Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Ligt dat er niet aan wat voor soort foto het is? In sommige gevallen vind ik het ook storend, maar deze foto zou je ook als een abstract schilderij kunnen zien. En dan maken schuine horizonten niets uit, je hoeft het zelfs niet eens als horizon te zien.
Napoleon schreef:ik vind hem persoonlijk ook wat mooier als je de onderste rand eraf snijdt, dan verdwijnt de horizon wat uit het midden. verder zou je de helderheid wat terug kunnen schroeven, ik denk dat je dan ook wat meer tekening in het geheel krijgt.
Klaas schreef:Aragorn schreef:Ligt dat er niet aan wat voor soort foto het is? In sommige gevallen vind ik het ook storend, maar deze foto zou je ook als een abstract schilderij kunnen zien. En dan maken schuine horizonten niets uit, je hoeft het zelfs niet eens als horizon te zien.
Als een schuine horizon integraal onderdeel van de foto is (compositie, dynamiek etc.) dan is dat natuurlijk prima. Een schuine horizon voegt dan iets toe. Dit is echter zo'n geval waarbij dat m.i. niet zo is. Typisch een geval van een niet geheel rechtgehouden camera. De scheve horizon geeft hier geen meerwaarde en de kwalificaties 'dynamiek' en 'abstract' kan ik niet echt met deze plaat verbinden.
tinos schreef:Enerzijds ben ik het wel met je eens Aragorn, de foto blijft mooi. Maar het zijn wel kleine dingen waar je op moet letten. Althans, dat ga ik wel proberen
sela schreef:Napoleon schreef:ik vind hem persoonlijk ook wat mooier als je de onderste rand eraf snijdt, dan verdwijnt de horizon wat uit het midden. verder zou je de helderheid wat terug kunnen schroeven, ik denk dat je dan ook wat meer tekening in het geheel krijgt.
maar de onderkant heeft ook weer iets interessants door die vlokken.
misschien is het wat om de zon er bijna af te snijden.
L'être extraterrestre schreef:Heeft iemand misschien een advies voor mij? Ik ben uitgenodigd om (cover) foto's te maken van een band, in de stad Leiden. Het is een beginnende band (ze zijn wel goed) maar ik hoop dat ik wat leuke foto's kan maken!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten