vierschaar der consciëntie = rechtbank van het geweten
Voor diegene die niet weten wat het betekend.
Moderator: Moderafo's
Klaas schreef:Jantjes schreef: het is zo niet in mijn beleving of bevinding en derhalve ook niet Bijbels maar dat wil ik niet aan jou opleggen natuurlijk.
Jij beleeft het anders en dus is het niet bijbels?
Ik ben bang dat ik de draad kwijt ben....
Ja, dat zei Wullimpie mooi ‘vierschaar der consciëntie = rechtbank van het geweten’Optimatus schreef:Waarom zo ingewikkeld?
marina87 schreef:Ik lees nu vanalles over vierschaar en conscientie. Wat is dit nu concreet, zonder al die theorieën? Is dit niet gewoon dat je erachter komt dat je zondig bent, en dat je inziet dat je zonder het lijden en sterven van de Here Jezus voor jou niet bij God kan zijn? Ik zou niets anders kunnen verzinnen dan dat. Want daar gaat het toch om?
En bij mij is dat altijd uitgelegd als iets mystieks, dat je echt (hoe dan ook, visioenen ofzo) ervaard voor God te staan.. EnzoJantjes schreef:marina87 schreef:Ik lees nu vanalles over vierschaar en conscientie. Wat is dit nu concreet, zonder al die theorieën? Is dit niet gewoon dat je erachter komt dat je zondig bent, en dat je inziet dat je zonder het lijden en sterven van de Here Jezus voor jou niet bij God kan zijn? Ik zou niets anders kunnen verzinnen dan dat. Want daar gaat het toch om?
Als je onder 'mystiek' dit verstaat:Raido schreef:En bij mij is dat altijd uitgelegd als iets mystieks, dat je echt (hoe dan ook, visioenen ofzo) ervaard voor God te staan.. EnzoJantjes schreef:marina87 schreef:Ik lees nu vanalles over vierschaar en conscientie. Wat is dit nu concreet, zonder al die theorieën? Is dit niet gewoon dat je erachter komt dat je zondig bent, en dat je inziet dat je zonder het lijden en sterven van de Here Jezus voor jou niet bij God kan zijn? Ik zou niets anders kunnen verzinnen dan dat. Want daar gaat het toch om?
Als we het dan toch allemaal over hetzelfde hebben waarom noemen we het allemaal zo anders? Whats in a name...
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 24 gasten