is jou geloof in strijd met jou gevoel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 nov 2003 16:05

Die grijns geeft de nodige betrouwbaarheid aan je posting mee ;)

Zoek je echt? Of is het meer een 'er is niets, maar als het tegenbeeld blijkt, dan zien we dat dan wel weer'?

padvinder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor padvinder » 07 nov 2003 16:17

kurtyo schreef:Die grijns geeft de nodige betrouwbaarheid aan je posting mee ;)

Zoek je echt? Of is het meer een 'er is niets, maar als het tegenbeeld blijkt, dan zien we dat dan wel weer'?

:lol:

Als dagelijks meermalen "God, als u bestaat, wilt U zich dan laten zien aan mij?" bidden en intensieve bijbelstudie doen en allerlei boekjes lezen onder "echt" zoeken vallen, dan zoek ik denk ik wel echt, ja.
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 nov 2003 16:22

*geeft hand* (we kunnen elkaar een hand geven dan (tot op zekere hoogte)). :)

padvinder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor padvinder » 07 nov 2003 16:28

:lol: eindelijk een zielevriend :mrgreen:
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)

joris

Berichtdoor joris » 07 nov 2003 20:13

padvinder schreef::lol: eindelijk een zielevriend :mrgreen:
pfff, bij deze is dit topic tot slowchat verheven.

maar euh,........

jullie zijn nite de enige twee die zoeken hiero! misschien zijn jullie gewoon het eerlijskt?

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 08 nov 2003 16:40

joris schreef:over het algemeen streeft een plant niet naar vruchten. Ofwel: zorgen dat je in de goede grond staat, de goede bouwstoffen krijgt. En dan komen de vruchten gewoon. Kleinigheidje: tis de vrucht van de Geest, niet de vruchten.

Ik zie het zo. In iedere grond groeit weleens onkruid, wanneer je daar niets aan doet kan het gebeuren dat het onkruid de overhand krijgt en voor jouw plantje kan dat verstikkend gaan werken. Zorg dus dat je met al het onkruid ( de zonden ) zo snel mogenlijk afrekend zo dat je geestelijk kan gaan groeien.
Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 09 nov 2003 13:46

mooi gezegd, ik had vanochtend in de auto even een flink onkruidje weg te werken. Tis gelukt! praise Him!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 nov 2003 13:47

everlastingman schreef:
joris schreef:over het algemeen streeft een plant niet naar vruchten. Ofwel: zorgen dat je in de goede grond staat, de goede bouwstoffen krijgt. En dan komen de vruchten gewoon. Kleinigheidje: tis de vrucht van de Geest, niet de vruchten.

Ik zie het zo. In iedere grond groeit weleens onkruid, wanneer je daar niets aan doet kan het gebeuren dat het onkruid de overhand krijgt en voor jouw plantje kan dat verstikkend gaan werken. Zorg dus dat je met al het onkruid ( de zonden ) zo snel mogenlijk afrekend zo dat je geestelijk kan gaan groeien.

Ik zie het niet zo :mrgreen:
Je moet er voor zorgen dat je de goede wortel gebruikt om de goede grondstoffen voor je naar boven te halen. Als Jezus jou wortel is, dan kan je via hem de goede grondstoffen binnen halen.
De grond er om heen is van de aarde, om je heen groeit onkruid, de grond waarop je staat is ook niet goed, maar de wortel die in je is, Jezus in jou haalt de grondstoffen die jij nodig heb niet uit de aarde maar uit de hemel. Waarom zouden we dan nog werken met onze oude wortels, Hij heef ons een wortel gegeven waaruit wij alle grondstoffen kunnen halen die we nodig hebben
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 09 nov 2003 22:00

vandaag is mijn geloof volledig in overeenstemming met mijn gevoel.

Ik had echt een flinke geloofsstrijd in de auto zoals ik al schreef maar door de cd die op stond kwam naar mij toe dat God mij lief heeft en dat Hij zo''n pijn gedragen heeft om mij met God te verzoenen. En waarom zou ik dan niet voor het goede deel kiezen inplaats van achter mijn eigen '' lol'' aan te lopen?
prompt kwam het lied: er is geen vriend zo trouw als Jezus '' op de cd aan de beurt (ik zet hem altijd op ad random en laat het aan God over mij te sterken) wat mij ongelooflijk veel kracht gaf!1!

God is groot en doet wat Hij belooft!

Terug naar “Archief”