reunie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

reunie

Berichtdoor Lalage » 05 mar 2007 19:50

Volgende maand heb ik een reunie van de school waar ik in groep 7 en 8 heb gezeten. Het was best wel een rottijd, ben daar veel gepest. Dus het is extra spannend om dan naar zo'n reunie te gaan. Wie van jullie heeft weleens een reunie gehad? Hoe was dat?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mar 2007 20:19

Een jaar of 5 geleden heb ik reunie gehad van de klas van de lagere school. Ik was er ook altijd een buitenbeentje, soms gepest, vaak genegeerd, maar ben toch naar die reunie gegaan. Ik had eigenlijk helemaal geen zin en zag tegen de avond op. Het begon om 7 uur bij een japans restaurant. Toen ik me begon te vervelen en vroeg hoe laat het was, was het al 11 uur, dus je begrijpt dat ik het prima naar mijn zin had.

Vorig jaar bestond de school 100 jaar en was er ook een reunie. daar waren heel veel mensen, maar weinig bekenden en een stuk minder leuk

Dus als ik jou was, gewoon gaan. Pestkoppen van vroeger zijn hard veranderd hoor.

Smurffie
Generaal
Generaal

Re: reunie

Berichtdoor Smurffie » 05 mar 2007 20:26

Lalage schreef:Volgende maand heb ik een reunie van de school waar ik in groep 7 en 8 heb gezeten. Het was best wel een rottijd, ben daar veel gepest. Dus het is extra spannend om dan naar zo'n reunie te gaan. Wie van jullie heeft weleens een reunie gehad? Hoe was dat?

Hm, moeilijk ja. Het is erg persoonlijk en als ik kijk naar mn eigen situatie, zou ik niet gaan en zouden ze wat mij betreft in de stront kunnen zakken. Anderzijds, zelf ben je ook veranderd, en weer persoonlijk: Ik sta stukken sterker in mijn schoenen. Misschien zou ik er heen gaan om het eindelijk eens uit te praten.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 mar 2007 21:21

Oeh dat lijkt me best moeilijk Lalage. Toch zou ik wel gaan denk ik, dan wéét je iig hoe het nu na zoveel jaar is. Wie weet wordt het wel heel gezellig :)

Ik heb pas een reunie van m'n middelbare school gehad. Daar ben ik nog maar een jaar vanaf, maar ik had er veel tussendoor helemaal niet meer gezien - waaronder ook goede vrienden (ja, ze blijven goede vrienden ook al zie ik ze weinig ;/). Van te voren hoorde ik veel negatieve geluiden, zo van 'het klas-gevoel ben je kwijt, écht gezellig wordt het toch niet meer', maar het was geweldig :D:D Ik vond het echt weer 'als vroegah' voelen.. ik mis het best nu.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Re: reunie

Berichtdoor Liarose » 05 mar 2007 21:23

Lalage schreef:Volgende maand heb ik een reunie van de school waar ik in groep 7 en 8 heb gezeten. Het was best wel een rottijd, ben daar veel gepest. Dus het is extra spannend om dan naar zo'n reunie te gaan. Wie van jullie heeft weleens een reunie gehad? Hoe was dat?

De kans is heel groot dat het als een soort van overwinning voelt!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 05 mar 2007 21:24

Nou waren jullie ook best een close klas volgens mij hippie..tenminste, bepaalde mensen.

Maar ik zou wel gaan denk ik Lalage. Iedereen is veranderd, misschien wordt het juist wel heel gezellig.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 mar 2007 21:28

Maaikje schreef:Nou waren jullie ook best een close klas volgens mij hippie..tenminste, bepaalde mensen.

dat is waar :)

Hoe vond jij de reunie dan? Of ben je niet gegaan?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mar 2007 21:28

Even aanvullende info: ik heb m'n vriendin van toen al gemaild en we gaan er allebei heen, maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen.

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 05 mar 2007 21:28

inderdaad! ik zou zeker gaan!
net als rosalie zegt: het geeft waarschijnlijk
een overwinningsgevoel van dat je toch geweest
ben ondanks de minder leuke tijd die je daar gehad
heb... succes er iig mee hé!
groetn, ikkie
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mar 2007 21:32

Je hebt het goed gedaan!!!! Gewoon gaan en laat ons ff horen hoe het was, want nu zijn we toch wel errug benieuwd

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 06 mar 2007 07:31

Ik heb uit ervaringen van anderen begrepen dat diegene die gepest werd het als erg heeft ervaren (de schooltijd) en nooit vergeet (een sterke herinnering eraan heeft) maar dat de pesters van destijds totaal niet meer weten wat er gebeurd is, en wat ze gedaan hebben, hooguit dat diegene dan wat minder in de groep lag of dat soort vage herinneringen.

Dit is enerzijds positief, in de zin van dat je wat neutraler de gesprekken in kunt, en men heel wat "normaler" naar je zal kijken dan je denkt, anderzijds negatief, want voor jou is het totaal nog niet vergeten, en is de herinnering die eraan hangt meestal niet echt fijn. Uitpraten kan dan niet altijd, omdat men eigenlijk niet herkent of herinnert wat er is geschied...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 06 mar 2007 11:53

Lalage schreef:Even aanvullende info: ik heb m'n vriendin van toen al gemaild en we gaan er allebei heen, maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen.

Doe haar de groeten :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 06 mar 2007 12:30

Vorig jaar naar een reunie geweest van een van mijn basisscholen. Was wel leuk.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 06 mar 2007 15:52

Een reunie van de basisschool kan me gestolen worden. Daar was ik namelijk een buitenbeentje. Een reunie van de middelbare school zou ik nog graag eens meemaken, ik heb een hele leuke tijd gehad op Lodo. Maar zoals Smurffie al zegt: Je bent in de loop der tijd veranderd, en andere mensen ook. De kinderen en pubers van toen zijn nu volwassen. Zo zullen ze je ook benaderen, en ik denk dat ze het ook gewoon leuk vinden om je te zien. Die mensen gáán naar zo'n reunie. Oftewel; Ze zeiden "ja" terwijl ze ook "nee" zouden kunnen zeggen. Ze zijn op dat moment oprecht benieuwd hoe het met andere mensen gaat.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2007 16:02

Of ze willen de rest laten zien hoe 'goed' het met hen vergaan is natuurlijk..

Terug naar “Archief”