waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 okt 2003 14:55

Kaw schreef:
Maar die zijn relatief en cultuurbepaald.

Ja, en? Wat is je punt?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 okt 2003 15:03

Sabra schreef:
Kaw schreef:
Maar die zijn relatief en cultuurbepaald.

Ja, en? Wat is je punt?

Nou, iets fout vinden omdat de huidige maatschappij dit nu eenmaal ongebruikelijk vind...

Dan zouden we niet eens meer Christenen zijn.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 okt 2003 15:09

Kaw schreef:
Nou, iets fout vinden omdat de huidige maatschappij dit nu eenmaal ongebruikelijk vind...

Ik weet niet of de maatschappij dit ongebruikelijk of fout vindt, ik vind het tegen de fatsoensnormen ingaan als mannen gekleed gaan in jurken of rokken, een gevulde bh dragen en aan een vermogen make-up dragen. Ik vind dat smerig om te zien, maar of de maatschappij dat ook vindt, dat weet ik niet. De Gay-Parade trok anders toch ruim 300.000 toeschouwers.

Bovendien christen ben je niet alleen door een bepaalde uitingsvorm of verschijning, dus fysiek, maar bovenal mentaal. En dat kunnen mensen moeilijk weghalen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 okt 2003 15:11

Sabra schreef:
Kaw schreef:

Ik weet niet of de maatschappij dit ongebruikelijk of fout vindt, ik vind het tegen de fatsoensnormen ingaan als mannen gekleed gaan in jurken of rokken, een gevulde bh dragen en aan een vermogen make-up dragen. Ik vind dat smerig om te zien, maar of de maatschappij dat ook vindt, dat weet ik niet. De Gay-Parade trok anders toch ruim 300.000 toeschouwers.

Bovendien christen ben je niet alleen door een bepaalde uitingsvorm of verschijning, dus fysiek, maar bovenal mentaal. En dat kunnen mensen moeilijk weghalen.

Sorry dat ik zo doorklier, maar het is om de discussie zeg maar...

Maar is iets fout omdat jij dat vind?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 okt 2003 15:15

Van mij mag Peter in een jurkje lopen hoor, als hij dat zo leuk vind. Vraag me alleen af wat hij er a: mooi aan vind en b:prettig aan vind. Ik krijg meer de indruk dat je dan kickt op de aandacht van mensen en het feit dat je radicaal anders gedraagd dan dat het echt nou zoveel meerwaarde heeft om in een jurk te gaan lopen. En waar is de grens? Ga je dan ook lippenstift en oogschaduw gebruiken binnenkort?

Maar ik kan het mis hebben, en is het echt een behoeftebevrediging. In iedergeval vind ik het erg lelijk. Hoewel, pas kwam een jongen uit mijn klas met een schotse kilt naar school, voor de gein. Hij is soft-punker, en dit was weer eens een van zijn maffe buien.

Maarjah...
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 okt 2003 15:23

Kaw schreef:
Sorry dat ik zo doorklier, maar het is om de discussie zeg maar...

Maar is iets fout omdat jij dat vind?

Nee, maar er wordt om een mening gevraagd, en die geef ik. Wat mij betreft moet hij het zelf weten.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 okt 2003 17:10

Vind het zelf niet echt gepast ook voor n vent om een rok te dragen, maar denk dat de topicstarter, óf op sensatie uit is, óf om reacties uit te lokken ofzo van andersdenkenden.

Maar aangezien hij niet meer reageert, en dit zijn eerste posting is kan ik niet anders concluderen dat hij (of zij :mrgreen: ) in elk geval niet serieus is.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 21 okt 2003 17:11

of, een wat meer voor de hand liggende veronderstelling, dat de topicstarter niet de hele dag online is... :mrgreen:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 okt 2003 17:21

surfer schreef:of, een wat meer voor de hand liggende veronderstelling, dat de topicstarter niet de hele dag online is... :mrgreen:

Ik zou kostte wat het kost online willen blijven.
Als je zoiets plaatst op een forum als dit ben je wel verzekerd van pittige reacties.Zal ook vast wel de bedoeling geweest zijn :mrgreen:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dr

Berichtdoor hijwel » 21 okt 2003 17:59

Zomaar een nieuwschierige vraag hoor:
Waarom draag je een rok als je toch weet dat het niet geacepteert wordt?
Ik moet toe geven dat ik af en toe ook wel eens kijk naar mensen die extreem gekleed zijn, maar ik voel wel dat fout is!

Nog ff een klein vraagje:
Hoe voel je je dan als je elke dag nagekeken wordt, draag je dan nog steeds graag rokken?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

peterskirt
Verkenner
Verkenner

waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

Berichtdoor peterskirt » 21 okt 2003 23:22

ik wil even toch reageren op HIJWEL hij vraag aan mijn waarom ik toch een rok of jurk draag als het toch niet geacepteert word ik wil gewoon dat mannen ookalles moeten kunnen dragen wat vrouwen ook mogen dragen.
Inderdaad in het begin als je een man in een rok of jurk ziet is het vreemd
klopt dat was vroeger ook zo toen vrouwen lange broeken gingen dragen maar dat is nu heel gewoon .
Kijk nu eens naar het straatbeeld de meeste vrouwen dragen geen jurk of rok meer , de ouwdere vrouwen wel kijk dan alleen naar de vrouwen tussen
25/55 de meeste hebben een lange broek aan kijkmaar in de stad echt waar.
Je zei ook dat dat extreem gekleed fout is waar ben jij mee bezig iedereen is wie hij is ik draag graag een rok en jij bent volgens mijn een grijze muis
die als doet wat men zegt loop in het gareel anders deug je niet .
meschianza even ook vraag beantwoorden het is geen kick hoor ik vind het heerlijk dragen en ik ga geen lippenstift en oogschaduw gebruiken ikben gewoon een man met een rok aan ,en wat vond jij van die jongenin een klit mooi toch dat is durf en dan op school nog wel

Sabra Ik geloof dat jij niet kan lezen lees mijn verhaal eens goed ik ben
geen verklede vent draag geen pruik geen gevulde BH geen make-up en ben geen travestie of transsexueel of home ik ben een hetro man.

_
Markie Dat is gewoon een rare vent natuurlijk ben ik er nog al dacht jij van niet dit zeg jij hier in dit forum
Vind het zelf niet echt gepast ook voor n vent om een rok te dragen, maar denk dat de topicstarter, óf op sensatie uit is, óf om reacties uit te lokken ofzo van andersdenkenden.
Ik wil gewoon dat het modebeeld eens moet verander als iedereen (mannen)een rok zou dragen en jij een lange broek ik weet zeker dat ook jij een rok gaat dragen (voorbeeld je loopt op een naaktstrand in je zwembroek dan word je bekeken trek dan gouw die zwembroek uit dan voel ook jij je eigen thuis op het naaktstrand) ik wil gewoon gelijkrecht kijk naar de mode kijk maar in de winkels een groot gedeelte in een winkel is voor de vrouwen mode een klein stukje voor de mannen .
Wat is er fijner als uit alle mode kunt kiezen die er is heb je zin om een rok aan te doen doe je dat koud weer een lange broek mooi weer een jurkje of rokje of korte broek maakt niks uit wat is er fijner ook voor je vrouw samen met elkaars kleren heerlijk toch samen de kerst vieren in een mooie jurk met mooie panty's en high heels heerlijk het modebeeld moet gewoon verandere.

En ja ik word nagekeken maar dat is maar even ik krijg ook heel goede reactie's van vrouwen dat ik dat zomaar durf er zijn vrouwen die mijn gelijk geven en vrouwen die hun man ook weleens in een rok of jurk willen zien,
Maar julie zien deze wereld heel grijs loop in het gareel doe niks verkeerd
koop een grijs pak want dat heeft iedereen en zeker geen rok dragen wantt dan ben je homo travestie of een transsexueel zoekt het dan verder maar uit je leeft maar 1x maak er iets van.

p.s en ik ben zeker geen puber
ik draag graag rokken en jurken

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 okt 2003 00:30

Mag ik dan vragen waarom je dit hier post? Wat is je doel?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 okt 2003 02:46

peterskirt schreef:

Sabra Ik geloof dat jij niet kan lezen lees mijn verhaal eens goed ik ben
geen verklede vent draag geen pruik geen gevulde BH geen make-up en ben geen travestie of transsexueel of home ik ben een hetro man.

Misschien reageer ik niet helemaal op jouw topic, maar ik geef alleen aan wat ik smerig vind om te zien. Of jij een rok draagt of niet, dat zal me in principe niets kunnen schelen, ik probeerde alleen aan te geven wat mijn standpunt is.

caprice

Berichtdoor caprice » 22 okt 2003 05:52

Lalage schreef:Mag ik dan vragen waarom je dit hier post? Wat is je doel?

Om de conservatieve gereformeerden als eerste om te krijgen voor deze 'mode'. :mrgreen:

Maar nu even serieus.
Ik zie er echt niets in. In de jaren '50, '60 gingen jonge vrouwen in een broek lopen. Dit was een van de bijkomstigheden van de vrouwenemancipatie. Ook de cultuur waar het in gebeurde was niet zo best, met die popmuziek.
"Dat was de ergste herrie die je maar kan horen, op deze manier onspoort de jeugd nog!"
Dat gezegde is waar, want in wat voor maatschappij leven we nu?
En kom niet met die onzin over 'damesbroeken', want dat is gewoon een afgeleide uit die tijd.

De omstandigheden waaronder vrouwen een (mannen!)broek begonnen te dragen kwamen rechtstreeks van de duivel.

En deuteronomium 22:5 is voor mij ook geen onbelangrijke tekst.
Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel.
Dat wil een Christen toch niet graag?

Omdat het dragen van een rok door mannen voornamelijk onder duistere kringen gevonden zal worden (punkers, wat voor muziek hebben ze eigenlijk?) zal ik er zelf nooit achter kunnen staan. Denk eens even in, een rok staat toch achterlijk bij een man? :| Het zal nooit een volledig geaccepteerd fenoneem worden, vergelijk het maar met de invoering van de broeken bij vrouwen. Op officieele gelegenheden en bij ons, reformatorischen is het (nog? :cry: ) steeds niet geaccepteerd.
Bij het dragen van een rok door de man zal dit nog minder het geval zijn.

Nu kan iemand wel met de Schotten komen aandragen als argument, maar zij hebben het zo in hun cultuur, bij hen is het mannenkleding. Wij hebben toch onze eigen cultuur? Daarin is de rok duidelijk een kledingstuk van de vrouwen.

(Al ooit eens afgevraagd hoe ze dat in schotland doen, met de plaatjes op de wc-deuren? :wink: )

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 okt 2003 06:37

peterskirt schreef:ik wil even toch reageren op HIJWEL hij vraag aan mijn waarom ik toch een rok of jurk draag als het toch niet geacepteert word ik wil gewoon dat mannen ookalles moeten kunnen dragen wat vrouwen ook mogen dragen.
Inderdaad in het begin als je een man in een rok of jurk ziet is het vreemd
klopt dat was vroeger ook zo toen vrouwen lange broeken gingen dragen maar dat is nu heel gewoon .
Kijk nu eens naar het straatbeeld de meeste vrouwen dragen geen jurk of rok meer , de ouwdere vrouwen wel kijk dan alleen naar de vrouwen tussen
25/55 de meeste hebben een lange broek aan kijkmaar in de stad echt waar.

Hey peterskirt,

Dus eigenlijk stijd je voor meer vrijheid in het dragen van kleding, en het geacepteerd worden wat voor kleding je ook draagt?
Ik kan het bij mij zelf niet voorstellen, ik loop liever in een doodgewone spijkerbroek zonder nagekeken te worden. Vandaar ook mijn vragen, waarom draag je nu rokken? Om te strijden voor meer vrijheid en/of omdat je er lekker in voelt?

Je zei ook dat dat extreem gekleed fout is waar ben jij mee bezig iedereen is wie hij is ik draag graag een rok en jij bent volgens mijn een grijze muis
die als doet wat men zegt loop in het gareel anders deug je niet .

Ehh. dit heb ik niet gezegt. Ik had het over extreem gekleede mensen. Hiermee bedoel ik de mensen die er anders bij lopen zodat ze opvallen.
Grijs hou ik niet echt van hoor :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”