redden van een verloren liefde?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

fryskenfry
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

redden van een verloren liefde?

Berichtdoor fryskenfry » 22 dec 2006 02:56

tot voor kort had ik iets heel goeds met de voor mij perfecte vrouw. maar door een misverstand is het stuk gelopen: ik dacht dat ze het uit wilde maken (ze uitte haar onvrede op vrij harde wijze), en in haar vraag hoe het daarna verder kon gaan, kon ik geen lijmpoging begrijpen ('we blijven vrienden? jaja, zal wel' ). pas dagen later kreeg ik een mailtje, dat ze het eigenlijk als lijmpoging had bedoeld, maar dat dat blijkbaar niet gelukt was; blijkbaar had ik enthousiast moeten reageren op de gebeurtenissen.
dus ik er achteraan, uitleggen dat we elkaar fout begrepen hadden, heel duidelijk zeggen dat ze nog steeds alles voor me is. maar toen was het ineens te laat, want ze had tijd gehad om na te denken en nu 'ineens' geen zin meer.

misschien laat een vrouw nooit het achterste van haar tong zien, maar ik kan niet indruisen tegen haar beslissingen over haar geluk. ik ga niet moedwillig iemand ongelukkig zitten maken.

de vraag hier is: vrouwen in mijn omgeving zeggen, dat ik er gewoon voor moet gaan. ik moet me niks aantrekken van wat zij wil, haar gewoon opnieuw versieren. ik wil best voor haar door het stof gaan, maar er is echt geen enkel aanknopingspunt om te zeggen dat dat zin heeft. doordrammen? zou ik op afknappen. geen hand vol maar een land vol? de weg van de minste weerstand en oneerlijk tegenover mijzelf.
alles wat je echt nodig hebt komt vanzelf.
we zijn te klein om te zien wat we zelf nodig hebben, maar kunnen zien wat de ander nodig heeft.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 dec 2006 08:36

Hoi!
Wat een lastige situatie.

Ik denk dat ze gewoon ff gekwetst is.
Je hebt nu je zegje gedaan, of zeg het nog een keer dat je nog veel om haar geeft en haar terug wil. Okee, dan weet ze het en kan ze er ff tijd nemen. Even bijkomen, even over nadenken....!

Als het goed is...komt ze er vanzelf achter dat ze je mist, dat ze je nodig hebt en als jij gewoon je rustig opstelt komt ze vanzelf terug...!

Maar laat haar gewoon maar ff zou ik zeggen. Waarschijnlijk is ze gekwetst en ff door de hele situatie haar zelf niet. Gefrustreerd whatever...!

Geef haar de tijd, en neem de tijd :D
Sterkte er iig mee.

En het klinkt altijd beetje makkelijk, maar tis echt zo: Als ze voor je bestemd is dan krijg je haar ook!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2006 08:37

hm, de vraag is natuurlijk: Houdt ze nog van je op een bijzondere manier zeg maar. Als jij haar wel als partner wil maar zij jou niet, dan is dat heel lastig. Natuurlijk mag je proberen om daar weer verandering in te brengen... dat kan je bijvoorbeeld doen door te laten zien dat je er nog altijd voor haar bent door voor haar klaar te staan als er wat is, door belangstelling te tonen etc. En dan moet je maar afwachten verder. Je kan de liefde niet opwekken. Je kan hooguit je eigen liefde tonen en hopen dat de vonk weer over slaat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 dec 2006 11:04

Inderdaad.
Ga in ieder geval niet de vreemdste capriolen uithalen om haar maar weer terug te krijgen.
Laat zien wie jíj bent en niet wie je denkt dat je van haar zou moeten zijn.
Wel een erg vervelende situatie. Zie je haar nu nooit meer of kom je haar sowieso regelmatig tegen? Want dat scheelt ook wel, of je kunt profiteren van 'toevallige' ontmoetingen of dat je echt bewust met haar moet afspreken, want dan is de stap alweer wat groter.
Erg veel succes erme in ieder geval!
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 dec 2006 11:07

Pf, wat rot joh!
Ik vind zulk soort dingen echt lastig.
Ik ben een jaar lang ontzettend gek geweest op mijn vriend (nu dus). We waren goede vrienden, maar steeds weer liet hij merken dat hij mij niet meer dan dat vond, hield me echt aan het lijntje. Steeds weer werd ik pissig, en bedacht ik dat ik een eind aan die vriendschap ging maken, omdat het zo toch niet werkte en ik alleen maar meer verliefd werd.

Achteraf gelukkig dat ik dat nooit heb gedurfd, want nu zijn we meer dan een jaar een stel, en agan we trouwen.

Maar als ik zulk soort verhalen lees denk ik altijd wel: ja hallo, als zij geen moeite wil doen, dan lekker niet. (geen handvol maar een landvol zeg maar ;) )
maar uit ervaring weet ik ook dat dat supermoeilijk en soms bijna onmogelijk is...

Weetje, vrouwen zijn zoooo irritant, zo moeilijk te begrijpen....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: redden van een verloren liefde?

Berichtdoor AikonGirl » 22 dec 2006 12:25

fryskenfry schreef:de vraag hier is: vrouwen in mijn omgeving zeggen, dat ik er gewoon voor moet gaan. ik moet me niks aantrekken van wat zij wil, haar gewoon opnieuw versieren..

Hm, slecht advies vind ik.
Nooit iemand gaan versieren die daar even geen behoefte aan heeft, dat werkt averechts.
Ik zou juist zeggen; neem meer afstand.
Maar goed, ik weet niet hoevaak je haar nu nog ziet; regelmatig of nooit.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 22 dec 2006 14:08

MissF schreef:Weetje, vrouwen zijn zoooo irritant, zo moeilijk te begrijpen....

Wat een zelfkennis :shock:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 dec 2006 19:50

Daarom kun je m.b.t. vrouwen ook het beste een instelling hebben van: "Laat ons eten en drinken en vrolijk zijn, want morgen sterven wij." Dat klinkt wat goddeloos. Maar ik bedoel er de radicale onbezorgdheid mee, die je er eigenlijk op na moet houden in de omgang met vrouwen. Goddeloos is het bepaald niet bedoeld.

Ik verzon dit, toen het mij eens nogal naar het hoofd gestegen, toen het mij een tikkie te veel was geworden. En dan verzin ik wel eens vrij absurde dingen, die je vooral als humor moet opvatten. Het functioneert dan als een tegenwicht tegen een teveel aan serieusheid, die me op dat moment gek maakt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 22 dec 2006 20:00

uhm.... dat afstand houden prima, maar als je haar uiteindelijk wel nog terug wilt, zou ik toch na een korte tijd wel even goed laten merken dat je dat wilt. Anders heb je wel kans dat ze je uit haar hoofd zet, dat zou ik tenminste wel doen als de jongen mij links laat liggen.
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 22 dec 2006 20:09

Met dat soort dingen kun je het beste spontaan omgaan. Dus als je hart het je ingeeft, gewoon contact zoeken en proberen in redelijkheid e.e.a. te bepraten met haar. Geloof in je intuitie. En als je gevoel je geleid heeft op een bepaalde weg, moet je die in alle redelijkheid vervolgen. Emotie en verstand hebben allebei hun plaats, alleen de balans is verschrikkelijk lastig......(hier spreekt iemand uit bittere ervaring op dit gebied, wat kan een mens toch afschuwelijk met zichzelf in de knoop zitten als het om verliefdheid gaat :? ).

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 dec 2006 21:37

Hmm, en bidden?
pobody's nerfect

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 22 dec 2006 22:22

Jo'tje schreef:Hmm, en bidden?

Ja, maar mijn ervaring is wel dat ik zelf snel bid naar mezelf toe zonder er rekening mee te houden dat Gods weg een andere kan zijn. Maar natuurlijk, er mag en moet voor gebeden worden.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 dec 2006 23:49

Jort schreef:

Ja, maar mijn ervaring is wel dat ik zelf snel bid naar mezelf toe zonder er rekening mee te houden dat Gods weg een andere kan zijn. Maar natuurlijk, er mag en moet voor gebeden worden.

Daar zijn we idd keigoed in. Maar je kan ook bidden: Heer, U kent mijn verlangs, maar wilt U doen wat goed voor me is, omdat ik weet dat U het beste weet wat goed voor mij is...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 dec 2006 10:56

Bertus87 schreef:

Wat een zelfkennis :shock:

Yes, I know ;)
Maar tis gewoon echt zo :? Al zie ik dat soms pas achteraf...
Maar ach, mannen hebben ook hun irritante trekjes, dat scheelt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 dec 2006 11:46

Jort schreef:

Ook mijn ervaring. Veel bidden, weinig luisteren.
Maar wees gerust: als je moet luisteren zorgt Hij er wel voor dat je het hoort!
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”