Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Optimatus schreef:Als ik het goed begrijp, zijn die mensen aldaar goed genoeg om zieltjes bij te winnen, maar als ze zelf ook het Woord willen prediken, dan zijn zijn ze nog steeds ongeletterde wilden?
Ik vind het een grof schandaal.
Machiavelli schreef:Denk je dat nu echt?parsifal schreef:
Hoewel ik de situatie ook niet geweldig vind, denk ik dat hier echt geen sprake is van discriminatie. Ik denk dat men ook aardig wat moeite heeft met Noord-Amerikanen die niet in Rotterdam gestudeerd hebben.
parsifal schreef:Optimatus schreef:Als ik het goed begrijp, zijn die mensen aldaar goed genoeg om zieltjes bij te winnen, maar als ze zelf ook het Woord willen prediken, dan zijn zijn ze nog steeds ongeletterde wilden?
Ik vind het een grof schandaal.
Verder is het besluit nog niet genomen of deze predikanten mogen voorgaan in Nederlandse Gergems.
Het is oud nieuws dat binnen deze kringen men niet gesteld is op mensen met een ander kleurtje. Het idee van de domme negertjes is nog lang niet verdwenen in de orthodox-gereformeerde kring.
Wat ik zeg: verkapt kolonialisme
Wat ik je brom!
jamillah schreef:Ben bang dat ook déze discussie weer uitloopt op niets. We weten inmiddels wel dat Optimatus, Sabra ea niets willen weten van gergem of zwaarder. Jammer dat juist deze gemeenten steeds weer stof tot discussie doen opwaaien of word er juist extra op gelet? Maar goed, om nu elke misstap of minder gewenste stap der gergem weer zo breed uit te meten en daar topics met nietszeggende one-liners over vol te spammen? Bleh, daar kots ik van, get a life.Wat ik zeg: verkapt kolonialismeWat ik je brom!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten