Moderator: Moderafo's
De oven is een goede tip. Volgens mij word die veel te weinig gebruikt
*Annet* schreef:De oven is een goede tip. Volgens mij word die veel te weinig gebruikt
Denk ook wel eens dat ik mijn oven veel meer wil gebruiken maar weet vaak niet wat te doen. Paar aardappels in pan gooien, groenten in andere pan en vlees braden dat is mijn culinaire creativiteit.
Men zegt wel dat met de oven tijd besparend is, ik weet niet. De meeste gerechten moeten zoveel ingewikkelde dingen in die ik niet in mijn huis tuin en keuken keuken heb en is zoveel werk datik het maar op Hollandse hap hou.
Heeft iemand simpele ideeën die ik bijv. om dit tijdstip in elkaar kan flanzen (kinderen slapen en zijn op school) en daarna in de oven kan doen?
Heb nog prei en een bloemkool in de schuur liggen. Wat doen we daar morgen en overmorgen mee?
rosalie83 schreef:Prei in stukken snijden, even afkoken en dan in een ovenschotel gooien, wat olijfolie erover en kleine blokjes ham, peper en wat andere kruiden en dan in de oven. Aan het eind van geraspte kaas erover. Ondertussen kan je bijvoorbeeld je vlees braden en aardappels koken of bakken.
LeChat schreef:Met de Wereldgerechten van Knorr (waar ook veel ovenrecepten bij zitten) heb je een handige basis, vind ik. De basisingrediënten zitten er al in, je hoeft alleen nog verse producten toe te voegen (de voorbereiding daarvan kun je event. eerder op de dag doen), variatie is heel goed mogelijk en je vind een helder recept op de verpakking... Voor mij ideaal.
Roodkapje schreef:LeChat schreef:Met de Wereldgerechten van Knorr (waar ook veel ovenrecepten bij zitten) heb je een handige basis, vind ik. De basisingrediënten zitten er al in, je hoeft alleen nog verse producten toe te voegen (de voorbereiding daarvan kun je event. eerder op de dag doen), variatie is heel goed mogelijk en je vind een helder recept op de verpakking... Voor mij ideaal.
Mja, maaltijdmixen. Op de een of andere manier vind ik het te zout. Vaak is zelf maken veel lekkerder (en niet heel veel ingewikkelder).
Dit is bijv. mijn bobotierecept: http://www.xs4all.nl/~wwb/Recepten/hoof ... obotie.htm
In Groningen staat op de wekenmarkt altijd een kraam met allemaal kruiden. 50 gram voor 1 euro. Ik heb destijd een basisarsenaal aangeschaft (heb nu max. 8 potjes ofzo) en kan daarmee alles maken.
Groente haal ik ook van de markt, evenals brood, vlees, vis, kaas, aardappels en eieren. Erg goedkoop allemaal.
rosalie83 schreef:Ja, ook ik vind het vaak te zout. Maar ik gebruik die mixen met veel meer groenten e.d. dan erop aangegeven staat en dan ben je het kwijt.
Maar zelf maken is ook altijd goed. Ik koop mijn kruiden altijd in Frankrijk als ik daar ben. Veel goedkoper, lekker grote potten, etc. Trouwens, bij de wereldwinkel heb je vaak ook wel goedkope kruiden.
Harm-J schreef:rosekapje schreef:misschien iemand een lekker pita recept?
U vraagt ik draai, zeg maar wat jij er in wil hebben?
Zareb schreef:De oven is een goede tip. Volgens mij word die veel te weinig gebruikt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten