Berichtdoor Stylus » 26 jun 2007 19:55
Het klinkt dramatischer maar het hoeft het niet te zijn. Zoals ik het begreep, zijn er drie zuilen - zo noem ik het maar even- waarop het spectrum steunt. Dat zijn PDD- NOS, Asperger en Autistische stoornis.
Je hebt verschillende gebieden of thema's waarin je voldoende moet scoren om in een zuil terecht te komen. De derde zuil, waar ik in zit heeft waarschijnlijk meer van die voorwaarden, maar het is nog altijd de vraag of je liever heel intensief behept wil zijn met twee thema's of slechts lichtjes met 4 van die gebieden.
Dat werd me tenminste duidelijk aangegeven. De drie zuilen hebben overigens erg veel met elkaar gemeen. Ik weet waar het om gaat bij dit soort stoornissen, maar de verschillen weet ik ook niet meteen.
Op mijn werk is het vrij rustig. Juist omdat ik nu bij een zusteronderneming zit, die erg veel mankracht kan gebruiken, en waar de sfeer vrij goed is. Niet te vergelijken eigenlijk.
Ik heb een uitgebreid verslag , dat me wel is voorgelezen, maar ik moet het nog een paar keer rustigjes doornemen. Om me voor te bereiden op het tweede evaluatie- gesprek. Ze willen nog wel ADD bekijken, dwz uitsluiten. Het heeft iig. wel te maken met concentratie en aandacht.
Ik kreeg tegelijk met de uitnodiging voor de 1e evaluatie het bericht binnen in een separate envelop, dat ik al was geplaatst op een wachtlijst voor sociaal- pedagogische volwassenen- educatie. Vond ik dus niet zo knus. Ik wist dus nl direct al, dat het verhaal positief was. Niet echt tactisch misschien.
Als die ADD positief is, kan ik direct op voor wat anders, nl per direct psychologische hulp. Voel ik me nu zo achterlijk? Nou. Nee. Niet direct, zou ik haast zeggen. Ik voel me gemiddeld redelijk normaal. Voor mijn doen. Maar ik ken natuurlijk alleen die binnenkant van mezelf. Ik zit nou eenmaal hierin. En dat zeg ik ook tegen anderen, ook tegen de betreffende psychologe.