Sabra schreef:Ik werd vanmorgen door één van mijn huisgenoten geattendeerd op een aantal bijbelteksten, naar aanleiding van de discussie's hier op refoweb. Niet dat ik veel deelneem aan religieuze topics, maar toch denk ik dat hij het bij het rechte eind heeft.
De volgende bijbelteksten:
2 Tim. 2:16,17
Maar vermijd de onheilige, holle klanken; want zij zullen de goddeloosheid nog verder drijven, en hun woord zal voorwoekeren enz.
2 Tim. 23-25
Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen; en een dienstknecht des Heren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te onderwijzen, geduldig, met zachtmoedigheid de dwarsdrijvers bestraffende. het kon zijn, dat God hun gaf zich tot erkentenis der waarheid te keren en , ontnuchterd, zich te wenden tot de wil van Hem, (losgekomen) uit de strik des duivels, die hen gevangen hield.
Ik denk dat dit wel van toepassing is op alle discussies hier. Met als resultaat dat we ons richting satan bewegen ipv naar God.
Ik weet niet of deze twee texten toe te passen zijn op deze discussie.
Ik vindt het een mooie text om aan de hand daarvan een discussie te starten. Maar ik weet niet of dit onverstandige en dwaze strijdvragen zijn, of je het gelooft of niet mensen zitten hier echt mee. Dan is het goed om zo'n onderwerp te verzwijgen maar juist te wijzen op de vrijheid die God ons geeft.
Dus totaal zinloos is deze topic niet, alleen hoofdvraag is volgens mij wel fout. Waarom zouden we het niet over de uitverkieziing mogen hebben, waarom zou God het anders in de bijbel hebben gezet?
nog 1 ding: de uitverkiezing kan niemand zich achter verschuilen, dan geef je net zoals adam de schuld aan God: de vrouw die gij mij gegeven heeft heeft mij gegeven.
Gelukkig kwam er nog een schuldbekentenis achter aan..
Maar ik heb gegeten. (kleine schuldbekentenis maar genoeg voor God om je alles te vergeven)