is oud nieuws dat binnen deze kringen men niet gesteld is op mensen met een ander kleurtje. Het idee van de domme negertjes is nog lang niet verdwenen in de orthodox-gereformeerde kring.

Wat ik je brom!

Hier doel ik op ongeveer, en ik erger me trouwens aan alle topics waar dubbel-g in voor komt.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 17 okt 2007 22:51

Helaas geeft de GerGem alle reden tot dergelijke reacties, met dit soort achterlijk en achterhaald gedrag. Ik ben blij dat er onder de achterban en sommige predikanten nog het besef leeft dat dit niet kan.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 okt 2007 23:00

jamillah schreef:Ben bang dat ook déze discussie weer uitloopt op niets. We weten inmiddels wel dat Optimatus, Sabra ea niets willen weten van gergem of zwaarder. Jammer dat juist deze gemeenten steeds weer stof tot discussie doen opwaaien of word er juist extra op gelet? Maar goed, om nu elke misstap of minder gewenste stap der gergem weer zo breed uit te meten en daar topics met nietszeggende one-liners over vol te spammen? Bleh, daar kots ik van, get a life.

Wat ik je brom!

Machiavelli's opmerking én; je moet ook niet álle reacties serieus nemen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 okt 2007 23:09

CaptainCaveman schreef:Machiavelli's opmerking én; je moet ook niet álle reacties serieus nemen.

Neuj, maar het hangt me onderhand de keel uit. Dus vandaar dat ik de stoute schoenen aangedaan heb en mijn gal even heb gespuwd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”