Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 31 mei 2007 18:07

Ik heb kleine kinderen altijd wel leuk gevonden, ben er eigenlijk middenin opgegroeid. Ik vind peuters leuker dan baby's, vanaf een jaar vind ik ze echt leuk!! Dan heb je er ook echt wat aan. Een baby is wel vertederend, maar kan nog maar weinig. Ik hou nu al heeeeeeel veel van mn zusje!! Om maar niet uit te rekenen hoeveel ik van mijn eigen kids zal houden!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 31 mei 2007 18:23

Altijd al kinderen gewild maar toen ik 16 ofzo was, twijfelde ik heel erg: kinderen of carriere. maar toen ik mijn vriend leerde kennen wil ik het eerste :) en ik hoop ook dat dat allemaal kan.
Maar eerst nog mijn studie afmaken hoor en een jaartje of 2 werken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2007 18:30

Heb altijd een groot gezin voor ogen gezien, maar helaas ligt dat niet op onze weg. En tsja, die moedergevoelens uiten zich nu vooral in de richting van kinderen van vrienden. En die maken er graag gebruik van :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2007 18:41

kwebbel schreef:pff ik krijg de kriebels iedere keer als ik zo'n lief klein hummeltje in de wagen zie liggen of een moeder met een superdikke buik ergens loopt :D ze worden er gek vanhier !! 8)

Ik heb juist het tegenovergestelde: als ik dat zie dan krijg ik de neiging hard weg te rennen :mrgreen:

Ik vind babytjes wel leuk, die kleintjes die je zo lekker kunt knuffelen. En daarna weer fijn aan mama geven.
Maar die enorme op ontploffen staande buiken, de fruithapjesfase die volgt op de lief-klein-babytje-fase, moeders die nergens anders over kunnen praten, kinderen die alles onderkotsen, iek, nee, het roept geen joepie-gevoelens bij me op :mrgreen:

En toch vind ik het leuk voor iedereen. Alleen niet zo voor mezelf. Ik ben zo blij met een man met bijbehorende vadergevoelens. Alleen jammer dat hij niet zwanger kan raken... :mrgreen:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 31 mei 2007 19:38

haha! dus jij bent over 21 dagen zwanger? 8)

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 31 mei 2007 19:44

k'Had ook niet van mezelf verwacht dat ik het zo geweldig zou gaan vinden. Maar nu we inmiddels een dochter hebben van al weer 9 mnd. Moet ik echt zeggen, het is GEWELDIG. :)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 mei 2007 19:54

Acire schreef:haha! dus jij bent over 21 dagen zwanger? 8)
Dat moet haast wel, laten we het bijhouden 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jul 2007 22:33

Af en toe ging het in dit topic (dacht ik) ook over het feit dat moeders alleen maar over hun kinderen kunnen praten.

Vanmiddag gesprek met iemand, dat ging ongeveer als volgt:

morgenavond hebben we een verjaardag waar ik geen zin in heb. Zie ik weer al mijn schoonzussen en het enige onderwerp waarover gesproken wordt zijn kinderen en huishouden. Die persoon zei: waar wil je het dan over hebben, je bent toch moeder en dat is toch heerlijk en het huishouden is toch jouw taak en blablabla.

Maar dat is dus juist mijn vraag: waar moeten wij het toch eens over hebben. Het boeit me helemaal niets hoe een ander haar badkamer sopt of vloerbedekking dweilt (ja dit is echt eens besproken op een verjaardag, VRESELIJK!!!)

Heb gewoon helemaal geen zin meer in de verjaardagen. Nu vraag ik me af: ben ik echt zo afgestompt aan het worden en hoe kom ik eens op wat leukere gespreksonderwerpen. Ik kan bijv. vragen hoe is het met jouw hobby, what ever wat het is, en dan komt er als antwoord: ik wil wel maar ja, de kinderen en het huishouden.......... Nou ja, dan zijn we weer op dat afgez**kte onderwerp beland!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 jul 2007 22:40

Ik vraag mij ook steeds af hoe je het onderwerp kan veranderen. pas met al mijn zussen en broers uit geweest een dag maar het enige onderwerp was de zwangerschap en de kids. Was blij toen we er even saampjes een half uurtje tussen uit konden.
Leek wel of elk ander onderwerp gelijk van tafel werd geveegd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

sela

Berichtdoor sela » 06 jul 2007 00:17

ahem. ik ben het met je eens gerdien.
misschien is het wel een soort egoisme van de natuur die je op die manier [er is niets anders dan mijn kind/kinderen] goed voor je kind laat zorgen? :lol:
hoe dan ook: jonge ouders lijken over het algemeen op zichzelf gericht. ehm.. mijn mening dan, he..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 jul 2007 06:05

O, Annet wat heerlijk, praten over dweilen van de vloerbedekking :wink:
Ik probeer altijd het onderwerp kinderen te omzeilen! Soms moeten ze er uit trekken hoe het met de kinderen is!!!! Ik zal ook nooit met bergen fotos op pad gaan.

Maar de andere kant. Ik heb nog een paar vrijgezelle vriendinnen en het enige onderwerp bij hun is: vakantie!!!! Vind het hardstikke leuk om op vakantie te gaan, hoe verder en hoe langer hoe beter. Maar die hele vakantie verslagen van: pietje zus, margje zo, hanna dit, vandaag fietsen, morgen wandelen, overmorgen zon, dan skiën, gaat me ook elke keer de keel uit hangen en dan zoek je een ander gespreksonderwerp en dat is er blijkbaar niet!
Dus ik denk dat elke bevolkingsgroep zo zijn eigen gespreksstof heb.

Kom ik op de verjaardag van mijn zwager gaat het altijd over geld en de beurs :(

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 jul 2007 08:49

Verjaardagen zijn dus gewoon stom! :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 jul 2007 08:53

Acire schreef:Verjaardagen zijn dus gewoon stom! :mrgreen:

Daarom heb ik er ook een hekel aan, en ik hou mijn verjaardag nooit!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jul 2007 09:03

misschien meoten we ze dan gewoon afschaffen. al ken ik ook feestjes waar het wel echt gezellig is en over van alles gaat.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 jul 2007 09:42

Ja, dat lijkt me ook erg vervelend. Ben je er lekker op uit, op een verjaardag of een dagje weg, en dan gaat het alleen over het huishouden en/of kids.

Terug naar “Archief”