De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 dec 2006 22:54

Moderator opmerking: ik snap dat er heel wat zijwegen te bewandelen zijn. Maar dit topic gaat over een kabinet met de CU. Gaat dus niet over wat geweest is (of bezig is weg te gaan). Gaat ook niet over partij politiek van bijvoorbeeld de VVD. En zeker niet oma Duck. Dus gaarne weer ontopic verder.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 dec 2006 22:58

Aragorn schreef:
Het was slechts een voorbeeld om aan te duiden dat lang niet iedereen die een uitkering krijgt eigenlijk aan het werk zou kunnen. Ook al zou hij dat graag willen, dan is het nog maar de vraag of werkgevers daar zin in hebben.

Dat is inderdaad een probleem, echter dat ontslaat mensen niet van het zoeken naar een passende functie.

Dat je zelf niemand van die vermeende werkschuwe parasieten kent zou erop kunnen duiden dat je je dus vooral baseert op bepaalde vooringenomen ideeën over 'uitkeringstrekkers' dan op harde feiten.

Het woord parasieten is geheel voor jouw rekening. Ik pleit enkel voor het wijzen van de mensen op hun eigen verantwoordelijkheid. Het is afgelopen met de verzorgingsstaat, echter sommigen hebben dat nog niet in de gaten. Tevens heb ik van jou ook nergens harde feiten gezien, dus dat verwijt vind ik nogal discutabel.

Ik gebruik het dit keer bij wijze van uitzondering toch, omdat de vergelijking erg treffend is. Voortsch vraag ik me inderdaad ook af waarom je het beleid denkt te moeten verdedigen met 'regels zijn regels'. Als het zo geweldig is zouden er toch indrukwekkender argumenten te bedenken moeten zijn. Amnesty heeft die iig nog niet kunnen vinden..

Sinds wanneer bepaald Amnesty hoe wij in Nederland moeten omgaan met vreemdelingenbeleid? Verder verdedig ik het beleid niet door te stellen dat regels regels zijn, maar ik kan mij geheel vinden in het strenge beleid dat wordt gevoerd. Als Nederland kunnen wij maar een beperkt aantal mensen opvangen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 dec 2006 23:01

BJ schreef: Dus gaarne weer ontopic verder.

Aye aye, sir.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 dec 2006 23:04

Sabra schreef:
leclerc schreef:Natuurlijk niet. Ministriele verantwoordelijkheid heet dit en het dan openlijk goed praten van fouten bij diezelfde IND is dan verwerpelijk.

Ik praat niet goed wat zij fout deed, maar de misstanden bij de IND geheel toeschrijven aan Verdonk is natuurlijk wel een zeer naïeve blik op de werkelijkheid. Leuk die ministriële verantwoordelijkheid, maar die stamt nog uit een tijdperk dat een departement bestond uit 25 ambtenaren.

Wel vreemd dan dat Donner en Dekker wel opstappen na grove fouten van hun ambtenaren. Daarbij bestaat het Rita die fouten ook nog eens goed ter praten of te ontkennen

Deze discussie is al eerder gevoerd, maar elke vluchteling op zijn of haar woord geloven is natuurlijk wel een erg naïeve (wederom) houding. Het gros van de vluchtelingen is vanwege economische redenen gevlucht, en niet vanwege politieke, religieuze of raciale verschillen.

Dat mensen door de IND worden behandeld als criminelen is slechts een zaak van stemmingmakerij. Met dergelijke valse sentimenten win je weinig medestanders.

Dan had ik je toen ekeer ook al gevraagd of je zelf een enkel dossier gezien hebt of zelf bij een gehoor aanwezig bent geweest?
en op dat gel*l over economische vluchtelingen ga ik niet eens een woord vuil maken.

Misschien moet je nog uitdrukkelijk bij vermelden dat jij dit vindt.

Nee, Amnesty International

Je kunt natuurlijk wel negatief doen over de SGP, maar zij pleit i.i.g. voor opvang in de regio, iets wat voor zowel ons eigen land, als voor de mensen zelf een veel betere situatie is, mits er voldoende voorzieningen aanwezig zijn.

Dat is natuurlijk geen manier van discussiëren. we hadden het over de vluchtelingen hier. Opvangen in de regio is natuurlijk gen slecht plan als dat tenminste niet in die deplorabele omstandigheden zijn als de huidige vluchtelingenkampen

@bj ik zie je posting nu pas. je mag van mij splitsen
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 dec 2006 23:09

Ik had al even gekeken naar splitsen, maar dat is erg ingewikkeld in dit topic. Ik kan namelijk niet berichten half laten staan. Wellicht kun jij of sabra even een aantal essentiele postings qouten en daar een nieuw topic van maken?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2006 23:14

Gershwin schreef:
Optimatus schreef:Was die hand dan niet zichtbaar toen het CDA weer in de regering kwam?

Gershwin schreef:Neuh, voor mij niet in elk geval. Noem eens iets, als je wilt?

Optimatus schreef:Kijk even naar het beleid van de regeringen sinds 1919. Daar zaten vrijwel altijd christelijke partijen in (namelijk RKSP/KVP, ARP, CHU, CDA en PPR). De CU heeft nog nooit geregeerd en haar voorgangers ook niet.

Ik vroeg dus, vrij vertaald, om voorbeelden van Gods hand, toen het CDA weer in de regering kwam. Na paars dus. En wat voor belangrijke christelijke doelen het CDA volgens jou sindsdien gerealiseerd heeft.

Wat dacht je van het feit dat gezinnen hun kroost gratis kunnen laten verzekeren in het nieuwe zorgstelsel?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 dec 2006 23:24

De CU heeft nog nooit geregeerd en haar voorgangers ook niet.

Ja en? Daarom moet je het ook maar niet gaan doen? Een keer moet de eerste keer zijn. SP en GL hebben ook nooit geregeerd, een regering met die partijen zag je echter wel zitten. Vandaag ontmoette ik overigens weer twee seculiere mensen die op de CU hebben gestemd :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2006 23:31

Ik heb nooit gezegd dat ik een regering met de CU niet zou zien zitten, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar een 2-partijenregering (zoals in Duitsland nu het geval is met CDU/CSU en SPD en in Oostenrijk hopelijk toch nog mag staan te gebeuren als twee onverbeterlijke stijfkoppen (de linke Gusenbauer en de trouwe Schüssel) SPÖ en ÖVP aan elkaar weten te lijmen). Helaas is een tweepartijenregering nu niet mogelijk.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de CU eventjes op een achternamiddag het homohuwelijk af gaat schaffen. Voor zover ik weet, is een meerderheid van Nederland voor het homohuwelijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 dec 2006 07:01

Mod: Het spijt me, het lijkt me dat 2 opmerkingen over ontopic gaan wel voldoende zijn. Daarom dit bericht verwijderd.

Christian
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christian » 23 dec 2006 22:12

De ChristenUnie in de regering?
Tsja
Een prangende vraag is en blijft hoe recht Rouvoets rug is en blijft.
Ik moet nog zien dat abortus nu afgeschaft wordt
en euthanasie
en het homohuwelijk
etc.

Misschien kan Rou zijn voetje op de rem zetten en zo de secularisatie afremmen.
Maar zoals het er nu uitziet zal deze jongen niet zo gek veel voor elkaar krijgen.

Ik ben geen pessimist
Maar wel een realist

Optimatus schreef
Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de CU eventjes op een achternamiddag het homohuwelijk af gaat schaffen. Voor zover ik weet, is een meerderheid van Nederland voor het homohuwelijk.

Onzin. Als Christen kijk je niet naar wat de meerderheid zegt, maar naar hetgeen God zegt in zijn eigen Woord. Een echte christen-politicus die invloed krijgt op het beleid van de regering begint met het ter discussie stellen van de onchristelijke waarden/normen/wetgeving. Vanuit Bijbels oogpunt is de mening van de meerderheid van nul en generlei waarde.

Overigens blijf ik me afvragen wat oma Duck ervan denkt.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 dec 2006 23:26

Christian schreef: Overigens blijf ik me afvragen wat oma Duck ervan denkt.

Oma Duck zegt: "Go for it André!!"

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 dec 2006 00:40

Christian schreef:Optimatus schreef

Onzin. Als Christen kijk je niet naar wat de meerderheid zegt, maar naar hetgeen God zegt in zijn eigen Woord. Een echte christen-politicus die invloed krijgt op het beleid van de regering begint met het ter discussie stellen van de onchristelijke waarden/normen/wetgeving. Vanuit Bijbels oogpunt is de mening van de meerderheid van nul en generlei waarde.

Overigens blijf ik me afvragen wat oma Duck ervan denkt.

Alles goed en wel, maar Nederland is een democratie. Me dunkt dat men zich aan die spelregels te houden heeft. Als er een meerderheid tegen het homohuwelijk is, zal dit vanzelf democratisch worden afgeschafd. Ik hoop van niet overigens.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2006 10:32

hoho.... de regering beslist daarover en niet het volk :D Die hebben de regering al mogen kiezen :) Maar een grote meerderheid van de coalitie zal het plan al niet steunen, dus komt dat er natuurlijk nooit doorheen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 dec 2006 12:34

Bovendien hoeven van mij euthanasie en homohuwelijk niet afgeschaft te worden. Een evaluatie en aanscherping van de abortuswetgeving is wat mij betreft wel welkom.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 25 dec 2006 21:53

ik ben anders ook wel voor de verbetering van de palliatieve zorg om euthanasie wel zo veel mogelijk te voorkomen.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Terug naar “Archief”