Hoeveel mag je bij IBS dan nog wel?L'être extraterrestre schreef:Een RM is vrij ingrijpend, zeker voor iemand van 14 die havo doet. Je mag dan namelijk echt helemaal niets. Toch?bloempie21 schreef:Maara schreef:Ik moest het even twee keer lezen maar volgens mij snap ik het nog.
Alleen de link tussen een beschermde woonvorm en IBS en RM zie ik niet echt, maar dat terzijde.
Wat is het verschil in de opname procedures en behandelingen die je krijgt tussen IBS en RM?
Behalve dan dat bij de ene de rechter en bij de andere de burgemeester het goedkeurt.
(Dan ga ik direct weer denken: "Wat nou als de burgemeester IBS nodig heeft? Wie regelt dat dan?
Maar dan wordt hij vast eerst uit zijn ambt ontzet. Zo snugger acht ik de bedenkers van die wet wel.)
Met beschermde woonvorm wilde ik aangeven dat ik er in mijn werk mee te maken heb. Er wonen bij ons mensen die een RM hebben.
Het grootste verschil in opname en behandeling is, dat je bij een IBS een kortdurende opname hebt, en bij een RM een langdurige opname of verschillende opnames in korte tijd. Bij een RM wordt daarom vaak ook grootschaliger aan de behandeling gewerkt. De oorzaak hiervan is een ander hulpverleningsplan waarin langetermijndoelen gesteld kunnen worden. Dit is niet zozeer aan de orde als je voor drie weken IBS krijgt.
@ L'être extraterrestre: Het kan idd dat je nog een keer drie weken verlenging krijgt, maar dat heeft een andere inhoud dan een RM van een half jaar. Er is dus waarschijnlijk ingeschat dat dit niet nodig was of een RM kon op dat moment niet afgegeven worden.