Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 19 mei 2007 16:01

Haai schreef:
bloempie21 schreef:Maar vooral m'n man kan haast niet meer wachten tot de baby geboren is! Die heeft voor de komende drie jaar ook al een hele planning wat ie allemaal met de kleine wil gaan doen! :mrgreen:

Haha, dat vind ik nou echt leuk... :lol: :wink:

Ja idd, dat hij dat helemaal zit te bedenken! Hopelijk gaan de laatste weken snel voorbij! Lastig dat je steeds zo moe etc. ben, magoed als je straks stopt met werken kun je ook wat rustiger aan doen thuis. Stop je helemaal met werken, ook na de bevalling?
Wat de toekomst brengen moge........

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 mei 2007 16:29

went echt heel snel bloempie niet meer werken, ik hoop erna wel weer twee dagen te gaan werken. voor je weet loop je op het laatst hoor, en dat heeft ook weer z`n leuke kanten...mijn hb is gelukkig nog goed 7,3 maar helaas voor jou niet, hoop dat ie weer een beetje opkrikt mijn schoonzus mocht daardoor niet thuis bevallen. :( maar je heb nog even alhoewel het nu al kan komen ook bij jou.

TJ ik heb ook enorm last van voorweeen..is het bij jou al ingedaald?
heb soms echt het gevoel dat het al komt, heb echt geen idee wat het gevoel is als de vliezen breken, jij heb ervaring vertel wat voel/gebeurd er had je weeen ervoor of gelijk erna ? en hoelang loopt het door en hoeveel LITER kan ik verwachten??? zal nu al bijna een luier voor willen doen haha vindt het zo`n leuk onderwerp om hierover te praten...alleen jammer dat het nogal verschillend kan zijn, alhoewel misschien ook weer niet!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 mei 2007 17:30

liefje schreef:TJ ik heb ook enorm last van voorweeen..is het bij jou al ingedaald?
heb soms echt het gevoel dat het al komt, heb echt geen idee wat het gevoel is als de vliezen breken, jij heb ervaring vertel wat voel/gebeurd er had je weeen ervoor of gelijk erna ? en hoelang loopt het door en hoeveel LITER kan ik verwachten??? zal nu al bijna een luier voor willen doen haha vindt het zo`n leuk onderwerp om hierover te praten...alleen jammer dat het nogal verschillend kan zijn, alhoewel misschien ook weer niet!!!

bij mij is het gedeeltelijk ingedaald.. maar ik geloof dat bij een 2e kind, het kindje vaak pas helemaal indaalt tijdens de bevalling...

bij mij heeft de huisarts de vorige keer de vliezen gebroken toen ik ong 7 cm ontsluiting had.. ik dacht dat er wel een hele plens zou uit komen.. maar dat viel heel erg mee.. ik ahd echt zoiets van: is dat alles :mrgreen:

bij mij begon het met weeen... om 00:00 uur.. ze kwamen meteen om de 3 minuten en hielden een halve-hele minuut aan.. toen ik de eerste echte wee had, wist ik gewoon dat het begonnen was! terwijl het niet veel anders voelde als de voorweeen..

iik heb nu wel een zeil op bed liggen (bah wat zweet dat snachts) en ik zit op een vuilniszak in de auto.. wil niet het risico lopen dat alles vies wordt..

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mei 2007 18:04

Bij mij braken de vliezen niet, beide keren niet. De eerste keer brak de vk ze met 3 cm. De 2e x de dok met 8 cm. Het voelde voor mij eigenlijk als een opluchting. Soort de 'spanning' eraf ofzo. En het zette meteen goed door. De baby's bij beide keer vrij vlot op de buik.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 mei 2007 18:14

De bevalling begint in 10% van de gevallen met het breken van de vliezen. Veel zwangeren denken dat het breken van de vliezen gepaard gaat met het verlies van veel vruchtwater in een keer. Maar als het hoofdje diep is ingedaald verlies je meestal slechts een paar druppels.

Tip: Als je vocht verliest en je twijfelt of het vruchtwater is, doe dan een wegwerpluier andersom om, dus met de plastic kant tegen je billen aan. Op deze manier vang je alles wat je verliest op. In een maandverband wordt het vocht zo goed opgenomen dat het voor de verloskundige niet meer goed te bepalen is of het vruchtwater, slijm of urine is.

Als het zeker is dat de vliezen gebroken zijn, wordt het wachten tot de weeën komen. Over het algemeen mag je 24 uur thuis afwachten of deze spontaan komen. Zeventig procent van de vrouwen krijgt spontaan weeën binnen 24 uur na het breken van de vliezen. Daarna moet je naar het ziekenhuis omdat het risico van het ontstaan van een infectie bij de baby groter wordt naarmate de vliezen langer gebroken zijn.

Laat je verloskundige weten dat je vliezen gebroken zijn. Bij helder vruchtwater doe je dit overdag, tenzij je verloskundige je instructies heeft gegeven dat je altijd moet bellen als de vliezen breken.

Je belt meteen de verloskundige, ook 's nachts als:

* Het vruchtwater bruin of groen is.
* Je nog geen 37 weken zwanger bent.
* Je baby in stuitligging ligt.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 mei 2007 12:13

haha wat een goede tips. heb je dat laatste niet gekopieerd TJ heb het ergens anders ook gelezen... :P
heb je ook al zin in de bevalling of zie je er een beetje tegenop? bij mij is het heel wisselend.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 mei 2007 12:49

dat laatste vond ik op internet ja!

ik heb absoluut geen zin in een bevalling.. k heb steeds die beavlling van milan in mn achterhoofd.. en hoop heel hard dat het nu anders gaat!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 mei 2007 21:05

*Annette* schreef:Stop je helemaal met werken, ook na de bevalling?
Ja, ik ben van plan lekker thuis te blijven! Het idee van weer moeten werken als de kleine er is, trekt me totaal niet. Plus dat het in mijn werk met onregelmatige diensten moeilijk te combineren is.

liefje schreef:went echt heel snel bloempie niet meer werken, ik hoop erna wel weer twee dagen te gaan werken. voor je weet loop je op het laatst hoor, en dat heeft ook weer z`n leuke kanten...mijn hb is gelukkig nog goed 7,3 maar helaas voor jou niet, hoop dat ie weer een beetje opkrikt mijn schoonzus mocht daardoor niet thuis bevallen. maar je heb nog even alhoewel het nu al kan komen ook bij jou.

Als het nu komt, moet ik zowieso naar het ziekenhuis. :mrgreen:
Maarre, ik wist helemaal niet dat je in het ziekenhuis moet bevallen met te lage hb! :shock: Ik hoop echt dat dat niet nodig is, want ik wil heel graag thuis bevallen... :|
Fijn dat het bij jou zo goed gaat zeg! :D Spannend hoor, de laatste loodjes... :wink:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 mei 2007 09:28

Lammetje, ben jij al weer aan het werk/opleiding begonnen en zo ja, hoe bevalt dat?

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 21 mei 2007 11:28

Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje! :lol:

Als ik dit allemaal lees ben ik zometeen de enige die zwanger is? de rest is al bevallen dan.

Nou ja...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 mei 2007 11:31

gefeli Wolkje! geniet van je zwangerschap
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 mei 2007 11:39

Gefeliciteerd!

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 21 mei 2007 14:14

Gefeliciteerd!!!

Hoe voel je je?

Wanneer verwacht je je kindje?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 mei 2007 14:18

Leuk! Gefeliciteerd!

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 21 mei 2007 14:43

Wolkje schreef:Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje! :lol:

Als ik dit allemaal lees ben ik zometeen de enige die zwanger is? de rest is al bevallen dan.

Nou ja...

Je weet maar nooit hoe dat over een paar weken is :lol: Misschien loopt half refoweb wel zwanger rond :mrgreen:
Groetjes

Terug naar “Archief”