Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jun 2007 13:18

Ja dat begrijp ik, maar je weet niet wat voor invloed het op al die gebruikers heeft. Dat je er niet acuut aan doodgaat wil namelijk niet zeggen dat het gezond voor je is en dat het geen gevolgen heeft op langere termijn.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 jun 2007 14:05

Tuinkabouter schreef:
Aragorn schreef:
Acire schreef:Na, ach.... als je je druk gaat maken om garnalen die zeeafval eten en meer van dat soort dingetjes, terwijl zoveel mensen het eten zonder problemen, dan denk ik dat je je druk maakt om nix...

Hoe weet je dat veel mensen het zonder problemen eten?

Omdat de 'visindustrie' een miljoenen industrie is. :D

Ik eet ook wel vis!

Aragorn schreef:Ja dat begrijp ik, maar je weet niet wat voor invloed het op al die gebruikers heeft. Dat je er niet acuut aan doodgaat wil namelijk niet zeggen dat het gezond voor je is en dat het geen gevolgen heeft op langere termijn.

Inderdaad. En in sommige situaties dus op korte termijn.

André

Berichtdoor André » 13 jun 2007 14:07

Aragorn schreef:Ja dat begrijp ik, maar je weet niet wat voor invloed het op al die gebruikers heeft. Dat je er niet acuut aan doodgaat wil namelijk niet zeggen dat het gezond voor je is en dat het geen gevolgen heeft op langere termijn.
Schijnt wel mee te vallen bij de inwoners van Groenland en omstreken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jun 2007 14:08

Eten ze daar veel garnalen dan? En hoe weet je dat zij even oud worden als wij?

André

Berichtdoor André » 13 jun 2007 14:17

Aragorn schreef:Eten ze daar veel garnalen dan? En hoe weet je dat zij even oud worden als wij?
Ik zal wel even googlen ;/
Traditioneel

Het traditionele Groenlandse eten is van het bloederige en vers gedode soort, zoals walrus, zeehond en walvis. De meest smakelijke delen, de ogen, nieren en het hart, werden apart gehouden voor de hoofdjager. De andere stukken werden verdeeld volgens een strikte hiërarchie. Elk deel van het dier werd gebruikt.

Lekkernij
Een andere lekkernij, beschreven door Jean Malaurie in The Last Kings of Thule, bestond uit een combinatie van uitwerpselen van de patrijs en zeehondenvet. Een andere delicatesse was narwalvet gemengd met walrushersenen en verteerd gras uit de maag van een rendier. Ondanks de trend van de mengkeuken, waarin gerechten uit allerlei landen worden gecombineerd, is het verstandig nog eens goed na te denken voordat men de traditionele Groenlandse keuken in ere herstelt. Het is moeilijk voor te stellen dat één van deze gerechten of een variatie daarop ooit in een vooraanstaand kookmagazine zou worden opgenomen
Hier heb je alvast iets.

Trouwens ik had er over heen gelezen dat het specifiek over garnalen ging inmiddels, ik las vis, enzo.

Bron

André

Berichtdoor André » 13 jun 2007 14:43

T.A.V. Aragorn;/

Groenland
Gemiddelde leeftijd: 41,7 jaar
Levensverwachting: 78,54 jaar

Nederland
Gemiddelde leeftijd in 2002 op 41,6 jaar.
Voor vrouwen momenteel 80,7 jaar, voor mannen 75,8 jaar.

Het zoeken naar overlijden aan de gevolgen van.....zoekt niet zo snel;/

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 jun 2007 14:45

Het gaat niet alleen om hoe oud we worden, maar ook om de kwaliteit van leven. Om maar even bij mezelf te blijven: met de buikpijn die ik dagelijks had, was ik misschien wel 90 geworden, wie zal het zeggen!? Maar nu, zonder varken, paard, garnaal etc, heb ik bijna nooit meer buikpijn. Is daar niets voor te zeggen dan?

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 13 jun 2007 14:47

Voor jou persoonlijk wel denk ik. Voor een ander hoeft dat niet zo te zijn.

André

Berichtdoor André » 13 jun 2007 14:47

rosalie83 schreef:Het gaat niet alleen om hoe oud we worden, maar ook om de kwaliteit van leven. Om maar even bij mezelf te blijven: met de buikpijn die ik dagelijks had, was ik misschien wel 90 geworden, wie zal het zeggen!? Maar nu, zonder varken, paard, garnaal etc, heb ik bijna nooit meer buikpijn. Is daar niets voor te zeggen dan?
Zeker is dat veel belangrijker.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 jun 2007 14:49

tinos schreef:Voor jou persoonlijk wel denk ik. Voor een ander hoeft dat niet zo te zijn.

Nee, dat hoeft niet zo te zijn nee. Maar ik ben niet de enige, en dat weten we allemaal.

Ik vind het een beetje flauw dat hier nu allemaal zogenaamde argumenten komen waarom we met zijn allen vooral wel varkensvlees en garnalen etc moeten eten. Daarvoor is dit topic niet bedoeld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jun 2007 15:14

Ik ken behoorlijk wat mensen die zonder problemen roken overigens.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 jun 2007 15:20

Aragorn schreef:Ik ken behoorlijk wat mensen die zonder problemen roken overigens.

Zéér off topique-smile

;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jun 2007 15:25

Mwah, zie het als een subtiele poging om de geldigheid van de manier van redeneren hier ter discussie te stellen. :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 jun 2007 15:29

Ik dacht al... 8)

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 14 jun 2007 02:04

Wij eten weinig vlees, gewoon, zomaar
Als we al vlees eten let ik er wel op dat het geen, of zo min mogelijk, varkensvlees is. Niet om het een of ander, maar het is vetter dan rund, en ik vind rund lekkerder.
Bij biefstuk e.d. eet ik alleen doorgebakken stukjes. Omdat ik dat rauwe, bloederige spul echt ranzig vind.

Verder kan je me wakker maken voor een lekkere frikadel of 2, 3. En eet ik alleen dingen niet als ik ze niet lekker vind!
A smile costs nothing, but gives much

Terug naar “Archief”