Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 01 nov 2006 16:22

En sunlover schreef dat ze bij hem in de kerk nog steeds met dergelijke zakken collecteren.

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 02 nov 2006 23:14

Leuk al die verhalen!

Bij ons in de kerk zitten er naast de (zoals ik hier merk gebruikelijke) pepermunten ook wel eens tekeningen voor de dominee in de collecte zak. Of een snoepje met een briefje: voor de dominee.
Lief hè?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 nov 2006 23:16

wij stopten weleens een briefje voor onze vader in de collecte zak. Als de diaconie dat dan 's maandags tellen kwamen ze die tegen. Sommige briefjes heeft mn vader nog
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 02 nov 2006 23:25

Ook een goed idee.
Spreek ik mijn vader ook nog eens. ;-)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2006 08:01

BJ schreef:
Marnix schreef:Waarom doen ze dat dan.. zakken die je door kan geven zijn toch veel makkelijker? Of vertrouwt men niet iedereen in de kerk? Zou dat de reden zijn voor deze wat minder makkelijke oplossing?

Het zou kunnen dat er veel mensen niet naast elkaar zitten, met veel ruimte er tussen is het dus lastig doorgeven. Iedereen moet dan gaan staan, lopen enz. Als je dan dat kunt voorkomen met van die lange stokken voorkom je natuurlijk wel onrust. Wellicht is dat de reden?

Ik weet het niet? Ik zie het probleem van even opstaan, 3 meter lopen en de zak aan iemand anders geven niet zo :D Veel onrust geeft dat ook weer niet :D Maar misschien vinden anderen van wel en is dat idd de reden geweest :)

Smurffie, dat zou idd kunnen :P Misschien moeten ze toch maar eens over op de chipknip.... Ik heb nog wel eens geen geld meer in mijn portemonee (omdat ik het zaterdag allemaal heb uitgegeven) en ik ben niet de enige, dus ze zouden er allicht kwa inkomsten een hoop op vooruitgaan dan. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 nov 2006 09:16

Maara schreef:Leuk al die verhalen!

Bij ons in de kerk zitten er naast de (zoals ik hier merk gebruikelijke) pepermunten ook wel eens tekeningen voor de dominee in de collecte zak. Of een snoepje met een briefje: voor de dominee.
Lief hè?

Geniaal! :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 03 nov 2006 10:50

Zouden de diakenen die snoepjes niet zelf opeten?

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 03 nov 2006 22:05

Maaikje schreef:Zouden de diakenen die snoepjes niet zelf opeten?
Dat tusen al dat geld heeft gezeten?
Als het goed is wassen ze hun handen ook heel goed na het geld tellen, want geld is eigenlijk ontzettend onhygiënisch.
Jammer voor ze hè?
Misschien moet jij het dan maar voor ze inpakken in een kadopapiertje... :lol:
Verrassing, welke smaak krijgen we vandaag? :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 nov 2006 22:10

ze sparen het op en als ze genoeg hebben verkopen ze het. Opbrengst is voor de diaconie 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 03 nov 2006 22:14

Goede reclame voor de kerk!
Wordt iedereen ziek van de snoepjes van de kerk.
Kost de diaconie alleen maar meer.
Moeten ze ook de kerkgangers helpen in het betalen van de doktersrekening.

Dan kan je beter gewoon een extra collecte houden. :wink:

Maaike

Berichtdoor Maaike » 03 nov 2006 22:40

Of de snoepjes opsturen naar de arme kindjes in Manilla ofzo :wink:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 03 nov 2006 22:44

Ze hebben daar geen tandpasta 8)

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 03 nov 2006 22:47

Stuur je die direct ook mee.
Samen met je oude tandenborstel...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 nov 2006 11:57

Marnix: je mag ook briefjes geven en je mag 't ook overmaken op de bankrekening van de kerk! In de kerk waar wij meestal heengaan vragen ze juist om een vaste maandelijkse bijdrage te geven, zodat de inkomsten stabieler worden. Verder verbaasde ik me in het begin echt over al die briefjes in de collectemanden, want ik was altijd gewend om m'n kleingeld erin te lozen.

wateengedoe2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wateengedoe2 » 04 nov 2006 15:33

Achtergrondinfo:
1. Vrouwen kunnen in de RKK niet tot priester gewijd worden, al is er wel discussie over. Het is zeer onwaarschijnljik dat er ooit verandering in die regel zal komen.
2. Bij de priesterwijding ligt de wijdeling op een gegeven moment plat op zijn buik voor de bisschop
3. Vormsel is een Sacrament dat katholieken veelal rond hun 12e of 13e jaar ontvangen, meestal van de bisschop

Een anekdote die ik van horen-zeggen heb: een meisje liep naar voren, naar de bisschop, om gevormd te worden. Ze struikelde en viel plat op haar gezicht voor de bisschop op de grond. Die zei tegen haar 'Euhm, sta maar snel weer op, want ik denk niet dat ik dát nog eens mee ga maken!" :mrgreen:
Als iemand zegt: dat de mens door zijn werken [..], zonder de goddelijke genade [..] gerechtvaardigd kan worden vóór God, hij zij veroordeeld. (VI, Trente)

Terug naar “[Religie] - Algemeen”