Escape from Sobibor
Film over een massale ontsnapping uit het concentratiekamp Sobibor. Wordt naar mijn weten niet in gevloekt, en komen geen erotische scenes in voor.
Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Wat betreft Amélie: in de openingsscène zie je volgens mij korte shots van zo'n 23 vrijende paartjes, lijkt me ook niet echt verantwoord
P.S. vaag, absurd en zeker niet christelijk, maar wel zonder 'foute' elementen: 2001 - A Space Odyssee uit 1968, film van de geniale Stanley Kubrick
Aragorn schreef:Het wordt opzich nederig neutraal uitgewerkt in die zin dat de verschillende visies erop redelijk serieus aan bod komen. Maar je zou het feit dat de hoofdpersoon uiteindelijk wél euthanasie pleegt en daar door de film impliciet niet echt negatief over geoordeeld wordt problematisch kunnen vinden.
Dat is waar, alhoewel geen discussie daar echter een eenduidig antwoord op kan geven. Je kunt denk ik niet zeggen dat er echt een ´fout´ godsbeeld gepropageerd wordt.
Klaas schreef:Gershwin schreef:Wat betreft Amélie: in de openingsscène zie je volgens mij korte shots van zo'n 23 vrijende paartjes, lijkt me ook niet echt verantwoord
En jij weet zo uit je hoofd dat het 23 stelletjes zijn? Juist.
Gian schreef:In Amelie komt nog een seksscene voor.
leclerc schreef:*wacht op het moment dat Scape met zijn bevindelijke japanse movie aan komt zetten*
Klaas schreef:Gian schreef:In Amelie komt nog een seksscene voor.
Die was al bsproken Gian. Als je het hele topic had gelezen had je ook gezien dat 'verantwoord' in dit geval niet betekent dat een film geen enkele vloek, sexscene of iets anders bevat dat tegen de 10 geboden ingaat.
Klaas schreef:Dat is waar, alhoewel geen discussie daar echter een eenduidig antwoord op kan geven. Je kunt denk ik niet zeggen dat er echt een ´fout´ godsbeeld gepropageerd wordt.
Er is niet voor niets heel wat afgepraat over de betekenis van Dogville en de speech van de vader. Je zou de speech kunnen zien als de overtuiging van Von Trier maar ook als Van Triers visie (en kritiek) op de Amerikaanse moraal (Von Trier heeft duidelijk aangegeven dat de trilogie zijn visie op Amerika weergeeft).
Persoonlijk vond ik dat de conclusies die volgen uit het doortrekken van de redenering dermate absurd dat ik niet kan geloven dat Von Trier meent dat God daadwerkelijk zo is. Maar zoals gezegd verschillen de meningen daarover. Erg interessant, maar niet onbetwist verantwoord
scape schreef:sela schreef:maar terwijl ze niet getrouwd is ligt ze af en toe in bed met een vent. ahem. dat kan dan toch weer niet.![]()
neehoor, afgeserveerd.
Gaat amelie daar over? of gaat het over een meisje dat er achterkomt dat zij wel degelijk een bijdrage aan haar leefomgeving kan leveren?
Aragorn schreef:Dat ben ik dan weer niet met Von Trier eens.Ik bedoel, ik vind het nogal simpel om het van je af te schuiven als kritiek op Amerika terwijl het universeel is en over iedereen gaat. Of je nu Amerikaan of bosjesman bent.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten