L'être extraterrestre schreef:Ik heb niet gezegd dat ze niet snel kunnen handelen. Alleen, als iemand erg wit binnenkomt, denkt een arts vaak te lang en te diep na, terwijl iemand met ehbo (en dus minder kennis) sneller zegt : shock. Dan bedoel ik vooral huisartsen. Die zijn gewend aan rustige situaties waarin ze lang na kunnen denken. Niet iedere huisarts is zo natuurlijk.Lorijntje schreef:Hmm.....ik heb dus geen EHBO hahaha. Het is echt té erg, ik weet hetIk weet wel wat ik moet doen hoor, de zogenaamde ABC
Airway, Breathing, Circulation
Artsen kunnen natuurlijk wel snel handelen, ze zijn niet achterlijk ofzo..Die kunnen snel handelen en weten dan ook nog de achtergrond van het probleem..
Als EHBO-er hoef je de achtergrond van een probleem meestal niet te weten. Je moet weten wat er NU aan de hand is en wat je NU moet doen. Als iemand een hartstilstand heeft, is het niet belangrijk of iemand misschien een hartkwaal heeft. Het is van belang dat je dat hart op gang houd, meer niet. (en dat je 112 belt natuurlijk)
Oh jah, je kunt wel ABC(DE) zeggen, maar weet je ook wat je moet doen?
Naja.....ik geloof ook niet dat al die ehbo mensen direct weten dat het dan een shock is hoor..Volgens mij sta je in een echte situatie toch altijd even raar te kijken, theoretisch lijkt het allemaal heel wat. Hm, huisartsen zijn er ook op getraind snel te kunnen handelen. Dat geneeskundestudenten geen EHBO krijgen wil niet zeggen dat ze als ze arts zijn nog niets weten