Schoonouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2007 11:15

Sabra schreef:
MissF schreef:
Ja, maar dat doe je gewoon niet, als het je eigen oma is.

Ik zou niet weten waarom niet. Het was bovendien zijn eigen schoonmoeder, het gaat hier tenslotte over schoonouders.

Maar een oma stuur je niet naar huis.

Als zij jouw dag terroristeert, lijkt me het heel normaal afscheid van haar te nemen, maar dat is mijn opvatting.

Ach, ze is 86 ofzo. En ze is gewoon de hele dag boos geweest, omdat ze weinig hoort, omdat ze de jurk te bloot vond, omdat mensen zich te weinig met haar bemoeiden.
Ik snap het ook wel. Ze stond altijd in het middelpunt van de belangstelling bij iedereen, had het hoogste woord. Nu is ze doof en volgt ze de gesprekken niet meer. En daar kan een mens zuur van worden.
Maar is dat dan een reden om haar weg te sturen op mijn bruiloft? Ik vind het niet echt. Ik richt me dan wel op alle mensen met wie ik het wel erg goed heb.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 06 okt 2007 12:07

Sabra schreef:
dE bAdEeND schreef:En ik snap ook wel dat kerkverschil een hoop moeite kan opleveren.

Dat begrijp ik dus niet. Waarom zou dat moeite opleveren?

Overigens heb ik prima schoonouders.

Het kan een hoop moeite opleveren.

Zelf zie ik christenen uit andere kerken als mijn broeders en zusters :D Maar dat doet niet iedereen helaas :|
Dus, dat.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 okt 2007 10:10

dE bAdEeND schreef:Ik vraag me af waarom sommigen zich zo ergeren aan hun schoonmoeder, je kunt toch ook vragen of ze jou en de keuzes die je maakt wil respecteren?

Met mensen zonder zelfinzicht is het moeilijk praten... en die zijn er helaas genoeg...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 okt 2007 12:16

Wat vreemd, ik had hier iets gepost vanmorgen en nu is het verdwenen :shock: :roll: ??

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 08 okt 2007 12:44

jamillah schreef:Oja, wat ik ook nog zeggen wilde. Over de mannen die hier gereageerd hebben. Is het niet zo dat mannen over het algemeen minder moeite hebben met schoonmoeders?

Ik heb als man idd geen moeite met mijn schoonouders. Hoewel je ook wel eens je dingentjes hebt. Maar dat heb je met vrienden soms ook.

Die moeizame relatie is toch wel iets tussen vrouw en schoonmoeder. Daarom moet je het als man het je vrouw ook niet aandoen om dicht bij je ouders te gaan wonen.

Voor diegene die roepen kun je niet dit en kun je niet dat: vaak doet een vrouw er van alles aan om wrijving te vermijden. Maar vaak is het zo dat je van je schoonma (bedekte) opmerkingen krijgt te horen die je de haren te berge laten rijzen. Hup, ben je weer terug bij af.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 okt 2007 13:15

Rosekapje schreef:volgens mij heeft het woord schoonmoeder, bij voorbaar al een negatieve lading.

Nou dat vind ik wel wat overdreven hoor. Er worden altijd erg veel schoonmoedergrapjes enzo gemaakt, maar het heeft lang niet altijd bij voorbaat al een negatieve lading.
Ik heb zelf nog nooit iemand gehoord die voor de eerste ontmoeting dacht: ze is vast een vreselijk mens, het wordt tenslotte m'n schoonmoeder!
Je hebt leuke mensen en minder leuke mensen. En die minder leuke mensen moet je vooral lekker hun gang laten gaan. Helaas is dat binnen familiekringen niet altijd mogelijk en is het jammer als je schoonmoeder een minder leuk mens is. Dat kun je treffen, het is niet anders. Maar volgens mij heb je evenveel kans op geweldige mensen :)
pobody's nerfect

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 08 okt 2007 18:35

Tsja, wat heb je als je schoonmoeder tot d'r nek in het beton zit?

Te weinig cement

:roll:
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 okt 2007 19:03

Calvin schreef:Tsja, wat heb je als je schoonmoeder tot d'r nek in het beton zit?

Te weinig cement

:roll:

Of wat te doen als je schoonmoeder in de tuin wankelt..Beter richten denk ik? :)

Flauwe geintjes, maar wel leuke flauwe geintjes omdat het gewoon enorm cliché is. En alom geaccepteerd ook, iedereen begrijpt waar je het over hebt. En als je daardoor van tevoren al een verkeerd beeld van je schoonmoeder hebt, ben je gewoon niet in staat te relativeren danwel zielig.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 okt 2007 21:53

Iedereen realiseerd zich dat de schoonmoeder altijd ook de moeder is van één van beide? :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 okt 2007 09:18

jazeker, want we hebben meer moeite met mijn moeder dan met mijn schoonmoeder ;)

Wat Calvin zegt klopt wel. Ik ben ook heel erg van conflicten vermijden en bepaalde onderwerpen. Toch zal zij ook altijd haar ongerieven naar mij toe uiten en niet naar mijn vriend. Vaak dan ook nog als ik alleen bij ze ben. (schoon)moeders kunnen erg uigekookt wezen ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2007 09:51

Als ik dit zo allemaal lees boffen mijn vriend en ik het heel erg!

Misschien komt het ook wel dat we allebei niet echt close zijn met onze ouders, maar toch ook wel weer wel. Ze laten ons allebei onze eigen weg gaan! En bemoeien niet met ons. Wel belangstelling enzo. En tuurlijk hebben we wel eens discussie's over bepaalde onderwerpen maar dan heerst er geen spanning.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 okt 2007 13:00

Heb 4 kinderen dus een grote kans ook oooooit schoonmoeder te worden!

Wat Calvin postte heb ik zelf ook regelmatig: een opmerking en ik zit weer op het dak.

Tegenwoordig probeer ik, ook op aandringen van mijn man, niet overal wat achter te zoeken en ook om het gewoon maar langs mij heen te laten gaan. Dit is echt niet altijd makkelijk maar ik denk dan maar: ik doe het voor hem. En nu zitten 9 van de 10 keer ook de kinderen erbij, en die van 10 heeft al aardig grote oren dus die vangt nog al eens wat op. Tijd geleden had ik bijv. vette ruzie met haar en de kinderen waren daarbij nou ik baalde er echt van.

Zondag zei mijn schoonvader, na een opmerking van iemand: nou wij houden onze mond wel, dan kunnen jullie praten en wij niets verkeerd zeggen. Dan denk ik ook: mogen wij ook nog eens zeggen wat we van jullie gedrag vinden, het lijkt wel van niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 okt 2007 13:17

Probleem is gewoon dat moeders/schoonmoeders soms te zorgzaam zijn en hun kinderen niet zo goed los kunnen laten :D dat zit in de genen he :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 okt 2007 14:28

Nou, dat hoeft nog niet zo snel voor ruzies te zorgen toch?
Dat mijn moeder ervan baalt dat ik het huis uit ben is toch ook geen reden voor jou om met haar te ruziën :P
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 okt 2007 16:52

Ik heb wel eens gehoord dat moeders het moeilijk vinden om bij hun zoon op een andere plaats te komen dan de eerste?
Ik weet dat de schoonmoeder van mijn beide dochters daar dus elke keer mee kwamen. Ik raak mijn zoon kwijt zeggen ze dan. Of ik ben mijn zoon kwijt.
Als ik dan zeg: joh, je hebt er juist een leuke (schoon)dochter bij! Dat is toch fantastisch? En dat ze het goed met elkaar hebben vind ik ook altijd geweldig om te zien en mee te maken.
Maar ik heb misschien makkelijk praten: ik ben moeder van twee getrouwde dochters en onze zoon en nog een dochter hebben nog geen relatie.

Terug naar “Archief”