Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Toch moet dat van twee kanten komen.
Aan de ene kant moet je proberen minder gauw jaloers te zijn en daar tegen te vechten. Aan de andere kant moet vriend/vriendin dan ook niet teveel contact op gaan zoeken en kan hij/zij er best wat rekening mee houden. Das toch liefde?
Othello schreef:Het punt met vertrouwen is dat je dat eerst van elkaar moet zien te winnen. Vertrouwen is natuurlijk geen automatisme. Bij sommigen zal het langer duren voordat het wederzijds vertrouwen er is, bij anderen komt het wellicht helemaal nooit. Er zijn er ook die het al vanaf het begin van hun relatie hebben.
Daarbij is de mate waarin je elkaar al kent natuurlijk wel bepalend. Zelf kreeg ik een relatie met iemand die al heel lang een goede vriendin van mij was. Met dat vertrouwen zat het dus eigenlijk vanaf het begin goed, omdat ik al wist hoe zij met andere jongens omging.
Wat vanzelfsprekend ook belangrijk is, is dat je je uitspreekt over je gevoelens. Opkroppen lijdt tot erger.
MrSokkie schreef:Tobbe schreef:Toevallig heeft niet iedereen het zelfvertrouwen waar jij kennelijk van blaakt..
Nou, dat valt bij mij ook wel mee hoor. Dat ik mijn ideeën heb over de oorzaak van jaloezie wil niet zeggen dat ik er immuun voor ben.
Jo'tje schreef:Toch moet dat van twee kanten komen.
Aan de ene kant moet je proberen minder gauw jaloers te zijn en daar tegen te vechten. Aan de andere kant moet vriend/vriendin dan ook niet teveel contact op gaan zoeken en kan hij/zij er best wat rekening mee houden. Das toch liefde?
CaptainCaveman schreef:PreciesDe 'ach, ze houdt toch wel van me, en zo niet, jammer dan' vind ik nu ook niet echt bepaald een houding waar de liefde vanaf springt. Het is een beetje de middenweg zoeken.
Het feit dat je jaloers bent wil nog niet zeggen dat je geen vertrouwen in háár hebt.
Aragorn schreef:CaptainCaveman schreef:PreciesDe 'ach, ze houdt toch wel van me, en zo niet, jammer dan' vind ik nu ook niet echt bepaald een houding waar de liefde vanaf springt. Het is een beetje de middenweg zoeken.
Nou, dat moet je anders zien. Het is meer zo van: ze houdt toch wel van me, en zo niet, dan is dat bijzonder vervelend maar voel ik mij nog steeds niet geroepen om haar te verbieden contact met anderen te hebben. Dat lijkt me namelijk in geen enkele situatie constructief of verdedigbaar.
Tobbe schreef:Ik bedoelde te zeggen dat mensen met minder zelfvertrouwen niet per se jaloers zijn. Echter, áls dat zo is, vind ik het ook niet meer dan logisch. Je hoopt toch niet dat je die vriend(in) weer snel kwijt raakt? Heeft m.i. weinig met schulden/balken/splinters te maken.
Overigens zie je ook vaak genoeg van die 'zelfbewuste' mannetjesputters die hun vriendin geen blik opzij gunnen. Oftewel, ik vind geen zelfvertrouwen als oorzaak van jaloezie niet briljant gevonden.
Je gevoelens uitspreken is altíjd heel belangrijk. Zeker in een relatie.
Ik heb wel het idee dat jongens eerder opkroppen dan meiden, dat meiden makkelijker over hun gevoel praten. Natuurlijk zijn er ook weer jongens die dat prima kunnen, maar is dat geen zware minderheid? Smile (om nog maar es een leuke stelling er tussendoor te droppen, haphap)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten