Nog een kaneelbroodje graag! Beter had ik het niet kunnen uitdrukken.

Moderator: Moderafo's
vaandel schreef:Aragorn schreef:Overigens stond erin de laatste Elsevier ook een stuk over Islamisering; met deze discussie in m'n achterhoofd kon ik het niet laten hem te kopen. Meer mensen die het gelezen hebben?
Ik ga het straks of morgen maar eens lezen. Ik hoop toch niet dat onze vlag dat toevoegsel krijgt, zoals op de voorkant staat afgedrukt.
Caligula schreef:Optimatus schreef:Zo, wat zegt hij dan wel niet?
Geen idee, dat is om jou om uit te zoeken.
Machiavelli schreef:Buiten de vraag of een burkaverbod te ver gaat of niet is het ook nog de vraag hoeveel zin zo'n verbod heeft. Jaag je op die manier die onderdrukte vrouwen niet het huis in of geef je ze juist een stuk vrijheid?
Caligula schreef:zahra schreef:
Wat is daar dan onveilig aan,, je weet toch dat er moslim vrouwen onder zitten..in Saoedi arabie dragen zowat alle vrouwen dat..en daarbij hebben ze gewoon goede banen zoals dokter, gynacoloog
een Burqa zie je hier eigenlijk nooit..dat is gewoon klederdracht van Afghanistan..je ziet vaker een niqaab..dat is een sluier voor het gezicht..met alleen een spleetje bij het oog..dit zie je nog wel eens
Prima dat ze dat daar doen. Hier hoeft het niet getolereerd te worden. Bovendien kun je ook helemaal niet met zekerheid stellen dat er louter vrouwen schuil gaan onder die kledij.
Machiavelli schreef:Een rok verbegt mijn identiteit niet.Gerdien B. schreef:
Wie bepaald dan straks wie wat wel of niet mag dragen?
De moslim mannen mogen hun jurken niet meer aan, de moslim vrouwen mogen ook al niet aan trekken wat ze willen. Straks gaan we de reformatorische vrouwen dwingen om in broek te gaan lopen ipv in een rok.
Ik ben niet pro rok, maar ik bepaal toch echt wel zelf wat ik aantrek of niet en zo zie ik dat ook met de kledingstyle van de moslims. Zij mogen ook zelf weten wat ze aantrekken.
Dat ik ook liever het hele gezicht zie ipv alleen de ogen, dat ligt bij mij. Ik kan daarom niet mensen gaan dwingen andere kleren an te trekken omdat ik mij daar prettiger bij voel. Dan voelt de ander zich er waarschijnlijk minder prettig bij.
johannes1 schreef:en sommige mensen denken nu eenmaal dat vrouwen in een rok horen te lopen. als die mensen zich daar goed onder voelen laat hen dan.
johannes1 schreef:ik denk dat moslims ook verschillend de koran intrepreteren en dat doen christenen ook. dus de één zegt dat het er in staat, de ander niet. dus het staat er wel degelijk in. het is geen eigen verzonnen regeltje, maar gewoon een andere intrepetatie (als ik het goed schrijf).
dat geheel besluieren kan beangstigend werken, je weet niet wat er onder zit. ik kan dus best de angst begrijpen dat mensen bij dit hebben.
ja in de Bijbel staat dat vrouwen zich vrouwelijk horen te kleden...maar dat heeft verder niks met de broek te maken..want tegenwoordig heb je hele vrouwelijke broeken, zelfs spijkerbroeken voor vrouwen hebben een typisch vrouwelijk model..de broeken die ik draag..daar heb ik echt nog nooit een man mee zien lopen
Oke toen de feministen opeens broeken gingen dragen toen gingen ze spijkerbroeken dragen zo'n 60 jaar geleden..gewoon mannenbroeken..dus toen kon je zeggen dat het niet hoorde
Maar tegenwoordig heb je vrouwenbroeken en mannenbroeken.
En nee er staat echt nergens in de Bijbel dat vrouwen geen broek aan mogen hoor
johannes1 schreef:ja in de Bijbel staat dat vrouwen zich vrouwelijk horen te kleden...maar dat heeft verder niks met de broek te maken..want tegenwoordig heb je hele vrouwelijke broeken, zelfs spijkerbroeken voor vrouwen hebben een typisch vrouwelijk model..de broeken die ik draag..daar heb ik echt nog nooit een man mee zien lopen
Oke toen de feministen opeens broeken gingen dragen toen gingen ze spijkerbroeken dragen zo'n 60 jaar geleden..gewoon mannenbroeken..dus toen kon je zeggen dat het niet hoorde
Maar tegenwoordig heb je vrouwenbroeken en mannenbroeken.
En nee er staat echt nergens in de Bijbel dat vrouwen geen broek aan mogen hoor
in de bijbel staat dat er onderscheid moet zijn tussen de kleren. dat onderscheid is er gekomen door de rok voor de vrouwen en de broek voor de mannen. dat de model van een broek afwijkt vind ik persoonlijk niet een groot verschil als een broek en rok. in mijn ogen staat het wel in de bijbel, in jou ogen niet.
bij moslims is een deel die aanslagen pleegt omdat deze strijd volgens de koran moet. ze worden mooie huizen in de hemel beloofd als ze meer mensen de dood mee in nemen. een ander deel van de moslims zegt de koran is liefde. de vraag is dan zijn er 2 korannen of doet iedere groep maar wat in hun straatje past?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten