Sonja Bakker

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Sonja Bakker

Berichtdoor pol » 24 jun 2007 15:52

Wie kent het dieet van Sonja Bakker en wat was bij jou het resultaat?
Ik wil er aan beginnen, maar lijd je dan heel de dag honger en moet je de raarste hapjes klaarmaken of is het nog een beetje te doen?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 jun 2007 15:56

Het is best te doen. Eigenlijk eet je gewoon, alleen dan gevarieerd en selectief. (En nee, dat spreekt elkaar niet tegen ;))
Of je honger hebt, dat ligt eraan of je normaal overdag gewend bent grote hoeveelheden te eten. Zo ja, dan wordt het ff pittig, zo niet dan valt het wel mee.
Ik doe sinds kort mee met m'n huisgenootje en het gaat wel prima eigenlijk. We doen overdag alles netjes Sonja, maar met avondeten doen we lekker waar we zin in hebben (nee, geen patat ofzo ineens). Zij doet het al 4 weken en is nu 5 kilo kwijt. Ik doe nog maar net mee dus weet het niet zo. Mijn grootste punt zijn de tussendoortjes, dat is ff wennen :D
Magoed, ik zie zó ontzetend veel mensen om me heen waarbij het heel goed werkt, ook als ze eenmaal weer gestopt zijn. Wel relax lijkt me. Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud.
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 jun 2007 16:05

lees het afslank topic maar is door. het staat daar vol over Sonja bakker
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Sonja Bakker

Berichtdoor marierose » 24 jun 2007 21:09

pol schreef:Wie kent het dieet van Sonja Bakker en wat was bij jou het resultaat?
Ik wil er aan beginnen, maar lijd je dan heel de dag honger en moet je de raarste hapjes klaarmaken of is het nog een beetje te doen?

Nu zijn mijn man en ik morgen begin van de 6e week en mijn man is al 9 kg. afgevallen en ik 7 kg. Het is goed vol te houden en na verschillende dieeten is dit eigenlijk het enigste dieet wat ik volhoud. Het is alleen moeilijk als je verjaardagen hebt maar als je toch eens een dagje teveel eet kom je niet meteen kilo's aan omdat het afvallen niet zo snel gaat heb ik het idee. Dus we blijven wel even doorgaan. De kinderen zaten in het begin wel te pruttelen van wanneer eten we nou weer eens patat mam en wanneer krijg ik nou weer eens majonaise erbij? Maar zelfs de kinderen eten nu zelfs komkommer bij het eten... Niet dat de kinderen nou op dieet ook zijn maar we eten gewoon veel gezonder en minder vet en ze snoepen ook veel minder want het is nu bijvoorbeeld 2 snoepjes per dag en een ontbijtkoekje en dat is voor hun ook veel beter... :wink: Het is dan ook wel aan te raden als de anderen enigzins met je meedoen. Want als je het alleen moet doen en de anderen zitten bijvoorbeeld patat te eten naast je is het denk ik veel moeilijker vol te houden.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 jun 2007 21:18

IK neem liever een SAS dag

Schijt aan sonja bakker dag
Stap voor stap, weer een stapje verder.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 jun 2007 21:32

Mijn man kan eten wat los en vast zit en groeit geen gram! Dus die kan ik moeilijk laten sonja bakkeren. Hij heeft wel wat extra kg nodig.
Kinders zijn klein en in de groei, dus helaas ben ik de enigste..... :(

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 24 jun 2007 22:07

Ik vond Sonja Bakker goed te doen. Het grote voordeel vond ik dat je steeds tussendoortjes mag en het avondeten was ook altijd goed te doen.
Ik heb gewoon geleerd andere verhoudingen te gebruiken. 200 gr. groente en 75 gr. vlees dat was ik niet gewend...eerder andersom! :mrgreen:
En altijd rauwkost erbij, vaak was ik het langste bezig met eten. Ik deed het wel alleen, mijn kinderen kregen "normaal" eten.
De avonden vond ik het moeilijkst. Ik lig nu 1maal niet zo vroeg in mn nest en dan rammelde er hier en daar wel eens wat.
Btw kwam Sonja voor mij te laat. Ik was toen al 12 kilo afgevallen, maar na de feestdagen ben ik met 3 weken hulp van Sonja alweer een half jaar op t zelfde (geweldige :!: ) gewicht.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 jun 2007 06:17

Nou dat 's avonds dat ken ik. Wij zijn met 2 volw. en 2 peuters en we eten werkelijk als dijkers. Aan 1500 gr. bami hebben we amper genoeg. En 's avonds chips, partysnacks etc, dat nekt mij dan.
Mag je 200 gram groente en 75 gram vlees en de rest rauwkost en hoe zit dat met het aant. aardappels????

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 jun 2007 07:25

125 gram aardappels voor een vrouw dacht ik.

Op haar site kan je alle boeken beetje inkijken....! Dus heb je beetje idee wat mag...!

En ik heb respect voor de mensen die aan Sonja doen...! Ik zou het niet vol kunnen houden. Crackers, joghurt en musli etc...!
Ik ben blij dat ik gewoon 26 kilo af ben gevallen zonder Sonja :wink: Die kwam voor mij ook te laat....!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 25 jun 2007 08:05

Zit nu in de 6e week. Doe het samen met mijn moeder en ben in de 2e week bijgesprongen. Ik ben dus 4 weken bezig. In 3 weken ben ik 3,5 kilo afgevallen.
De kilo's gaan er wel snel af, dus eignelijk moet je ook het boek Bereik en Behoud je gewicht, hebben. Daar staan namelijk ook richtlijnen in voor een gezonde leefwijze.
Verder vind ik het allemaal goed te doen. Je mag vaak en veel eten. Maar je moet je er wel goed aan houden anders gaat het snel mis en heb je elke dag een SAS dag.

Nog 4 weken en dan begin ik in het nieuwe boek.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 jun 2007 15:02

dorine88 schreef:De kilo's gaan er wel snel af....

Ik heb van een diëtist begrepen dat het met Sonja al gauw te snel gaat... Een pond per week is maximaal om gezond af te vallen, sneller is niet goed. Maar ja, tis anders wel makkelijk om snel af te vallen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2007 16:25

Ik heb er 1 week opzitten. De eerste dagen heb ik wel honger gehad. Maar het went. En ik eet ook geen yoghurt als ontbijt, dat kan niet op mijn werk. Dus neem ik een cracker ofzo. Maar ik vind het lekkere eraan dat je 6 maaltijden per dag hebt. en erg gevarieerd en gezond.
200 gram groenten, 125 gram aardappels. Ik heb het nog geen een keer opgekregen, ik vind het veel te veel. Ik verbaas me dr over hoe enorm snel het went! Zelfs in het weekend ging het prima.
Ik ben ook een keer 11 kilo kwijtgeraakt met gewoon zelf dieten, ook incl de 2 - 3 liter water. (bij Sonja is het minimaal 2 liter). Maar door dat gejojo ging het niet meer.
Nu ben ik in precies 1 week 2,5 kilo kwijt. Nog ongeveer 1 of 2 kilo, dan zit ikweer prima, bijna ttegen mager aan (in mn gezicht vooral).
En het schijnt ook prima te helpen als je echt overgewicht hebt.

Maar samen doen lijkt me beter dan alleen. Ik doe het met mijn meoder. Dat is een extra stok achter de deur + iemand eet hetzelfde als ik. Ik kan hier thuis niet zeggen dat ik iets anders wil eten. Mijn moeder kookt altijd, nu maakt ze wat Sonja voorschrijft, ideaal :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 25 jun 2007 16:29

Werkt het ook bij mannen, die Sonja methode?

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Re: Sonja Bakker

Berichtdoor kirdneh » 25 jun 2007 17:40

pol schreef:Wie kent het dieet van Sonja Bakker en wat was bij jou het resultaat?

Ik heb in het genesis dieet topic ook sonja bakker vs genesis dieet aangehaalt kun je zien of sonja bakker gelijk heeft of niet.

en als je afvalt wil nog niet zeggen of dit gezond voor je is.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 25 jun 2007 18:16

André schreef:Werkt het ook bij mannen, die Sonja methode?

Zij heeft ook een boek voor mannen, inderdaad. :)

Terug naar “Archief”