Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 15 jun 2007 11:07

Aragorn schreef:Ja, ze hadden ook gelijk alle Palestijnen plat kunnen bombarderen, nog makkelijker. Het gaat natuurlijk niet om of het nog erger had gekund, maar of het beter zou kunnen.

Wat is beter? Dat is ook weer subjectief. Uit Israëlisch optiek is dit het beste.

Jawel, want volgens mijn morele maatstaven -die redelijk overeen komen met de universele verklaring van de rechten van de mens- is er wel goed en kwaad. Een man die een kleuter verkracht ga ik niet relativeren, evenals het zonder vorm van proces molestreren met de dood als gevolg van een Palestijn die verdacht wordt van stenengooierij en dat niet toegeeft.
Bovendien verschillen de Israëlische morele maatstaven niet zoveel van die van ons, dus bestaat er min of meer overeenstemming over goed en kwaad.

Je geeft al zelf aan dat jouw morele maatstaven niet helemaal overeenkomen met de universele verklaring van de rechten van de mens. Israël heeft blijkbaar ook enige verschillen met die universele verklaring hoe ze het probleem oppakken.
Waarom zou Israël eigenlijk zoiets moeten ondertekenen als het toch alleen maar beperkingen oplegt. Als Israël zich distantieërt van die verklaring, kunnen ze gewoon hun gang gaan.
Afbeelding

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 jun 2007 11:52

Hero schreef:
salty schreef:Massada shall not fall again ! 8)

Massada ... is nutteloos !!

Dat er geen herhaling zal komen van Masada.

--- uit Gallilea daarentegen, komt het drinkwater --- en de bijbel zegt dat : uit het noorden het onheil zal komen, dus zodra Gallilea valt ... dan resteert de joodse bevolking : een overhaaste *exodus* ?

Ah en zit je daar nu likkenbaardend op te wachten. :shock: :x

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 jun 2007 13:52

En we hebben positief en goed nieuws ontvangen vanuit Gaza, Hamas heeft zojuist de macht overgenomen, en Fatah is uitgeschakeld. Fatah heeft ook hulp van Israel gekregen om te ontvluchten vanuit Gaza, met o.a. Boten etc..

Dat bewijst weer eens dat Fatah een Corrupte Beweging is die volledig word gesteunt door de Zionstaat, Fatah is en lijkt niks meer dan een Tak vanuit de Zionistische Wereld Orde, Maar ik ben blij dat Hamas deze overwinning heeft geboekt, ik hoop dat Palestina sooner or later heel fatah uit de weg ruimt en haar gehele gebieden laat regeren door de Hamas beweging, Israel is op dit moment het lachende 3e groepje, en ik vind dat erg verkeerd!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jun 2007 13:58

Wat is er zo positief aan het feit dat Hamas nu de machtigste partij in de Gazastrook is?

Welke voordelen levert dit feit op voor de Palestijnse bevolking?

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 jun 2007 14:06

Sabra schreef:Wat is er zo positief aan het feit dat Hamas nu de machtigste partij in de Gazastrook is?

Welke voordelen levert dit feit op voor de Palestijnse bevolking?

Zo in zo doet Hamas meer voor het volk dan dat Fatah en de PLO ooit hebben gedaan, Hamas zorgt voor de meeste sociale voorzieningen, van zieknhuizen tot aan gebedshuizen tot aan drinkwater....

Hamas staat Voor een Theocratie gebasseerd op de Wetten van de Almachtige, Hamas strijd voor de vrijheid van haar mensen, Hamas strijd voor de bevrijding van de Zionistische "tumor".

Als Palestina gezuiverd kon worden van Fatah.. Zou dat alleen maar voordelig zijn voor de Palestijnen, geen onderlingse conflicten met de oplichters van de Seculiere Fatah partij, en de strijd tegen de Zionstaat zal zonder die schijn"onderhandelingen" gewoonweg doorgaan.

Zoals het hoort uiteraard :wink:

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 jun 2007 14:07

Dat bewijst weer eens dat Fatah een Corrupte Beweging is die volledig word gesteunt door de Zionstaat, Fatah is en lijkt niks meer dan een Tak vanuit de Zionistische Wereld Orde

Laat toch zitten Sabra, Dat is weer zo'n idiote complottheorie
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 jun 2007 14:10

dalethvav schreef:Laat toch zitten Sabra, Dat is weer zo'n idiote complottheorie

Complottheorie?

Dit is al 60 jaar lang een feit......

De Israelische staat hoort daar niet, als je zograag vrede wilt hebben zet je m ergens in Amerika of Europa....

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jun 2007 14:23

Ilias schreef:
Zo in zo doet Hamas meer voor het volk dan dat Fatah en de PLO ooit hebben gedaan, Hamas zorgt voor de meeste sociale voorzieningen, van zieknhuizen tot aan gebedshuizen tot aan drinkwater.

Volgens mij is Israël die elektriciteit en water levert aan de Gazastrook. Misschien zouden die moeten overwegen om de aanvoer te stoppen.

Hamas staat Voor een Theocratie gebasseerd op de Wetten van de Almachtige, Hamas strijd voor de vrijheid van haar mensen, Hamas strijd voor de bevrijding van de Zionistische "tumor".

Volgens mij staat Hamas voor onderdrukking. Wat vinden de Palestijnen eigenlijk van Hamas? Volgens mij zijn ze niet al te blij met deze extremisten en godsdienstfanaten.

Als Palestina gezuiverd kon worden van Fatah.. Zou dat alleen maar voordelig zijn voor de Palestijnen, geen onderlingse conflicten met de oplichters van de Seculiere Fatah partij, en de strijd tegen de Zionstaat zal zonder die schijn"onderhandelingen" gewoonweg doorgaan.

Voordelig in welke zin? De meeste moslimlanden zijn namelijk niet blij met Hamas en zullen nooit openlijk steun verlenen aan deze organisatie. Het Westen, dat al jaren de grootste sponsor is van de Palestijnen zal ook niet echt staan te springen om te blijven financieren.

Zoals het hoort uiteraard.

Dus oorlog is wat hoort? Het doden van ongelovigen en Joden is een doelstelling van de islam? Laat Aragorn het niet horen, die gelooft namelijk heel iets anders.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jun 2007 14:25

Ilias schreef:
De Israelische staat hoort daar niet, als je zograag vrede wilt hebben zet je m ergens in Amerika of Europa....

Waarom zou Israël hier niet passen? Net of er sprake was van een Palestijnse staat.

Waarom keur je trouwens al het geweld van Hamas niet af, maar sta je als een dwaas met zever op de mond te springen als Israël af en toe een terrorist elimineert?

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 jun 2007 14:37

Sabra schreef:
Ilias schreef:
Zo in zo doet Hamas meer voor het volk dan dat Fatah en de PLO ooit hebben gedaan, Hamas zorgt voor de meeste sociale voorzieningen, van zieknhuizen tot aan gebedshuizen tot aan drinkwater.

Volgens mij is Israël die elektriciteit en water levert aan de Gazastrook. Misschien zouden die moeten overwegen om de aanvoer te stoppen.

Volgens mij staat Hamas voor onderdrukking. Wat vinden de Palestijnen eigenlijk van Hamas? Volgens mij zijn ze niet al te blij met deze extremisten en godsdienstfanaten.

Voordelig in welke zin? De meeste moslimlanden zijn namelijk niet blij met Hamas en zullen nooit openlijk steun verlenen aan deze organisatie. Het Westen, dat al jaren de grootste sponsor is van de Palestijnen zal ook niet echt staan te springen om te blijven financieren.

Zoals het hoort uiteraard.

Dus oorlog is wat hoort? Het doden van ongelovigen en Joden is een doelstelling van de islam? Laat Aragorn het niet horen, die gelooft namelijk heel iets anders.

Komop zeg, woorden verdraaien hebben we niks aan he...

Niet alleen Israel.... Natuurlijk zijn er hier en daar bronnen die vanuit Israel komen, wat ik hiermee bedoel is dat Hamas zich veel meer voor de Sociale voorzieningen zorgt... Waterputten etc....

Nu je het toch over water hebt:

http://www.nieuwsfeit.nl/index.php?opti ... 8&Itemid=1

En Israel mag stoppen wat zij stoppen wilt zetten, de Jihad tegen Israel zal ondanks dat doorgaan... Israel zit op grond dat gestolen is, en dat tolereert niemand.. ik niet en elk weldenkend mens dan ook.

Die dagelijkse CNN/RTL propaganda laat weer eens duidelijk zien hoe ziek het sommige mensen kan maken, hoe goed haar indoctrinatie wel niet werkt... Hamas staat niet voor onderdrukking, maar bevrijding....

Hamas is door 80% van het volk gekozen, De Seculiere Fatah partij was totaal uitgeschakeld bij de verkiezingen..... Zeg hopelijk ook genoeg over de Palestijnen....

Voordelig in de zin van de strijd tegen het Zionistische Terreur... Hoeveel Martelaren er ook gaan komen, de strijd moet door blijven gaan.... Nu lachen de Zionisten zich een dubbeltje... Maar Ooit zullen zij gaan huilen van Angst... en zullen Zij boeten voor de schade die zij hebben gericht jegens de Palestijnen. God heeft Bayt al-maqdis voor de Moslims belooft, en God komt zijn belofte na.

Bijna elke moslimland steunt Hamas niet omdat bijna elke moslimland Corrupt is, Van Saudi-Arabie totaan Marokko, stuk voor stuk corrupte Dictators... Dankzij wie kunnen deze dictators hun macht bekrijgen? Juistem dankzij het Westen die deze Dictators hun troon hebben aangewezen, van Turkije totaan Pakistan tot aan Marokko, stuk voor stuk Corrupt en gesponsord door het Westen. Het Westen denkt door geld Palestina te kunnen geruststellen, ik zal ze uit hun droom halen, We zijn pas tevreden als Israel weg is geruimd..

Verzet is hier wat hoort, het verzet tegen de onderdrukking en het verzet tegen de vernedering, het verzet om je land en je bezittingen terug te winnen, dat is Humanistisch gezien volledig Normaal!

Doelstelling van Islam is het Aanbidden van de Almachtige....

Wie Aragorn is weet ik niet... Maar geen enkele Zion-aanhanger maakt mij bang.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 jun 2007 14:42

Sabra schreef:
Ilias schreef:

Waarom zou Israël hier niet passen? Net of er sprake was van een Palestijnse staat.

Waarom keur je trouwens al het geweld van Hamas niet af, maar sta je als een dwaas met zever op de mond te springen als Israël af en toe een terrorist elimineert?

Wat jij een terrorist noemt noem ik een Vrijheidstrijder....

Ik erken geen Israelische staat, maar ik zal net zo goed geen Palestijnse erkennen, ik ben tegen het Nationaliseren van landen in het oude Islamitische rijk, Ik sta voor een terugkeer van een volledige Islamitische rijk, waarin Palestina (geheel Kanaän) een provincie vormt.

André

Berichtdoor André » 15 jun 2007 14:43

Waarom bemoeien de broeders die in Jordanië wonen zich eigenlijk niet met deze acties? (er wonen toch zeker 1,5 miljoen broeders in dat land.
Hebben die dan nog betere voorzieningen dan dat de hamas hun broeders aan de andere kant van de grens geven??

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jun 2007 14:44

Ilias schreef:
Wat jij een terrorist noemt noem ik een Vrijheidstrijder.

Een vrijheidsstrijder die zijn eigen volksgenoten hun vrijheid en hun leven afneemt, kan ik niet bepaald zien als vrijheidsstrijder.

Ik erken geen Israelische staat, maar ik zal net zo goed geen Palestijnse erkennen, ik ben tegen het Nationaliseren van landen in het oude Islamitische rijk, Ik sta voor een terugkeer van een volledige Islamitische rijk, waarin Palestina (geheel Kanaän) een provincie vormt.

Dus Spanje moet ook weer onder beheer van de islam komen?

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 jun 2007 14:45

Sabra schreef:
Ilias schreef:
Wat jij een terrorist noemt noem ik een Vrijheidstrijder.

Een vrijheidsstrijder die zijn eigen volksgenoten hun vrijheid en hun leven afneemt, kan ik niet bepaald zien als vrijheidsstrijder.

Dus Spanje moet ook weer onder beheer van de islam komen?

Alles tot aan Cordoba....

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 jun 2007 15:08

Yael schreef:
Hero schreef:
salty schreef:Massada shall not fall again ! 8)
Massada ... is nutteloos !!
Dat er geen herhaling zal komen van Masada

Dat mag je inderdaad wensen ? --- maar, je ziet toch dat door de opeenstapeling van fouten, het langzaam de afgrond ingaat daar ....

Yael schreef:
Hero schreef:--- uit Gallilea daarentegen, komt het drinkwater --- en de bijbel zegt dat : uit het noorden het onheil zal komen, dus zodra Gallilea valt ... dan resteert de joodse bevolking : een overhaaste *exodus* ?
Ah en zit je daar nu likkenbaardend op te wachten

Een ongepaste opmerking !! --- want de Knesset weet al vanaf begin 1989 (via mij dus) dat ze hun watervoorziening in het noorden moeten beveiligen --- doch helaas, ze wisten daar niet wat profetie was ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Terug naar “Archief”