single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 05 feb 2007 22:26

Hippieblijhoofd schreef:Maar je meldt je toch niet aan op een dating-site als je niet hoopt dat er iets uit voortkomt? Ik vind het zo vreemd wanneer je je daar aanmeldt en zegt dat het een 'vriendschapssite' is terwijl het doel van de site is om een relatie te krijgen. Of maak ik een denkfout?

tja joh, de hele wereld is vol met schijn en daar voelen wij ons nu eenmaal prettig bij. Waarom daar niet en elders wel?

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 05 feb 2007 22:29

Hippieblijhoofd schreef:Maar je meldt je toch niet aan op een dating-site als je niet hoopt dat er iets uit voortkomt? Ik vind het zo vreemd wanneer je je daar aanmeldt en zegt dat het een 'vriendschapssite' is terwijl het doel van de site is om een relatie te krijgen. Of maak ik een denkfout?
Het doel hoeft niet perse een relatie te zijn. Lijkt me ook niet erg realistisch om daar meteen vanuit te gaan. Maar die mogelijkheid wordt tegelijk wel nadrukkelijk open gelaten inderdaad. Ik heb wel een korte "verkeringsachtige" relatie gehad dankzij een dergelijke site. Maar het kon pas echt groeien toen we elkaar een aantal keren ontmoet hadden. Helaas heeft het niet lang geduurd maar dat gebeurd irl net zo goed. Ik zie de sites als 1 van de mogelijkheden om anderen te leren kennen. Net zoals meetings, soos, uitgaan, werkomgeving, verjaardagen etc...

Een aantal berichten geleden werd gezegd dat je op zo'n site allereerst op zoek bent en dan pas een persoon leert kennen. Vind ik een beetje simpel geredeneerd eigenlijk. Net alsof je niet op zoek bent als je naar een reallife iets gaat. Je begint toch niet pas na te denken over een relatie als je iemand ontmoet?

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 feb 2007 22:30

Aragorn schreef:Inderdaad, als ik me daar aan zou melden zou het toch minstens met als doel zijn een bepaalde vriendenkring op te bouwen omdat je op die manier sneller geschikte partners tegenkomt. :P

:mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 feb 2007 22:36

PeterE schreef:
Het doel hoeft niet perse een relatie te zijn. Lijkt me ook niet erg realistisch om daar meteen vanuit te gaan. Maar die mogelijkheid wordt tegelijk wel nadrukkelijk open gelaten inderdaad. Ik heb wel een korte "verkeringsachtige" relatie gehad dankzij een dergelijke site. Maar het kon pas echt groeien toen we elkaar een aantal keren ontmoet hadden. Helaas heeft het niet lang geduurd maar dat gebeurd irl net zo goed. Ik zie de sites als 1 van de mogelijkheden om anderen te leren kennen. Net zoals meetings, soos, uitgaan, werkomgeving, verjaardagen etc...

Een aantal berichten geleden werd gezegd dat je op zo'n site allereerst op zoek bent en dan pas een persoon leert kennen. Vind ik een beetje simpel geredeneerd eigenlijk. Net alsof je niet op zoek bent als je naar een reallife iets gaat. Je begint toch niet pas na te denken over een relatie als je iemand ontmoet?

Maar nu lijkt het net alsof iedereen op zoek is naar een relatie, liefde, partner. Terwijl er zat mensen zijn (althans, dat hoop ik;/) die daar helemaal niet naar op zoek zijn en daar ook niet op zitten te wachten. Die dus, wanneer ze naar een 'reallife' iets gaan, dan niet nadenken over een relatie. En daar pas over na beginnen te denken wanneer het wel érg goed klikt met iemand (dus pas wanneer je iemand hebt ontmoet idd).

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 05 feb 2007 22:46

Hippieblijhoofd schreef:
PeterE schreef:

Maar nu lijkt het net alsof iedereen op zoek is naar een relatie, liefde, partner. Terwijl er zat mensen zijn (althans, dat hoop ik;/) die daar helemaal niet naar op zoek zijn en daar ook niet op zitten te wachten. Die dus, wanneer ze naar een 'reallife' iets gaan, dan niet nadenken over een relatie. En daar pas over na beginnen te denken wanneer het wel érg goed klikt met iemand (dus pas wanneer je iemand hebt ontmoet idd).
Natuurlijk. Ik overdreef een beetje vanwege het wel erg zware etiket dat de datingsite kreeg. Ook daar is de relatie zeker niet altijd het doel. Momenteel heb ik 2 leuke contacten via een dergelijke site. Van 1 weet ik dat het nooit een relatie zal worden maar we kunnen goed met elkaar praten over van alles en nog wat. En dat is ook belangrijk. Die persoon zou ik anders niet ontmoet hebben.
Maar misschien speelt de leeftijd ook wel een rol bij hoe je dit soort dingen ervaart. Ik zou als 10- of 20-er ook niet zo snel op die manier contact zoeken. Pas later merk je dat leeftijdsgenoten minder tijd hebben omdat ze in een relatie, met kinderen of domweg verder weg zijn.

Voor alle duidelijkheid...ik heb ook contacten in het echte leven hoor :wink:

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 05 feb 2007 22:47

Overigens, hoeveel mensen kennen elkaar niet via sites als deze? En daar wordt toch ook niet moeilijk of zielig over gedaan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 feb 2007 22:49

Ik best veel, maar dat is me eigenlijk meer 'overkomen' dan dat het m'n intentie was. Maar verder heb ik ook niets tegen datingsites ofzo, het ligt een beetje aan jezelf hoe je dat invult.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 feb 2007 13:05

Aragorn schreef:Ik best veel, maar dat is me eigenlijk meer 'overkomen' dan dat het m'n intentie was. Maar verder heb ik ook niets tegen datingsites ofzo, het ligt een beetje aan jezelf hoe je dat invult.

Ik kan me voorstellen dat het een ideale uitkomst is voor mensen die graag kans maken op een christelijke partner maar in oorden wonen waar nauwlijks christelijke jongeren/vrijgezellen vertoeven.

In principe zijn we kinderen van deze tijd, het is bij onze generatie zo ongveer wel normaal dat je contacten net zo makkelijk via internet als via reallife maakt. Alleen datingsites vind ik zelf echt een beetje eng, met het invullen van je lichaamsafmetingen en kleuren, het ligt er zo expleciet bovenop dat mensen de rijen langs gaan wie er bevalt als potentiele kandidaat. Daar krijg ik echt een ieks!-gevoel van.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 06 feb 2007 14:34

Waarom?In het echt kijk ik eerlijk gezegd ook niet naar vrouwen van boven de 80 kilo.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 feb 2007 15:18

CGK<3 schreef:Waarom?In het echt kijk ik eerlijk gezegd ook niet naar vrouwen van boven de 80 kilo.

Ja maar die vrouwen boven en onder de 80 kilo staan ook niet in rijen voor jou opgesteld langs de bar van een cafe in de hoop dat jij het aanspreekt ten einde een relatie met je te beginnen (of je komt wel in hele foute cafees)

Dat is mijn probleem. Als in reallife mensen naar mn vromen en kleuren kijken, so be it, ik vraag er niet om.
Natuurlijk kijken mannen naar vrouwen en vrouwen naar mannen. Maar is het geforceerd?
Ik kijk liever naar een knappe man in de trein en denk : goh, leuk hoofd. Of als een leuke vent naar je knipoogt als je in de file staat, dat is grappig. Dat is ongedwongen, datingsites zijn dat niet mijns inziens.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 06 feb 2007 15:33

Dit is ook heel ongedwongen. Ik heb echt niet het gevoel dat ik me op zo'n site aanprijs, of in de rij sta om gekeurd te worden of om iemand anders te keuren.

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 06 feb 2007 15:41

In reallife kan (soms misschien helaas) niets verbergen. maar wat als je op een datingsite aangeeft 70 kg te wegen (laten we er even op verder gaan) en in werkelijkheid weeg je er 100.
Als je dan iemand in het echt ontmoet, is dat wel effe schrikken :p

Al kan ik ook wel mensen die elkaar via zo'n site ontmoet hebben en nu ook getrouwd zijn of gaan trouwen.
Maar ik vind het toch een gevaar dat je iemand zoveel voor kan liegen, terwijl er niets van waar is!

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 06 feb 2007 15:43

Maar daar moet je niet van uitgaan natuurlijk. De meeste mensen zijn gewoon eerlijk.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 feb 2007 15:56

CGK<3 schreef:Dit is ook heel ongedwongen. Ik heb echt niet het gevoel dat ik me op zo'n site aanprijs, of in de rij sta om gekeurd te worden of om iemand anders te keuren.

Ligt er vast ook aan hoe je er zelf instaat. Maar ik vraag me af waar die specifieke uiterlijk-informatie dan goed voor is, als je ''alleen vrienden zoekt'' Ik heb hier op refoweb veel leuke uiteenlopende contacten gemaakt in de loop der jaren. Kort , lang , dik, dun, agnosten, katholiek, refo. Had ik nooit verwacht ten ik hier voor het eerst meedeed met een discussie. DAt heeft juist mn voorkeur, iemand spreekt me aan op basis van zn mening en reacties op onderwerpen in religie, zn interesses bij kunst en muziek, humor ontdek je ook snel genoeg. Je ontmoet elkaar op een meeting ofzo en het blijkt nog steeds te klikken, ook al is iemand 1.30 meter lang met punkhaar.

Hm, wie weet als ik 35 ben en toch wel aan vastigheid toe ben, alle leuke christelijk mannen in mn omgeving bezet zijn, dat ik dan nog eens dankbaar gebruik maak van een datingsite.

flower86
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor flower86 » 06 feb 2007 15:57

Niet bij alle contactsites is het de bedoeling om je precieze gewicht ofzo in te vullen hoor! Het aangeven van het soort postuur dat je hebt kan ook bijvoorbeeld. Probeer ietsje minder stereotyp te denken wat dat betreft.
Wel is het zo dat als een profiel uitgebreider is ingevuld...en n foto erbij staat, je meer reactie kunt verwachten. Maar dat lijkt me logisch. In real life zie je iemand toch ook gewoon!

Bovendien: een relatie opbouwen via internet lukt niet, dus dat moet je ook niet willen. Ik ken echt niemand die afspreekt direct via een contactsite en er dan achterkomt dat diegene 20 kilo meer weegt dan aangegeven. N contactsite is een 'veilige' manier om daarbinnen te chatten en te mailen met mensen die je anders minder snel ontmoet zou hebben.
Mocht het toevallig 'klikken', dan kun je het uitbreiden naar msn, bellen en dat soort dingen. Dus je spreekt echt niet meteen af hoor! Of je moet heeeeeel kansloos zijn :P

Zie het gewoon als een aanvulling; een manier om relatief eenvoudig met anderen in contact te komen. En wat al eerder opgemerkt is: soms weet je dat het nooit wat kan worden in relatie-zin, maar kun je wel superleuke en boeiende gesprekken voeren. In die zin vind ik het ook wel verrijkend!

Terug naar “Archief”