Sabra schreef:Het gaat natuurlijk niet om de mensen, maar om de religie. Dat onderscheid kan hopelijk toch wel worden gemaakt.
Ik ben anders toch bang dat veel mensen dat onderscheid niet maken, en religie is nu eenmaal iets wat je in de praktijk brengt, alleen theoretisch
heb je er niet zo veel aan
Ik vind de vergelijking met de Joden niet opgaan, omdat de Joden alles langzaam werd ontnomen, en dat is in Nederland niet het geval met moslims.
Het zou mij benieuwen wat er zou gebeuren als Wilders aan de macht zou komen.,
Belachelijk dat je het woord kristallnacht in de mond neemt. Op geen enkele wijzen is de brandstichting in een aantal islamitische gebouwen te vergelijken met hetgeen de Joden in de echte kristallnacht is aangedaan.
Daarom zeg ik ook: in het klein.
Waarom probeer jij deze mensen stelselmatig in de slachtofferrol te duwen?
Omdat wij soms wel eens de neiging hebben te vergeten dat deze mensen ook slachtoffer zijn van terreur. Zie brandstichting basisschool.
Dus het is opeens de schuld van de media?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het voor de media niet zo interessant is moslims te tonen die hun dagelijkse dingen doen, beetje werken, beetje bidden, beetje liefdadigheid. Nee, voor media is het pas interessant als het afwijkt en reactie oproept.
Daarnaast denk ik dat je mijn opmerking niet begrijpt, of men nu bij moslims gaat kijken of moslims gaan naar mensen toe, punt blijft dat ze moeten laten zien dat het anders kan. Dat ze niet allemaal El-Moumni's zijn, of hoe die imams uit Eindhoven, Den Haag en Tilburg ook mogen heten.
Vind jij dat jij moet laten zien dat het anders kan alleen omdat bijvoorbeeld de KKK zich ook nog wel eens op christelijke ideeen wil baseren (hoe krom ook). En dan bedoel ik dat daarvoor meer doet dan je dagelijkse dingen, beetje werken, beetje bidden, beetje liefdadigheid?