parsifal schreef:* BBC serie van Pride and Prejudice
Gewoon verantwoord. De sfeer van het boek wordt perfect meegenomen. en perfect spelende hoofdrolspelers.
De film uit 2005 mag er wat mij betreft ook zijn. Heel mooi gefilmd!
Moderator: Moderafo's
parsifal schreef:* BBC serie van Pride and Prejudice
Gewoon verantwoord. De sfeer van het boek wordt perfect meegenomen. en perfect spelende hoofdrolspelers.
Aragorn schreef:Volgende poging: Amélie. Het enige bezwaar dat ik bij dit kleurrijke sprookje zou kunnen bedenken vanuit het oogpunt van mensen die het heel moeilijk hebben met seks is dat er een seksscène in voorkomt. Deze is echter zo weinig expliciet dat je eigenlijk amper van een seksscène in de juiste zin des woords zou kunnen spreken.
Ze heeft wel vrij snel seks met hem, maar dat zou ik kunnen scharen onder 'karakters die sex buiten het huwelijk beleven en die je dagelijks tegenkomt'.
Ik had echter niet de indruk dat de seks bepalend was voor de invulling van die Ware Liefde, dus ik ben benieuwd in hoeverre die dan wellicht onverantwoord is.
Ik ben overigens niet van zins hier buitenechtelijke gemeenschap te bedrijven met mieren oid, maar vraag me gewoon dingen af. Wink
Klaas schreef:Ze heeft wel vrij snel seks met hem, maar dat zou ik kunnen scharen onder 'karakters die sex buiten het huwelijk beleven en die je dagelijks tegenkomt'.
Met die laatste typering doelde ik op verhalen waarin b.v. dergelijke karakters voorkomen, maar waarbij die relatie geen kern van de film is. De kern van de film is b.v het avontuur dat ze samen beleven.Ik had echter niet de indruk dat de seks bepalend was voor de invulling van die Ware Liefde, dus ik ben benieuwd in hoeverre die dan wellicht onverantwoord is.
Als je in het kort moet zeggen waar de film over gaat dan kun je er toch moeilijk omheen dat het gaat om een meisje dat op zoek is naar Ware Liefde. Dat wat ze vind wordt vervolgens ook als zodanig neergezet en hoewel nergens gesteld wordt dat Ware Liefde alleen om sex draait is de moraal van de film toch dusdanig dat sex geoorloofd is zo gauw je je ware Jacob gevonden hebt. Omdat de film over Ware liefde gaat vind ik de invulling van dat begrip zwaarder wegen dan eventuele tekortkomingen van een karakter in een bepaalde film.
Ach, we hebben een inhoudelijke discussie, dus dat is dan toch al winst?
Smurffie schreef:Ik vraag me ook af of de gemiddelde christelijke kijker dit onderscheid zal maken.
Ogenschijnlijk een opmerking die hier totaal niets mee te maken heeft (zoek zelf het verband maar); Het lijkt wel of intelligente personen sneller afdwalen van het geloof..
Mwah, ik denk eerder dat ze het op een andere manier doen.
Overigens geloof ik ook dat de wat intelligente personen voor zichzelf heel goed dingen zó kunnen bedenken dat het feitelijk helemaal klopt en door de beugel kan
Aragorn schreef:Ja, ik snap het wel volgens mij.
Overigens geloof ik ook dat de wat intelligente personen voor zichzelf heel goed dingen zó kunnen bedenken dat het feitelijk helemaal klopt en door de beugel kan
Ja, of dat het eigenlijk helemaal niet klopt maar dat je er toch geen speld tussen kunt krijgen.Maargoed, dat is dan weer een weinigje offtopic.
parsifal schreef:Een film die ik nog moet zien is "Dead man walking" ik weet dus niet of deze echt verantwoord is, maar hij lijkt erg de moeite waard.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten