Moderator: Moderafo's
Ik herken het zoals jij zegt meer dan bij Maara. Gelukkig kan ik mijn verhaal wel vertellen. Alhoewel ik er vanaf sta, ik kijk naar mijn leven en dan vertel ik het in plaats van dat ik het zelf meemaak.Bloemenkind schreef:Ik heb al zó vaak te horen gekregen dat mijn uitstraling volledig in tegenspraak is met wat ik vertel.
Ik baal daar enorm van.
Ik ben erg depressief en dan krijg ik nog te horen dat ik zo'n rust uitstraal.
En dat ik mijn verhaal wel érg klinisch en afstandelijk vertel.
Terwijl ik het idee heb dat de emotie er aan alle kanten vanaf spat.
Helpt niet echt me serieus genomen te voelen c.q. mezelf serieus te nemen.![]()
Mijn oplossing: schrijven, schrijven, schrijven.
Ik hou op mijn pc een dagboek bij en daar kan ik wél m'n emoties uiten.
En dat laat ik dan lezen.
L'être extraterrestre schreef:Ik herken het zoals jij zegt meer dan bij Maara. Gelukkig kan ik mijn verhaal wel vertellen. Alhoewel ik er vanaf sta, ik kijk naar mijn leven en dan vertel ik het in plaats van dat ik het zelf meemaak.
Hoe het ook zei, het is nooit leuk. Nooit prettig. En het zal altijd onbegrepen blijven.
Overigens ben ik niet depressief, dat scheelt ook wel miss?
Dan zie ik bezorgdheid toch anders.Bloemenkind schreef:Overigens heeft het ook vaak met bezorgdheid te maken.
Het is moeilijk om iemand van wie je houdt te zien lijden.
Soms lijkt het dan makkelijker krampachtig je ogen te sluiten.
'Wat je niet ziet, is er ook niet', zoiets...
L'être extraterrestre schreef:Ik kan me bezorgtheid niet op die manier voorstellen.
Ik ken zelf een meisje met anorexia. Het vreet aan me. Ik heb er nachtmerries van. Ik heb er een ongelofelijk groot ik-faal-gevoel door. Omdat ik haar niet kan helpen. Het word alleen maar erger.
Ik trek bezorgtheid weer wat ver door misschien, maar het tegenovergestelde kan ik me niet voorstellen.
Is het misschien dat je het op een gegeven ogenblik zo vaak verteld, en dat de mensen toch niet weten wat ze er mee aanmoeten, dus vragen ze er maar niet meer naar?
Maara schreef:En nou schijnt de koppigheid bij ons in de familie te zitten en ik ben er rijkelijk mee bedeeld.
Maar als je mensen niet te dichtbij laat komen schrikken ze er ook niet vanaf...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten