DE WERKING VAN DE ANTICONCEPTIEPIL VOOR EN NA DE BEVRUCHTING

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mayflower
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mayflower » 23 aug 2007 22:25

Interessant artikel over de pil, wat voor mij een tijd geleden nog niet bekend was:

http://www.provita.be/ca/v0.2/html/werkingpil.htm

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2007 23:07

*edit*

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 aug 2007 14:41

Jaja, wat een onafhankelijke bron weer :D

De meeste dingen die in het artikel staan zijn in het topic over de pil ook al besproken.
Misschien de discussie daar verder voeren?

Van de vele soorten pillen nemen ze steeds 1 of 2 voorbeelden of wordt toevallig een verhaal verteld van wat er vroeger eens mis ging.
Beetje raar en té bevooroordeeld artikel als je het mij vraagt.

Zo halen ze ook aan dat het tegen de natuur in gaat. Logisch toch? Je krijgt ook niet van nature gips om je arm als die gebroken is, en een zenuw die klem zit tussen de wervels komt daar ook niet vanzelf tussenuit..
pobody's nerfect

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 24 aug 2007 19:50

Idd Jo'tje

"Een mens ontwikkelt zich niet tot mens, maar als mens, hij wordt niet mens, maar is mens vanaf de bevruchting..."

Gewoon een christelijk argument tegen de pil dat ook nog eens lulkoek is. Met 2 cellen is iets nog geen mens.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 24 aug 2007 20:44

The Engineer schreef:Idd Jo'tje

"Een mens ontwikkelt zich niet tot mens, maar als mens, hij wordt niet mens, maar is mens vanaf de bevruchting..."

Gewoon een christelijk argument tegen de pil dat ook nog eens lulkoek is. Met 2 cellen is iets nog geen mens.
Met zo'n dooddoener bewijs jij dat jij nog niet eens 2 cellen hebt gebruikt om over dit onderwerp na te denken. Wees gerust, je bent wél mens :wink:

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 24 aug 2007 21:26

Kijk maar eens met een subjectief oog naar deze site. Dan zie je dat die site dus niet subjectief is.

Met zo'n dooddoener bewijs jij dat jij nog niet eens 2 cellen hebt gebruikt om over dit onderwerp na te denken. Wees gerust, je bent wél mens

Met deze zinsnede bewijs jij juist dat JIJ hier niet over nagedacht heb. Als een zaadcelletje en een eicelletje bij elkaar komen en samen 1 cel vormen is dat nog geen mens, maar een embryo. Een mens is in staat zelf te leven. Een embryo (nog) niet. Het leeft, absoluut en het kan een leven krijgen, ook dat. Maar het is geen mens.

Je kunt zeggen dat het een mens in wording is. Maar een mens, dat is niet mogelijk. Ook het begin van een mensenleven kan.

Overigens is dit een ethische kwestie waar dit topic niet voor bedoeld is. Technisch is het zeker geen mens, ethisch verschillen daar de meningen over.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 aug 2007 21:37

Daar komt bij dat deze site uitgaat van een eicel die blijkbaar bevrucht gaat worden en dús de pil als anticonceptiemiddel.
En dat is niet altijd zo.
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 aug 2007 23:05

Als je de natuur z'n gang laat gaan, dan gaan er volgens mij meer bevruchte eicellen dood dan wanneer je aan de pil bent.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 30 aug 2007 16:11

goshen schreef: Met zo'n dooddoener bewijs jij dat jij nog niet eens 2 cellen hebt gebruikt om over dit onderwerp na te denken. Wees gerust, je bent wél mens :wink:

Goed argument maar niet heus. Eerder een ad-honimem reactie.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 30 aug 2007 16:13

Jo'tje schreef:Daar komt bij dat deze site uitgaat van een eicel die blijkbaar bevrucht gaat worden en dús de pil als anticonceptiemiddel.
En dat is niet altijd zo.

Meestal niet zelfs. Want de pil voorkomt namelijk de eisprong.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 aug 2007 20:03

The Engineer schreef:Idd Jo'tje

Wanneer ben is het dan wel een mens? Met 10 cellen, 100 cellen, 1000 cellen of pas als het geboren is?

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 30 aug 2007 22:07

Wanneer ben is het dan wel een mens? Met 10 cellen, 100 cellen, 1000 cellen of pas als het geboren is?

Als het kan leven buiten de baarmoeder kan je van een mens spreken. Let wel, ik zeg niet dat die 2 cellen niet leven. Het is de ontwikkeling van het leven van een mens.

Ik zou ook hoogst waarschijnlijk geen abortus bij mijn vriendin toestaan, ik vind het niet kunnen en miss heeft God er wel een bedoeling mee, maar ik zie wel de feiten. Technisch is het geen mens, voor mij in moreel opzicht wel.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 aug 2007 23:00

Hoe kun je bij de schepping van het leven nu praten over techniek?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 aug 2007 09:37

En als een mensje nu zo gehandicapt blijkt te zijn dat het na de geboorte niet levensvatbaar is, is het dus nooit een mens geweest?? :?

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 31 aug 2007 10:38

Technisch bedoel ik uiteraard niet in de zin van mechanica of iets dergelijks. Ik bedoel het vanuit medisch-technisch oogpunt.

Mijns inziens is het enkel vanuit rationeel oogpunt bekeken idd geen mens als het niet kan leven. Maar zoals ik al zei, moreel is het wel een mens, ook voor mij.

Terug naar “Archief”