Dirk schreef: O ja, hoeveel is er werkelijk aan de hand in de GG? en in hoeveel gemeenten speelt dit? één gemeente? twee gemeenten? Ik krijg heel sterk het idee dat het om broodje aap verhalen gaat waarin de extreme situaties flink opgeklopt worden.
Ben je dan echt blind? Het is dank zij de gezagsgetrouwe houding van veel kerkleden dat het nog zo rustig blijft. Maar onderhuids rommelt het in bijna alle gemeenten! Dat wat er van veel kansels wordt verkondigd staat vaak zo mijlenver af van ons jongeren. Waar wij mee worden geconfronteerd via het World Wide Web staat zo buiten het de denkwereld van veel kerkenraadsleden en oudere gemeenteleden.
Ik ben bang dat de beer los gaat. Dat los je niet op met censuur en tuchtmaatregelen. Dat los je in liefde op. Wat zou er veel meer een oprechte schuldbelijdenis van de kerkleiding, van ouderen moeten zijn dat men het niet gezien heeft, dat men het onderschat heeft, dat men de gemeente én God te kort heeft gedaan.
Dit raakt me oprecht en ik ben blij dat ik er met God over kan praten. Eén ding staat vast: het werk van God ís niet te keren omdat Hij er over waakt!!!