Othello schreef:Wel, dat gebeurt op minstens even grote schaal als imams die belastingontduiking prediken.
Belasting wordt betaald om de samenleving in stand te houden, discussie over het homohuwelijk is een nadere invulling van die samenleving. Ik vind het dus wel van een andere orde, maar tevens vind ik dat die predikanten hun mond moeten dicht houden.
Caligula schreef:J
Evenmin slaag jij er in hard te maken dat die 1 miljoen moslims daadwerkelijk een eenheid zijn of zouden kunnen worden, die vervolgens een 'bedreiging' voor de democratie zou kunnen vormen.
Moet ik dat hard maken dan? Ik zie daar de relevantie niet van in. Evenmin zie ik de relevantie in van het noemen van het aantal moslims, gevaar schuilt niet altijd in kwantiteit. Daarnaast hebben we ook te maken met politici die nogal open lijken te staan voor tal van opvattingen die zij op grond van hun gedachtengoed eigenlijk zouden moeten verwerpen.
Nogmaals, de diversiteit onder de moslimgemeenschap is zo groot, dat er in mijn optiek nooit een eenheid zal ontstaan die groot genoeg is om zich de organiseren en zo door te dringen tot belangrijke bestuurlijke organen. Vandaar dat ik denk dat het met die islamisering wel meevalt.
Het gaat niet om het feit of men een perfecte eenheid vormt. Al de verschillende islamitische denominaties hebben ook standpunten die breed worden gedragen.
Caligula schreef:Dat ben ik uiteraard met je eens, maar zijn dergelijke incidenten dan een gerechtvaardigde aanleiding om de totale moslimgemeenschap weg te zetten als fundamentalistisch? Dat is wat mensen als Wilders doen, en kennelijk vindt dat gretig aftrek.
Er zijn natuurlijk veel imams die, in mijn ogen, extreme standpunten verkondigen. Zij hebben veel luisteraars, dus waarom zou ik er van uitgaan dat al die mensen dergelijke woorden niet serieus nemen?