Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 feb 2007 18:30

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:De vraag zou ook zijn: Een straf van God..waarop? God straft ons, maar naar onze zonden niet.

Maar daarmee wordt niet bedoeld dat God ons helemaal niet straft om onze zonden... Maar hij straft ons niet zo veel als wij zonden doen!!

Hm..misschien heeft het ook meer te maken met de erfzonde. En daar moet iedereen onderlijden, hetzij door armoede, hetzij door kinderloosheid, of wat dan ook. Niet persoonlijk dus.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 20 feb 2007 21:44

Lieve Teuntje
Het is zeker geen straf van God! Wij hebben zelf ook geen kinderen, en zullen ze (menselijkerwijs gesproken) ook niet krijgen, maar zien dit zeker niet als straf van God!
Het was en is heel moeilijk om te verwerken, en, voor zover je daar mee klaar komt, een plaatsje te geven, maar wij geloven ook dat God dat niet voor niets doet. Hij heeft voor ons een ander levensdoel op het oog.
Dat doel is dus anders dan wij in eerste instantie hadden gedacht, want natuurlijk wil(de) ik liefst gewoon kinderen en lekker moederen, maar we wachten nieuwsgierig af wat Hij voor ons in petto heeft!

Maar dat was ook niet in een half jaar gedaan hoor, dat ik/wij dat konden en wilden zien!
A smile costs nothing, but gives much

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 21 feb 2007 07:43

Dus als wij het goed begrijpen, hoeven wij het niet als een straf te zien van God!

Nu wij weer naar het Pasen toe gaan komen wij straks weer bij de tekst die in Lukas 23:9 staat...
Zalig zijn de onvruchtbaren, en de buiken die niet gebaard hebben, en de borsten die niet gezoogd hebben.
Mogen wij deze tekst dan als een soort Troost zien, voor het geen wat (tot nu toe) ons niet gegeven is?
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2007 08:24

Teuntje schreef:Dus als wij het goed begrijpen, hoeven wij het niet als een straf te zien van God!

Nu wij weer naar het Pasen toe gaan komen wij straks weer bij de tekst die in Lukas 23:9 staat...
Zalig zijn de onvruchtbaren, en de buiken die niet gebaard hebben, en de borsten die niet gezoogd hebben.
Mogen wij deze tekst dan als een soort Troost zien, voor het geen wat (tot nu toe) ons niet gegeven is?

absoluut niet!!!

wat een ontzettend mooie tekst is dit!!! heb je al eens een keer en gesprek hierover met je predikant gehad ofzow?? die mensen kunnen je echt soms een stukje erder helpen met zulke dingen....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 feb 2007 09:03

Teuntje, geloof je in dezelfde God als waar ik in geloof? God die Jezus Christus naar de wereld stuurde, Hij die zichzelf gaf voor onze zonden, zodat we weer kinderen van God mogen zijn? Zo ja, als dat jou God is, dan weet je toch ook dat God je zonden vergeeft? En dat vergeven zonden niet meregestraft worden omdat er geen schuld is?

Als jij je vergeven weet door Jezus Christus hoef je niet meer bang te zijn voor Gods straf, want Hij straft niet meer.

En dan knn het best zijn dat je geen kinderen krijgt. Dat is erg moeilijk... maar het is dan geen straf, wel Gods plan met jullie. Zoek verder naar zijn plan, wat Hij hiermee wil. Misschien heeft God er een plan mee. En natuurlijk mag je altijd samen tot Hem bidden en je kinderwens uitspreken en bij Hem neerleggen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 21 feb 2007 13:22

Marnix schreef:Als jij je vergeven weet door Jezus Christus hoef je niet meer bang te zijn voor Gods straf, want Hij straft niet meer.

Ja natuurlijk geloof ik in die zelfde God als die van jou, maar ik kan wel denken en geloven dat mijn zonde vergeven zijn, maar misschien denkt God daar wel anders over, want als ik mijn Bijbel er op na sla dan lees ik ook dat Koning David ook later werd gestraft door zijn zonde met Bathseba. Of mag ik het zo niet zien?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 feb 2007 14:27

Maar David werd ook vergeven. Zie Psalm 51. De vraag is of jij je in Christus een vergeven zondaar weet. Dan straft God je niet, Hij strafte Christus. Hij betaalde de schuld zodat jij dat niet meer hoeft te doen... als je in Hem gelooft.

En God denkt er dan niet anders over. Ieder die zich op het offer van Christus beroept is vergeven en vrij van straf. Zie 1 Joh 1: 1 en 2
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 feb 2007 15:22

Marnix schreef:Maar David werd ook vergeven. Zie Psalm 51. De vraag is of jij je in Christus een vergeven zondaar weet. Dan straft God je niet, Hij strafte Christus. Hij betaalde de schuld zodat jij dat niet meer hoeft te doen... als je in Hem gelooft.

En God denkt er dan niet anders over. Ieder die zich op het offer van Christus beroept is vergeven en vrij van straf. Zie 1 Joh 1: 1 en 2

Eerlijk gezegd vind ik dit nogal kort door de bocht. Dat 'Jezus voor ons gestorven is en wij dus vrij zijn van alle zonden' wordt altijd maar gebruikt om mensen te troosten en zonden goed te praten. Natuurlijk moet je 'je wel beroepen op Christus', maar als je dat eenmaal gedaan hebt, is alles van de baan. Ik geloof niet dat je iedereen zomaar hiermee om de oren kan slaan. Teuntje wil vermoedelijk een eerlijk antwoord, geen opbeurend antwoord.

@Teuntje, daarom zeg ik dat kinderloosheid wel degelijk een straf op de zonden is, maar níet persoonlijk. Iedereen wordt op een andere manier beproefd, of je nu wel of geen ernstige zonden op je kerfstok hebt. En ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat er iets anders voor jullie is weggelegd. Sommige mensen zullen een kindje adopteren bijv. Of pleegkinderen. Of een heel andere bestemming. Dat doet er ook niet zoveel toe eigenlijk. Neem enkel van me aan dat God je niet persoonlijk straft voor iets wat je in het verleden gedaan hebt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 feb 2007 16:01

Smurffie schreef:
Marnix schreef:Maar David werd ook vergeven. Zie Psalm 51. De vraag is of jij je in Christus een vergeven zondaar weet. Dan straft God je niet, Hij strafte Christus. Hij betaalde de schuld zodat jij dat niet meer hoeft te doen... als je in Hem gelooft.

Eerlijk gezegd vind ik dit nogal kort door de bocht. Dat 'Jezus voor ons gestorven is en wij dus vrij zijn van alle zonden' wordt altijd maar gebruikt om mensen te troosten en zonden goed te praten. Natuurlijk moet je 'je wel beroepen op Christus', maar als je dat eenmaal gedaan hebt, is alles van de baan. Ik geloof niet dat je iedereen zomaar hiermee om de oren kan slaan. Teuntje wil vermoedelijk een eerlijk antwoord, geen opbeurend antwoord.

@Teuntje, daarom zeg ik dat kinderloosheid wel degelijk een straf op de zonden is, maar níet persoonlijk. Iedereen wordt op een andere manier beproefd, of je nu wel of geen ernstige zonden op je kerfstok hebt. En ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat er iets anders voor jullie is weggelegd. Sommige mensen zullen een kindje adopteren bijv. Of pleegkinderen. Of een heel andere bestemming. Dat doet er ook niet zoveel toe eigenlijk. Neem enkel van me aan dat God je niet persoonlijk straft voor iets wat je in het verleden gedaan hebt.

Oke, maar daarin ben ik het ook met je eens. Alle gebrokenheid in het leven is het gevolg van de zondeval en daarmee dus ook een straf. Wat ik bedoelde is dat het geen persoonlijke straf op de zonde is als je Jezus als je verlosser bent. Dan ben je niet meer onder Gods straf, wel leven we dan nog in de gebroken wereld, kapotgemaakt door de zonde.... en zal lijden, ziekte, dood... en ook dingen als kinderloosheid niet verdwijnen... dat kan iedereen treffen. Goeden en slechten

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 feb 2007 17:50

Dan zijn we het aardig eens. :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 feb 2007 23:45

Meid wat erg als er toch zo gereageerd word.

Heb wel meer gehoord dat mensen zo makkelijk konden oordelen, maar niemand komt het oordeel toe, behalve God.

Als iemand geen kinderen verdiend heeft zijn wij het, maar wij hebben ze wel gekregen.

Verder weet ik er niet veel op te zeggen, ik geloof alleen niet dat dit jullie overkomt omdat (een van) jullie een bepaalde zonde heeft gedaan. De grootste misdadigers krijgen kinderen, jullie helaas niet.

Wens jullie toe dat jullie je nood bij God kunnen brengen en dat hij jullie laat zien wat Zijn plan is met jullie leven.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 feb 2007 00:08

hoe bedoel je dat?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Een vraag !!!

Berichtdoor Haai » 22 feb 2007 00:14

Teuntje schreef:Eingenlijk zit ik met een grote vraag. Wij zijn nu al een aantal jaren getrouwd en hebben geen kinderen...

Nu is mijn vraag is dat een straf van God?

Regelmatig krijgen wij dat ook te horen.

Dit bedoelt Annet denk ik.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2007 00:25

Smurffie schreef:

hoe bedoel je dat?

Wijsneus!

Ik bedoel natuurlijk dat ik het erg vind dat er mensen zijn die kinderloosheid als straf van God zien.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 22 feb 2007 09:10

*Annet* schreef:Als iemand geen kinderen verdiend heeft zijn wij het, maar wij hebben ze wel gekregen.

Waarom zou jij ze niet mogen krijgen, en wij dan wel, want iedereen verdiend het dan toch om die zegen te mogen ontvangen?

Tuurlijk weten wij ook wel dat die mensen niet over ons horen te oordelen.

Terug naar “Archief”