Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kipje18
Sergeant
Sergeant
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:38
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 11 jul 2007 13:24

vpk schreef:Wat vervelend van je portemonnee missF..

Vandaag op mijn afdeling weer vanalles beleefd. Het toppunt was toch wel dat iemand die naar huis mocht, zichzelf neerstak met een aardappelschilmesje (hij wilde graag naar de PAAZ ipv naar huis :? ).
Kunt vanalles meemaken


Dan kan ik het je nog sterker vertellen. Die man is afgelopen nacht om 2:30 op de short stay opgenomen. Omdat hij thuis met een groter mes in zijn buik heeft gestoken. Want hij mocht niet naar de PAAZ omdat daar een vrouw opgenomen is met wie hij een verhouding heeft. Nu zitten ze wel op dezelfde verdieping. Hij kan er zo naar toe. Echt heel stom
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 12 jul 2007 15:43

:shock: ongelofelijk
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 13 jul 2007 01:09

als ik dat zo lees weet ik weer heel zeker dat psychiatrie niets voor mij is!
Laat mij maar "lekker" in de oncologie zitten!
A smile costs nothing, but gives much

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 13 jul 2007 11:54

vanmorgen van 7 tot 11 in de thuiszorg gewerkt en ik moest de wijk in met onze leuke twingo
eerst moest ik naar een man die erg dementerend is in een akelige achterbuurt van Bergen Op Zoom nou ik werd alle kanten opgestuurd door mensen die hun hond aant uitlaten waren maar kwam er niet.
Ik op een duur de nachtportier gebeld die wist ook niet. Toen mijn vriend gebeld die in de auto naar zijn werk was en hebben we na veel gepuzzel eindelijk de weg gevonden via de tom tom.
gelukkig had die man zichzelf al gedoucht maar was hij zijn sleutel bos kwijt en werkelijk overal zit een slot op zelfs op de koelkast enz. Na 10 min zijn sleutel in een bloempot gevonden :D
Toen moest ik naar een mevrouw op de camping ergens helemaal de bossen in alleen even insuline spuiten maar was heel slecht aangegeven op de camping zelf dus heeft ook weer poos geduurd :D
Toen moest ik nog naar een mevrouw en dat had ik zo gevonden en heb haar gewassen en lekker koffie mee gedronken.
Was wel erg leuk om zo te werken :lol:

om 14.30 begin ik weer in het Klooster tot 23.00 vanavond ben benieuwd hoe het daar is heb er weekje niet gewerkt en 1 zuster die al 4 jaar op bed ligt/lag ging het heel erg slecht mee

Gebruikersavatar
kipje18
Sergeant
Sergeant
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:38
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 13 jul 2007 12:19

HansenMirjam schreef:als ik dat zo lees weet ik weer heel zeker dat psychiatrie niets voor mij is!
Laat mij maar "lekker" in de oncologie zitten!



Voor mij ook niet. Maar die beste meneer mocht niet op de PAAZ opgenomen worden omdat daar iemand opgenomen is met wie hij een verhouding heeft. Dus het is een nog meer bizar verhaal dan dat er al stond. Ik heb in de nachtdienst bij ieder geluidje dat ik hoorde wel zoiets ooh ooh als er maar niets gaat gebeuren. haha.
Maar gelukkig waren we met z'n 2en die dat hadden. Dus hadden wel lekker veel steun aan elkaar :P
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gebruikersavatar
jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mar 2004 21:00
Locatie: capelle aan den ijssel
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 21 jul 2007 13:47

vanmorgen een electrocardioversie wezen halen. na drie klappen weer het normale ritme :? gemiddelde hartslag was tussen de 140 en 180 in vanacht. nu weer lekker thuis 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jul 2007 12:49

pfff... toen sloeg de bliksem in de paviljoenen hier op het terrein. Gelukkig niet echt iets loos, ondanks dat er wel brandweer kwam uit 2 plaatsen zelfs.
Alleen het brand- en piepersysteem is flink ontregelt. Niets komt meer door op de piepers. Dus nu gaan we zo kijken of de alarmen wel werken, want op de groep naast ons is het op moment behoorlijk gevaarlijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jul 2007 12:40

Pfoe, alles goed afgelopen Gerdien? Ook met die alarmen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jul 2007 14:57

uiteindelijk is alles goed afgelopen maar we hebben wel redelijk benauwde uren gehad.
De bliksem was in een systeemkast geslagen. Monteur moest natuurlijk vanuit verweggistan komen. Er waren gelijk alle bedrijven opgetrommelt die er maar iets mee te maken hadden :lol:
Ze moesten waarschijnlijk de hele nacht door werken om het vanochtend weer aan de praat te hebben.

van de 7 woonpaviljoenen, zaten er 2 helmaal zonder. Prompt de 2 paviljoenen waar de agressie het hoogst is. 1 bewoner er van tussen, maar die kon nog gegrepen worden op tijd, sepereerdeuren vlogen open en konden een klein uur niet meer dicht. Een bewoner woont in een soort cepereerkamer met daarvoor 2 sluisdeuren die open vlogen. Dus dat was wel even aanpoten. Gelukkig hebben de collega's op die groep het kunnen redden. Ondertussen brandweer opvangen enzo.

De vroege diensten hebben tot 's avonds gewerkt. Op de buur groep van mij was het enorm onrustig. 2 bewoners waren lichtelijk agressief. Dus dan kan je geen collega alleen laten zonder dat hij alarm kan slaan. De vroege dienst daar moest weg dus toen heb ik nog een late dienst er achter aan gedraaid. We hebben de ergste ratdraaiers zo vroeg mogelijk op bed gelegd (waarvan 1 gelukkig ook achter slot dan) zodat ik een uur eerder naar huis kon. Om 10 uur 's avonds was ik eindelijk thuis: moe, koud en beroerd als een hond. Liep al in een extra shirt van een bewoner zodat ik het minder koud had :mrgreen:
Uit eindelijk hebben we besloten de confrontatie niet te hard aan te gaan met de bewoners en zo hebben we het gered.

het systeeem van de nachtdienst zat gelukkig op een ander netwerk. Anders was het leed helemaal niet te overzien.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jul 2007 15:24

Sow... da's niet niks geweest! Er gebeuren bij jullie wel vaak dat soort dingen, geloof ik hè? Nu kun je daar natuurlijk niks aan doen, maar 't brengt wel elke keer gedoe/spanning...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jul 2007 15:34

Het is zelden saai bij ons :mrgreen:

maar zulke grote dingen gebeuren niet erg vaak. Gelukkig maar, want anders gaat het personeel erg snel onderuit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
kipje18
Sergeant
Sergeant
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:38
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 26 jul 2007 21:14

Is het bij jullie ook zo druk in het ziekenhuis?

Bij mij wel. En het probleem is dat er geen doorstroming is naar de verpleeg of verzorgingshuizen. Er liggen momenteel 27 patiënten te wachten voor tijdelijke opvang. En dit zijn vaak mensen die veel zorg nodig hebben. En doordat deze patiënten blijven liggen, kunnen ze geen andere patiënten opnemen omdat de bedden bezet zijn. Er zijn ook wel tijdelijk bedden gesloten i.v.m zomerstop omdat er dan minder bezettin qua personeel is.

Maar het is zo eigenlijk niet meer lekker werken.

Ik heb vanavond voor het laatst gewerkt, heb nu 2 weken vakantie HEERLIJK :lol:
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jul 2007 04:10

Ik heb net vijf nachtdiensten gedraaid, dit zijn mijn laatste uurtjes. Op een paar kleine darmexplosies heb ik vijf heerlijk rustige nachten gehad. we hebben tijd gehad om was te vouwen, en lekker eens te soppen en schoon te maken!

Een uitslaapdag, dinsdag vrij en dan weer 3 vroege diensten. Ben benieuwd wat dat weer teweeg brengt !
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jul 2007 10:10

Ik heb altijd veel respect voor mensen in de zorg. Ik zou het er zelf niet volhouden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jul 2007 10:42

Goed nieuws hier!
Ik ben (bijna) genezen van mijn gebroken nekwervel, dus ik kan weer lekker gaan werken! Helaas was het zwangerschapsverlof waar ik invaller voor was afgelopen. Die collega kwam echter niet terug, dus werd er een sollicitatieprocedure gestart. Maar ja, omdat ik ziek was, werd ik natuurlijk niet aangenomen, dus einde werk. Dat was echt niet leuk! Gelukkig ben ik vorige week woensdag aangenomen voor een baan bij dezelfde instelling, het Leo Kannerhuis. Per 1 januari start een nieuwe groep, een leer-leefgroep voor autistische jongeren van 12-18 jaar. Ze zijn in principe uitbehandeld, en worden voorbereid op een 'definitieve' leefgroep. De druk is eraf, maar natuurlijk doe je wel je best om groei mogelijk te maken. En als ze tegen de 17 zijn ga je een passende groep zoeken voor als de jongere 18 is. Deze jongeren zitten dus op jonge leeftijd aan de top van hun kunnen. Dat levert bij hen frustratie op, en dus is er meer agressie te verwachten. Ik ben benieuwd en heb super veel zin in deze nieuwe uitdaging! 8)
Vanaf 1 augustus tot 1 januari ben ik invaller bij het Leo Kannerhuis, dus ik kan mooit nog een half jaartje ervaring opdoen. Ik heb een 16-32 contract, dus lekker flexibel, heerlijk!
Ben met dit allebei echt superblij en dankbaar! Het is zo heerlijk om weer aan het werk te kunnen na 3 maanden nixen!!!

Ik ben nog aan het overwegen hoeveel uur ik wil gaan werken in januari. Dan is als het goed is mijn opleiding afgelopen en ben ik afgestudeerd. Tot nu toe heb ik altijd naast 1 dag school 24-30 uur per week gewerkt. Per januari heb ik geen school meer, dus ik zou dan 32 uur kunnen gaan werken, óf meer vrije tijd overhouden voor clubs van de kerk, bijbelkring en more. Ben wel benieuwd hoeveel uur andere zorg-mensen werken (die ook onregelmatig werken) en hoeveel tijd je daarnaast overhebt voor andere dingen....

Goed, wat een verhaal! Ik ga nog even genieten van m'n vrije dagen voor het werken begint :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten