single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 dec 2006 13:26

André schreef:'t Is toch weer prachtig om te lezen hoe je het onder woorden kunt brengen!
k zou me ook wat verlaten voelen als op verplicht familiediner iedereen om mij heen een paartje zit te zijn die elkaar steeds diep in de ogen kijken en op elkaar klauteren en kusjes geven en jij als enige single er bij zit.

@ Marnix, ik vind wel een beetje dat je nu wat stoer doet, zo van je moet gewoon rustig wachten tot je 25ste, het komt allemaal goed, enzo.

Dan komt wat ik wil zeggen helemaal verkeerd over. Ik zeg niet dat je hoeft te wachten... ik zeg alleen dat als je wel single bent, je je daar niet teveel zorgen om moet maken. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

André

Berichtdoor André » 29 dec 2006 13:34

Marnix schreef:
André schreef:'t Is toch weer prachtig om te lezen hoe je het onder woorden kunt brengen!
k zou me ook wat verlaten voelen als op verplicht familiediner iedereen om mij heen een paartje zit te zijn die elkaar steeds diep in de ogen kijken en op elkaar klauteren en kusjes geven en jij als enige single er bij zit.

@ Marnix, ik vind wel een beetje dat je nu wat stoer doet, zo van je moet gewoon rustig wachten tot je 25ste, het komt allemaal goed, enzo.

Dan komt wat ik wil zeggen helemaal verkeerd over. Ik zeg niet dat je hoeft te wachten... ik zeg alleen dat als je wel single bent, je je daar niet teveel zorgen om moet maken. :)
Oké leek mij ook al wat vreemd in de praktijk, vandaar ff chkkn.
Ach en misschien is het ook anders als je reeds een aantal jaren getrouwd bent geweest, dat je je er dan niet per se gelukkiger/beter bij voelt.
Bij dat single zijn dan heh, jij snap? 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 dec 2006 13:41

dat snap ik... maakt idd heel veel uit denk ik!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 29 dec 2006 15:46

tja wie weet, doe ik er misschien wel twee uur over! Maar als dat zo is, moeten ze het gewoon recht in m'n gezicht zetten!
En tja, als je geen single bent is het leven weer heel anders en 'snap' je dat 'geleuter' misschien niet meer :wink:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 29 dec 2006 17:01

Dan ben je wel heel erg in een ander leven terechtgekomen :o
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 29 dec 2006 23:12

Machiavelli schreef:Ik ben nou zo'n twinitg jaar single en heb er eigenlijk nog nooit last van gehad. Een unicum als ik dit topic lees.

Nee hoor, ik houd het al langer vol. :P

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 30 dec 2006 11:39

Airke schreef:
Machiavelli schreef:Ik ben nou zo'n twinitg jaar single en heb er eigenlijk nog nooit last van gehad. Een unicum als ik dit topic lees.
Nee hoor, ik houd het al langer vol. :P

Ja, Machiavelli. Uniek is het niet; ik ben al ruim 19 jaar single.*

* Hoewel ik als voorvechter voor het behoud van de Nederlandse taal zoveel mogelijk Nederlandse woorden wens te gebruiken, en dus de voorkeur geef aan de term 'vrijgezel'. ;)
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 30 dec 2006 13:44

André schreef:Ach en misschien is het ook anders als je reeds een aantal jaren getrouwd bent geweest, dat je je er dan niet per se gelukkiger/beter bij voelt.
Bij dat single zijn dan heh, jij snap? 8)

hehe een 'vrijgezel' (volgens GKN-er) die nooit een realtie heeft gehad, is dus gelukkiger dan een vrijgezel die wel eens een relatie heeft gehad?

woei! :D ik ben gelukkig gelukkiger :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 30 dec 2006 19:06

spacy schreef:hehe een 'vrijgezel' (volgens GKN-er) die nooit een realtie heeft gehad, is dus gelukkiger dan een vrijgezel die wel eens een relatie heeft gehad?

Ik denk dat dat wel klopt eerlijk gezegd. Dan ga je pas zien wat je mist (op bepaalde momenten). Wat je niet meegemaakt hebt, kan je ook moeilijk missen...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 dec 2006 19:10

Aan de ander kant kun je dat gemis dan ook wel weer relativeren en de voordelen van het vrijgezel-zijn inzien ipv dat je toch ook graag eens wilt meemaken hoe het niet-vrijgezelle leven eruitziet. Ik was er iig best content mee om vrijgezel te zijn na relaties, maar wellicht wordt dat minder als het echt lang gaat duren.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 dec 2006 19:49

Een single is wel wat anders dan een vrijgezel, want een vrijgezel is iemand die niet getrouwd is. Dus als je verkering hebt ben je geen single, maar wel vrijgezel. (Al wordt het woord tegenwoordig wel anders gebruikt, maar dan klopt het toch niet meer als je een vrijgezellenfeest viert.)

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 dec 2006 19:55

Tobbe schreef:
spacy schreef:hehe een 'vrijgezel' (volgens GKN-er) die nooit een realtie heeft gehad, is dus gelukkiger dan een vrijgezel die wel eens een relatie heeft gehad?

Ik denk dat dat wel klopt eerlijk gezegd. Dan ga je pas zien wat je mist (op bepaalde momenten). Wat je niet meegemaakt hebt, kan je ook moeilijk missen...

Hehe. Reden te meer om nooit aan een relatie te beginnen. \:D/

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 dec 2006 19:55

Overigens, het woord 'single' staat ook in de Nederlandse Van Dale.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 dec 2006 20:30

Lalage schreef:Een single is wel wat anders dan een vrijgezel, want een vrijgezel is iemand die niet getrouwd is. Dus als je verkering hebt ben je geen single, maar wel vrijgezel. (Al wordt het woord tegenwoordig wel anders gebruikt, maar dan klopt het toch niet meer als je een vrijgezellenfeest viert.)

Een single... dat was toch zo'n klein plaatje?
Zo'n ding dat kleiner is dan een LP? :clown:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 dec 2006 22:55

Boekenlezer schreef:
Lalage schreef:Een single is wel wat anders dan een vrijgezel, want een vrijgezel is iemand die niet getrouwd is. Dus als je verkering hebt ben je geen single, maar wel vrijgezel. (Al wordt het woord tegenwoordig wel anders gebruikt, maar dan klopt het toch niet meer als je een vrijgezellenfeest viert.)

Een single... dat was toch zo'n klein plaatje?
Zo'n ding dat kleiner is dan een LP? :clown:
Yep, daar kun je ook verliefd op worden, ze zijn ook tijdrovend trouwens :P
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Terug naar “Archief”