Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Smurffie schreef:Mag ik dan concluderen dat jij gaat voor de tweede optie in mijn bovenstaande post?
Dat zou je grosso modo zo kunnen concluderen.
Atheist1984 schreef:Smurffie schreef:@Atheïst; Waarom is God de grootste Aborteur? (Ook al is het een hypothese) Als je gelooft in Gods onveranderlijke besluiten, gaat de hele hypothese niet op. Doel je op een miskraam trouwens? Eigenlijk begrijp ik de hele hypothese niet, hehe.
Omdat god (als hij bestaat) voor de meeste miskramen zorgt. 15% van alle vastgestelde zwangerschappen eindingd in een miskraam. En vele vrouwen krijgen ook een miskraam voordat vast gesteld word dat ze zwanger is. Dus God pleegd meer abortussen dan door doktoren word gedaan. Daarom is hij de grooste aborteur.
Love2 schreef:Je kunt God niet de schuld geven van het kwaad in de wereld. Hij heeft ons goed geschapen en we hebben zelf het kwaad in de wereld gebracht door ons niet te houden aan Zijn geboden.
"Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"
En misschien raar gezegd, maar wees maar blij dat sommige zwangerschappen eindigen in een miskraam. Anders zouden er nog veel meer niet-levensvatbare baby's geboren worden. En het verschilt of het lichaam zelf het vruchtje afstoot (wat dus sowieso al niet levensvatbaar is) of dat wij mensen er onze hand in steken en beslissen wat al dan niet goed voor ons of voor het kindje is.
Smurffie schreef:Even tussendoor; Complimenten voor de mensen in de tot nu toe interessante en goedlopende discussieMag ook wel eens gezegd worden
De wetenschap heeft aangetoond dat de aarde door een oerknal is ontstaan. Denk je dat ik dat geloof? Denk je dat wat ze menen te kunnen aantonen ook klopt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten