Morning After Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 sep 2007 15:08

Even tussendoor; Complimenten voor de mensen in de tot nu toe interessante en goedlopende discussie d:)b Mag ook wel eens gezegd worden :wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 sep 2007 15:18

Smurffie schreef:Mag ik dan concluderen dat jij gaat voor de tweede optie in mijn bovenstaande post?

Dat zou je grosso modo zo kunnen concluderen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 sep 2007 15:29

Sabra schreef:
Smurffie schreef:Mag ik dan concluderen dat jij gaat voor de tweede optie in mijn bovenstaande post?

Dat zou je grosso modo zo kunnen concluderen.

Oke, dat verklaart weer gedeeltelijk waar jij je mening op baseert. Over het algemeen gezegd; Zo begrijp ik (en misschien de rest ook) je standpunt beter.

Love2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Love2 » 17 sep 2007 16:10

Atheist1984 schreef:
Smurffie schreef:@Atheïst; Waarom is God de grootste Aborteur? (Ook al is het een hypothese) Als je gelooft in Gods onveranderlijke besluiten, gaat de hele hypothese niet op. Doel je op een miskraam trouwens? Eigenlijk begrijp ik de hele hypothese niet, hehe.

Omdat god (als hij bestaat) voor de meeste miskramen zorgt. 15% van alle vastgestelde zwangerschappen eindingd in een miskraam. En vele vrouwen krijgen ook een miskraam voordat vast gesteld word dat ze zwanger is. Dus God pleegd meer abortussen dan door doktoren word gedaan. Daarom is hij de grooste aborteur.

Je kunt God niet de schuld geven van het kwaad in de wereld. Hij heeft ons goed geschapen en we hebben zelf het kwaad in de wereld gebracht door ons niet te houden aan Zijn geboden.
En misschien raar gezegd, maar wees maar blij dat sommige zwangerschappen eindigen in een miskraam. Anders zouden er nog veel meer niet-levensvatbare baby's geboren worden. En het verschilt of het lichaam zelf het vruchtje afstoot (wat dus sowieso al niet levensvatbaar is) of dat wij mensen er onze hand in steken en beslissen wat al dan niet goed voor ons of voor het kindje is.
Geloof, hoop en liefde

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 16:50

Love2 schreef:Je kunt God niet de schuld geven van het kwaad in de wereld. Hij heeft ons goed geschapen en we hebben zelf het kwaad in de wereld gebracht door ons niet te houden aan Zijn geboden.

Ooit van het probleem van het kwaad gehoord??

"Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

God hield het kwaad niet tegen maar hij kan het wel (immers zou hij almachtig zijn) dus God is kwaadwillig.

En misschien raar gezegd, maar wees maar blij dat sommige zwangerschappen eindigen in een miskraam. Anders zouden er nog veel meer niet-levensvatbare baby's geboren worden. En het verschilt of het lichaam zelf het vruchtje afstoot (wat dus sowieso al niet levensvatbaar is) of dat wij mensen er onze hand in steken en beslissen wat al dan niet goed voor ons of voor het kindje is.

Wat een dooddoener is dat zeg!!! Vertel dat maar tegen die mensen die een miskraam krijgen, daar hebben ze wat aah hoor..... Dat is nou het nadeel van een god die mensen helpt, hij laat sommige mensen ook stikken. En waarom? Zijn die mensen die een miskraam krijgen niet goed genoeg ofzo?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 17 sep 2007 16:58

Over het probleem van het kwaad zijn er al topics, dit gaat over de Morning After Pill.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 sep 2007 17:57

Smurffie schreef:Even tussendoor; Complimenten voor de mensen in de tot nu toe interessante en goedlopende discussie d:)b Mag ook wel eens gezegd worden :wink:

Daar kan ik me zeker bij aansluiten!
Had vandaag weinig tijd om te reageren, maar meelezen is interessant genoeg momenteel :)

De wetenschap heeft aangetoond dat de aarde door een oerknal is ontstaan. Denk je dat ik dat geloof? Denk je dat wat ze menen te kunnen aantonen ook klopt?

De oerknal is ook op basis van aannames. Dus eigenlijk is die wetenschap ook gewoon een geloof.

Wat die afgebroken zwangerschappen betreft, dat is wel echt lastig.
Op het moment dat een kindje levenloos geboren is, wordt over het algemeen wel gesproken van een zoon of dochter die dan meestal ook een naam krijgt. Bij een week of 25 is dat vaak ook al zo.
Maar hoe zit het dan bij een miskraam rond een week of 8? Is dat ingrijpen van God om te voorkomen dat een kindje te gehandicapt ter wereld komt om te leven? Dan snap ik weer niet waarom andere kindjes dood geboren worden. En is dan het kindje dat niet geboren kan worden inderdaad wel opgenomen in Gods boek? Dat is voor ons heel onwerkelijk omdat we het niet gekend hebben. En hoe zit het dan met een bevruchte eicel die niet in kan nestelen?
Hoe kleiner het wordt, hoe slechter ik me er iets bij voor kan stellen eerlijk gezegd. Hetzelfde gevaarlijke terrein wat Smurffie al aangaf. Als het leven echt al begint bij die directe bevruchting, dan zouden dat ook allemaal zieltjes in de hemel zijn toch?

Nouja, ik kom daar zelf duidelijk niet uit..wie weet iemand anders wel! :)

(Hopelijk haalt dit onderwerp niet al te veel narigheid bij mensen naar boven..)
pobody's nerfect

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 18:14

Jo'tje schreef:De oerknal is ook op basis van aannames. Dus eigenlijk is die wetenschap ook gewoon een geloof.

**zucht**

Ik zou er graag op in gaan maar hier zijn andere topics voor.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 sep 2007 18:53

Soms is er een geheimenis waarvan God de meester is.
Dan kunnen wij met ons menselijk verstand er niet bij hoe het nu allemaal in elkaar steekt. Wie komen er nu wel en wie niet in de hemel.
Ik weet het niet en heb er gelukkig ook niets over te zeggen.
Maar als de dichter van Psalm 139 dit zegt:

16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin;
in uw boek waren zij alle opgeschreven,
de dagen, die geformeerd zouden worden,
toen nog geen daarvan bestond.

OF:
Jes 43: 1 Maar nu, zo zegt de HERE, uw Schepper, o Jakob, en uw Formeerder, o Israël: Vrees niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn.

Dan geeft mij dat troost. Te weten dat God de schepper van alle dingen, het gewoon allemaal in Zijn hand houd.
Dan kan ik vertrouwen dat het ook goed is zoals het is.
Ik voor mijzelf geloof dat God alle ding doet meewerken ten goede en ook dat geen haar er van mijn hoofd kan vallen zonder de wil van mijn Vader. Als dat voor mij geld dan toch ook voor de ongeboren vrucht in de schoot van de moeder.
God houd alles in Zijn hand. Hoe en wat is mij gewoon te wonderbaar en soms niet te begrijpen.
Maar dan vraagt Hij geloof.
Pasklare antwoorden? Ik weet ze niet.
En als ik het niet weet dan leg ik al mijn vragen maar neer bij God, want hij weet wat goed is, daarop vertrouw ik.

Terug naar “Archief”