Aragorn schreef:Smurffie schreef:Maar de meeste mensen willen daar niet over nadenken want dat doet pijn aan de portomonee.![]()
Ik zou dergelijk vlees ook echt niet kunnen betalen. Ik begrijp niet waarom zulk voedsel (biologisch, diervriendelijk, whatever) zo duur moet zijn, als het beter is voor het milieu.
Omdat de dieren meer ruimte krijgen, minder homonen ingespoten krijgen (en dus minder snel groeien), etc. Dat zijn allemaal extra kosten die bio-industriebeesten niet hebben en daardoor kan het ook zo goedkoop zijn.
Ik vind het nogal onzinnig om te beweren dat biologisch vlees 'te duur' zou zijn. Waar vergelijk je het dan mee? Vlees is nog nooit zo goedkoop geweest als nu, dankzij die fantastische bio-industrie en ja, als je het daarmee vergelijkt is het idd duurder.
Voor sommige mensen is het gewoon niet te betalen. En nee, ik ga simpelweg dat beetje wat ik vrij te besteden heb daar niet aan uitgeven. Je kunt niet overal op letten. Een beetje voor dit goede doel, een beetje voor het ander, een beetje voor de straatkrantverkoper. Mensen liggen me iets meer aan het hart dan dieren. Je moet prioriteiten stellen, hoe hard dat ook is.