rosalie83 schreef:En Galateia, ben jij hier nog wel eens te vinden? Hebben jullie nog nieuws?
Ik leef nog
Het nieuws is dat we in februari met de voorlichtingsbijeenkomsten beginnen. We hebben al het cursusmateriaal net binnen. In april is dat afgerond en kunnen we dus eindelijk al het papierwerk in orde maken.
Verder... een aparte wending, die we zelf niet hadden voorzien. Uit onderzoek is gebleken dat wij zonder medicatie niet zwanger kunnen worden. Ik ging voor iets heel anders naar de huisarts (wij hebben nog nooit geprobeerd zwanger te worden), belandde bij de gynaecoloog en uiteindelijk resulteerde het onderzoek in deze wetenschap. Het was heel raar om de arts te horen zeggen, dat zwanger worden voor ons niet zo vanzelfsprekend is als het lijkt en dat de kansen niet zo groot zijn dat het echt zal lukken. Natuurlijk is het dat nooit, maar eigenlijk besef je dat pas ten volle wanneer het over jezelf gezegd wordt...
Zoals ik ooit al in dit topic meldde, zijn wij niet begonnen met de adoptieprocedure omdat wij geen kinderen konden krijgen. Nu blijkt ineens dat we dat niet zomaar kunnen.
Om te horen dat je weinig kansen hebt om zelf een kind op de wereld te zetten, is niet bepaald leuk. Maar er kwam meteen zo'n enorme rust over me heen. We hebben het net gehoord, maar hebben over een half jaar al alle papieren in orde voor een adoptie.
Wat we begonnen zijn vanuit een verlangen naar een adoptiekind wordt nu voortgezet vanuit de wetenschap dat we zelf waarschijnlijk nooit kinderen zullen krijgen.
God heeft al die liefde voor ons toekomstige kindje al jaren geleden in ons hart geplant en nu weten we waarom ...