Kan liefde je aangepraat worden?Relatie op het spel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 22 mei 2007 15:54

Aragorn schreef:
Ezeltje schreef:Geef alsjeblieft een reactie, misschien kan het me helpen om uit deze zwar(t)e periode te komen

Het is natuurlijk een dooddoener, maar wel waar: mocht het uitgaan dan zul je er na een poosje vanzelf achterkomen dat je leven zonder hem ook nut heeft en leuk kan zijn. Misschien wordt het zelfs wel veel beter omdat je dan vrij bent van deze problemen en onzekerheden en je zo onbevangener het leven in kunt en jezelf ontplooien.

Dat zijn natuurlijk geen zaken die je interesseren als je alleen maar hem terug wilt en je verder klote voelt, maar zo werkt het wel. :wink:

Ondanks dat het idd een dooddoener voor je zal zijn, wil ik wel instemmen met deze woorden. Mijn relatie is nu 3,5 maanden uit en ik voel me sinds twee weken were helemaal top!!! Dat had ik 2 maanden geleden echt niet in kunnen denken, en als iemand dat tegen me zei, ging ik er keihard tegenin. Maar het is nu gebleken! Ik voel me nu echt weer gelukkig, zonder hem! En idd....ik voel me ook vrij van al die onzekerheden die ik toen had. Ik geniet echt weer ff van het vrijgezel zijn!
Mara ik begrijp helemaal dat het moeilijk is om tot een keuze te komen... Ik heb me iig behoorlijk rot gevoeld...

Iig hele veel sterkte!!!
Afbeelding

Storm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Storm » 22 mei 2007 20:30

Ezeltje schreef:Ps: kheb mn mobiel nu van me afgegooid, zodat ik niet in de verleiding kom om hem weer te smsen.

Dus sorry ik ben voorlopig niet telefonisch bereikbaar :wink:

Het is misschien wel goed dat je dat gedaan hebt. Ze zeggen weleens: if you love something, set it free. Het is nu aan hem om alles voor zichzelf op een rijtje te krijgen. Twijfel is zo ontzettend naar... ik wens je heel veel sterkte.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Re: Kan liefde je aangepraat worden?Relatie op het spel

Berichtdoor jaccootje85 » 22 mei 2007 21:54

Ezeltje schreef:Nu vraag ik aan jullie, kan ware liefde (serieus we hadden het al over trouwen enzo) opeens over gaan?! Kan je met iemand zoenen en alles delen terwijl je eigenlijk niet van diegene houdt?! En het belangrijkste: wat moet ik nu doen, hem nog proberen terug te winnen of afwachten met het risico dat hij er niet uitkomt en het daarom uitmaakt?!

Lieve ezeltje,
k Herken jouw hele verhaal. Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt en t is idd een zwar(t)e periode. Wij waren dan nog niet zover dat we over trouwen hadden gesproken.
We woonden een aardig eindje uit de buurt van elkaar waardoor we elkaar alleen in t weekend zagen en door de week vaak met elkaar spraken via telefonisch contact. Na een tijdje werd het steeds stiller aan de andere kant. Zijn liefde voor mij was weggeëbt. Liefde kan dus zeker wel overgaan, al gaat t niet in 1x. Er gaat wel een tijdje overheen. We hadden in de weekenden nog wel steeds contact, maar van zijn kant was het geen liefdesuiting meer. Hij zoende mij, maar niet uit liefde. Hij kon het heel goed verbergen waardoor ik ook niets in de gaten had. Totdat hij ineens belde... Ik had hem wat ruimte gegeven, want ik wil niet continu op iemands lip zitten. Maar hij wilde eens met mij praten. Ik was superblij dat k hem een keer extra zou zijn, maar er werd al snel een domper op gezet. Hij viel namelijk gelijk met de deur in huis en maakte het uit.
Ik weet niet wat jij t beste kan doen. Probeer t maar voor de Heere neer te leggen. Ik hoop dat jullie er samen uit mogen komen. Sterkte met alles.
xjaccootje
Szent az Úr

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 04 jun 2007 15:33

Ezeltje, heel herkenbaar je verhaal!! mijn vriend heeft het vorige week ook, na 2 jaar, verkering uitgemaakt... ik ben er echt kapot van!! :(
Hij zag het niet meer zitten en durfde niet verder omdat hij twijfelt of ie wel genoeg van met houdt etc...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 04 jun 2007 15:36

nog ff un aanvulling:
we hadden al trouwringen gekocht, waren al huisjes wezen kijken enzo...
twas egt zo'n klap, had et niet verwacht!!! ben er echt kapot van en zie nu even niets meer zitten...:(

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Daar ben ik weer...

Berichtdoor Ezeltje » 04 jun 2007 22:01

Hallo lieve mensen,

Sorry dat ik het een poosje niets meer van me liet horen. Khad het eigenlijk bewust een poosje niet gedaan omdat ik eerst wilde zien hoe het met mij en mijn vriend zou lopen. Dat kan ik jullie nu vertellen, ondanks dat er nog steeds niet echt duidelijkheid is :cry:
Na een halve week hielden wij (dus niet alleen ik) het niet meer uit en wilde mijn vriend mij weer spreken. Hij wist het nog steeds niet goed want toen hij mij zag voelde het eigenlijk toch ook weer heel goed... Later heeft hij mij in een brief geschreven dat hij nog wel echt als zijn vriendin van me hield, maar dat die liefde grotendeels verdwenen was maar hij er nog wel voor wilde gaan om van onze verkering wat te maken.
we hebben toen wat regels gesteld over hoe we met elkaar om zouden gaan, bijv. dat we minder intiem met elkaar om zouden gaan(elkaar minder zien enzo) en dat ik zou proberen hem minder te belasten omdat ik af en toe nogal veeleisend over kan komen. Dit werkte in het begin wel goed en ik begon me juist wat beter te voelen toen ik weer een dip kreeg en onze relatie weer in elkaar stortte, omdat hij zei dat zijn 'reserves' opwaren. Ik voelde me heel erg rot omdat ik het idee had dat ik 'zo mijn best deed' om onze relatie weer op de rit te krijgen maar dat ik er bijna geen response op kreeg en ik nu ook aan het einde van mijn krachten was. Toch zijn we allebei doorzetters en willen we het allebei niet uit, ik niet omdat ik heel erg van hem houd, en waarom hij het niet uit wil weet hij nog steeds niet precies... hij wordt heen en weer geslingerd en zegt de ene keer dat en de andere keer dat. Bijvoorbeeld pas hadden we een hele fijne dag gehad samen en de dag erna begon hij er weer over te piekeren of hij niet toneel had gespeeld en dergelijke, en omdat hij er niet uitkomt(ook uit meerdere dingen niet, hij twijfelt zelfs over zijn seksuele geaardheid)luister hij nu naar wat andere mensen daarover zeggen. Het probleem ligt volgens mij hier dat hij zichzelf niet goed durft te zijn en zijn mening durft te zeggen uit angst om een ander te kwetsen. Ik daarentegen zeg wel waar het op staat, maar voel me daar achteraf ook schuldig over omdat ik hem zo geen ruimte geef voor zijn eigen gevoelens, maar zelf zegt hij ook niks :(
Nu heb ik hem gevraagd of hij alsjeblieft naar een psycholoog wilde gaan omdat hij anders de kans loopt om weer helemaal depressief te worden. Zelf zit er ook aan te denken om naar een psycholoog te stappen maar ik ben bang dat die niks anders zegt als dat ik afstand moet nemen. Nu wil het zo dat ik op het moment erg druk voor school ben en het nog maar de vraag is of ik over ga, zeker als ik me nu zo voel. Ik heb nu opnieuw tegen hem gezegd dat ik niets van me zal laten horen en dat hij maar wat van zich moet laten horen. Nu wilde ik jullie vragen of jullie misschien voor mij en ook voor mijn vriend willen bidden om het geduld en de wijsheid want we zijn ook net christen geworden maar vinden dit heel moeilijk om bij God neer te leggen.

Groetjes van een heel verdrietig meisje....

Ps: ik hoop dat dit lange berichtje mijn tijd van afwezigheid weer een beetje goedmaakt :P

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 04 jun 2007 22:05

owja ik wilde nog ff zeggen dat ik het heel rot voor jullie beiden vind lenny en jaccootje!!! ik hoop dat jullie er met nieuwe kracht uit mogen komen... en had eigelijk ook nog een vraagje, maar misschien is het een beetje te vroeg daarvoor :oops: maar ik stel hem toch:
Zien jullie het ooit weer zitten om een relatie aan te gaan met een andere jongen? Misschien is het van mij een beetje naief, maar ik heb het idee dat ik , als het echt uitgaat, met geen andere jongen verkering meer wil hebben omdat ik a) het vertrouwen in ware liefde dan volledig kwijt ben en b) ik geen idee heb of er ooit nog iemand anders zo goed bij mij zou kunnen passen, gezien mijn moeilijke karakter en alles wat ik heb meegemaakt.
Als jullie niet willen reageren, toch bedankt, en als jullie wel willen reageren, al bij voorbaat dank :mrgreen:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jun 2007 17:26

ik moet er niet aan denken, aan ooit een andere relatie!!
ik wil alleen mn vriend terug, en anders hoeft het voor mij allemaal niet meer! dan heeft mn leven geen zin meer, hij was mn alles!!!

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 05 jun 2007 17:44

Lenny, Jaccootje en Ezeltje,
wat een verhalen over jullie relatie!! Ik wens jullie veel sterkte in deze zwar(t)e tijd. Ik hoop dat het op één of andere manier weer goed komt. Het is ook zo dat je er na een tijdje weer anders tegen aan gaat kijken.
Nogmaals, veel sterkte! En hou ons btj op de hoogte...
Leej
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jun 2007 18:01

maar liefde kan tog nie zomaar over zijn? een maand geleden zei hij nog dat tie van me hield...
en nu had tie weer een dip, twijfels, en hij durft niet meer verder..
hij zegt dat ik nooit gelukkig wordt met hem, maar ik ben juist nooit gelukkiger geweest als toen we verkering hadden en nog nooit zo verschrikkelijk ongelukkig als nu...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jun 2007 18:05

Liefde is idd niet van de ene op de andere dag over, maar je kunt ook zeggen dat je van iemand houdt terwijl er ergens al het eea aan het eroderen is, zonder dat je je daar heel erg van bewust bent.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 05 jun 2007 18:09

Lenny schreef:maar liefde kan tog nie zomaar over zijn? een maand geleden zei hij nog dat tie van me hield...
en nu had tie weer een dip, twijfels, en hij durft niet meer verder..
hij zegt dat ik nooit gelukkig wordt met hem, maar ik ben juist nooit gelukkiger geweest als toen we verkering hadden en nog nooit zo verschrikkelijk ongelukkig als nu...

:x die onzekerheid he!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2007 18:35

Lenny schreef:ik moet er niet aan denken, aan ooit een andere relatie!!
ik wil alleen mn vriend terug, en anders hoeft het voor mij allemaal niet meer! dan heeft mn leven geen zin meer, hij was mn alles!!!

Als ik weer terug denk aan de dag dat het uit ging en het weekend dat eraan vooraf ging, krijg ik spontaan weer pijn in m'n maag. Maar geloof me; Het slijt langzaam maar zeker. Inmiddels zijn we 3 jaar verder bijna, en ik zou hem voor geen goud meer terug willen.

Daar heb je nu niets aan, ik weet het. Maar je komt er echt wel overheen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jun 2007 21:11

Liefde is idd niet van de ene op de andere dag over, maar je kunt ook zeggen dat je van iemand houdt terwijl er ergens al het eea aan het eroderen is, zonder dat je je daar heel erg van bewust bent.

Nee, okay snap ik. Maar daar kom je dan toch niet na 2 (eigenlijk 3) jaar achter?? ik kan het gewoon niet geloven!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jun 2007 21:16

Als ik weer terug denk aan de dag dat het uit ging en het weekend dat eraan vooraf ging, krijg ik spontaan weer pijn in m'n maag. Maar geloof me; Het slijt langzaam maar zeker. Inmiddels zijn we 3 jaar verder bijna, en ik zou hem voor geen goud meer terug willen.

Daar heb je nu niets aan, ik weet het. Maar je komt er echt wel overheen.

ik geloof het wel!mr het is nu allemaal nog veel te vers...
ook heb ik nog kontakt met hem, terwijl iedereen zegt dat ik hard moet zijn en geen kontakt meer moet hebben! maar ja... ik kan het niet laten om te smsen bellen etc!

Terug naar “Archief”