Piercings en tatoeages

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 29 jun 2007 19:12

GKN'er schreef: In de regel vallen oorbellen niet onder piercings. Maar ik verder geen behoefte nog verder in dit topic te posten: ik walg van piercings en tatoeages en daarmee uit!!!

Volgens mij klopt jou hier bovenstaande bewering niet helemaal. 'k heb gelijk even in de dikke van dalen gekeken De dikke van Dalen geeft als uitleg bij het woord piercing als 1e: 'het aanbrengen van gaatjes voor sieraden in oorlellen, neusvleugels, tepels en als 2e aan een d.m.v. piercing aangebracht ringetje, staafje enz'. Dat jij lichaamsversiering die zich op andere plaatsen dan alleen de oren bevind niet mooi vindt, dat is wat anders dan stellen: 'In de regel vallen oorbellen niet onder piercings', dat klopt gewoon weg niet.

Wat betreft bijbelse argumentatie, kan ik er niets in vinden wat tegen piercings zou kunnen pleiten. Wat mogelijk wel een rol zou kunnen spelen is, hoever gaat iemand door met piercings of tatoeages...wanneer heeft iemand er genoeg of wat kent iemand er aan toe?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 29 jun 2007 21:08

Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;

Ik denk dat het belangrijker is om je af te vragen "waarom doe ik dat eigenlijk"?

Om op te vallen, omdat je het mooi vind, omdat het je mooier maakt, omdat je wil laten zien dat je er het geld voor hebt?
En dat geldt natuurlijk niet alleen hiervoor.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 03 jul 2007 17:20

Of een tatoeage of piercing lelijk is, is gewoon een kwestie van smaak. En zoals altijd, als men de bijbel er bij pakt zal er altijd wel wat gevonden worden, het hangt slechts af van de interpretatie.

Persoonlijk vind ik sommige tatoeages heel kunstig. Zeker vandaag de dag.

Behalve de genoemde redenen om een piercing of tatoeage te laten zetten is er wat tatoeages betreft nog een reden. Om iets of iemand te eren. Er zijn zoveel tatoeages ter ere van de brandweermannen en de mensen die stierven op 9/11. Kijk zelf maar:

http://www.tonsoftattoos.com/wp-content/2006/09/9-11-4.jpg

Besides oorbellen zijn wel degelijk piercings. Dat is een feit en geen verschil van mening

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 03 jul 2007 17:25

Je moet je toch afvragen of je nu je lichaam moet gebruiken om iemand te eren.
Als je dat nodig vindt, maak dan een gedenksteen of schilderij of zoiets.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 03 jul 2007 17:43

Ja dat is waar, maar persoonlijk vind ik het wel mooi. Je gaat er mee naar bed en je staat er mee op. Elke dag zie je het en elke dag neem je de gestorvenen weer in gedachten. T is wel een ultieme manier om iemand te gedenken.

Om de brandweermannen te gedenken heb ik zelf een tekening gemaakt en die zie ik ook elke dag. Maar toch vind ik dat minder intens.

Maar als iemand dat niet mooi vind kan ik dat best begrijpen.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 jul 2007 18:00

The Engineer schreef:Ja dat is waar, maar persoonlijk vind ik het wel mooi. Je gaat er mee naar bed en je staat er mee op. Elke dag zie je het en elke dag neem je de gestorvenen weer in gedachten. T is wel een ultieme manier om iemand te gedenken.

Om de brandweermannen te gedenken heb ik zelf een tekening gemaakt en die zie ik ook elke dag. Maar toch vind ik dat minder intens.

Maar als iemand dat niet mooi vind kan ik dat best begrijpen.

En dat is nu juist de enige duidelijke bijbelse reden om geen tattoeage te nemen:

28 Gij zult om een dood lichaam geen snijding in uw vlees maken, noch schrift van een ingedrukt teken in u maken; Ik ben de HEERE!

;)

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 08 jul 2007 18:03

Ik dacht dat die tekst opgevat werd als rouw niet als herdenking. Dat je niet omdat je in de rouw bent je lichaam mag verminken. Dat vind ik anders dan iemand eren. Maar goed dat is een verschil van opvatting.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Pauline

Berichtdoor Pauline » 05 jan 2009 23:36

tatoeages mogen niet om een dode te gedenken, dus als je in de rouw bent, maar ook niet vanwege afgodendienst.
ik denk dat als je iemand anders op je lichaam tatoeeert het wel een soort toewijding is aan die persoon en ik vraag em af of dat is weat God wil, en of hij niet bedoelt dat dit dus niet echt goed is.
Ik denk wel dat tatoeages ter ere van Hem mogen.
Er zijn echt supermooie christelijke tatoeages ook.
dan is het niet vanwege rouw, en ook geen afgodendienst, maar ter ere van Hem.
Weet je wie ook een tattoo heeft?

Jezus.
openbaring 19:16
Op zijn kleding en op zijn dij staat de naam ‘Hoogste Heer en koning’

greetzz Pauline

Pauline

Berichtdoor Pauline » 12 jan 2009 17:06

wat vinden jullie van deze tattoo, er staat hooglied 2:16
I am my beloved and He is mine.
Afbeelding

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 12 jan 2009 17:30

Pauline schreef:wat vinden jullie van deze tattoo, er staat hooglied 2:16
I am my beloved and He is mine.
Afbeelding

Het eerste wat ik dacht....leuk (ik vind tattoos over het algemeen wel mooi)
Het tweede wat ik dacht ....pijnlijk (het is volgens mij de binnenkant vd pols)
Het derde, waarom in het hebreeuws
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Pauline

Berichtdoor Pauline » 12 jan 2009 23:26

ik wil het liefst in het hebreeuws een tattoo, omdat ik best wel veel met israel heb, ook met de taal, ik spreek hem niet, maar dingen die je uit het hebreeuws vertaald uit de bijbel naar het nederlands is een hele uitgebreide taal, zoals shalom, wordt in het nederlands vertaald met vrede, maar het woord op zich heeft 14 verschillende betekenissen. zo breed is die taal en dat vind ik er mooi aan. nou weet ik niet of dat met deze tekst ook zo is, maar de tekst op zich spreekt me aan en de letters zijn op zich al kunst vind ik:)
verschillende redenen dus

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 13 jan 2009 10:12

Pauline schreef:ik wil het liefst in het hebreeuws een tattoo, omdat ik best wel veel met israel heb, ook met de taal, ik spreek hem niet, maar dingen die je uit het hebreeuws vertaald uit de bijbel naar het nederlands is een hele uitgebreide taal, zoals shalom, wordt in het nederlands vertaald met vrede, maar het woord op zich heeft 14 verschillende betekenissen. zo breed is die taal en dat vind ik er mooi aan. nou weet ik niet of dat met deze tekst ook zo is, maar de tekst op zich spreekt me aan en de letters zijn op zich al kunst vind ik:)
verschillende redenen dus

Ah vandaar. Ik zou zelf niet snel een tekst in een taal die ik niet kan lezen laten tattoeren. Maar da's een questie van smaak natuurlijk.

Overigens is dit wel een plek die erg opvalt denk ik. Dus of de baas er erg blij mee is weet ik niet :-)

In ieder geval een mooie tekst.

(Heb je 'm al of wil je 'm laten zetten?)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Pauline

Berichtdoor Pauline » 24 jan 2009 12:49

nee ik heb em nog niet. en ik weet het ook niet zeker, aangezien je er wel de rest van je leven mee moet lopen (tenzij je heel veel geld hebt)
de plek is voor mij juist heel mooi vind ik. en het is maar net hoe groot je em dan neemt. ik zou em op 1 regel willen hebben dan, dus een stuk kleiner. doe je er dan armbandjs over dan zie je het niet altijd. dus opvallend valt wel mee denk ik.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jan 2009 13:06

Wullimpie schreef:Je moet je toch afvragen of je nu je lichaam moet gebruiken om iemand te eren.
Als je dat nodig vindt, maak dan een gedenksteen of schilderij of zoiets.

Dat moet een ieder toch zelf weten?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 24 jan 2009 19:46

Hebben wij van God ons lichaam gekregen om daar anderen mee te eren? (d.m.v. tattoo´s en piercings dan he)

Terug naar “Archief”