school

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 okt 2006 16:36

Het verrotte is dat je leerplichtig bent denk ik....
Anders is beginnen met werken en dan wel zien een optie, maar als je nog leerplichtig bent is dat onmogelijk.
Mijn broertje gaat ook gewoon met VMBO bij de politie, maar sowieso de intake test is al keizwaar, mijn neef is gezakt daarvoor en kon dus niet verder. Dus daarop gokken lijkt me niet slim.
Een MBO opleiding? Daar zijn zoooooo giga veel mogelijkheden voor. Kies een opleiding met weinig lesuren, en veel thuiswerken? Ook die opleidingen zijn er. Dan kun je zelf je tijd indelen, wat in jouw geval miss het beste is.
Of een andere middelbare proberen. Kweet niet precies waar je woont, maar er zijn er toch meer? (al moeten mijn neven en nichten uit Lisse ook naar Leiden, en dat is te doen, maar al moet je idd naar Gouda is het rot eind reizen, en dichterbij is er idd geen positief christelijke school)

Hmm....wel latig.
Maar wat duidelijk is, is dat je een opleiding meot doen, havo of een mbo opleiding, al is het maar 1 dag in de week (je bent toch wel 16+?)
Nu nog zoeken naar wat je wilt idd...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 17:49

Lisse en Leiden is niet zo ver weg hoor. Een klein uur fietsen als ik het goed zeg. Voor mij was het altijd 1,5 uur fietsen.

Maargoed. School heeft gebeld, ze was erg vriendelijk, en ze gaan met de leerplichtambtenaar praten wat er nu moet gaan gebeuren. Deze week blijf ik lekker vrij, volgende week weet ik nog niet. We zullen zien.

Er is ook een formulier naar de politie verstuurd, maar als ik alles en iedereen zo hoor, gaat dat niet lukken. (Bedankt voor de positiviteit, jongens :lol: ) Maar, liever dat ik me instel op een nee en een ja krijg, dan andersom.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 17:51

liefie schreef:ja oke 2 dagen maar als je weet hoeveel werkstukken je moet maken en presentaties je moet geven
ik heb me ook verschillende keren ziek gemeld maar daar bereik je echt niks mee.
een opleiding is gewoon ontzettend belangrijk altijd en het leven is niet altijd leuk nee
Ik was ook echt niet van plan om niets te gaan doen. Nu de havo niet is gelukt, is het einde van de wereld niet bereikt. Alleen zit ik even in een dip wat school betreft.

Ik heb VMBO afgerond, dus ik kan een MBO niveau 4 gaan doen. Dat is best redelijk. Het liefst wil ik BOL gaan doen, maar als de school dan weer echt niet leuk is (ja, dat ligt aan mij) zit ik wederom met een probleem.

Maar, nogmaals, ik ben echt niet te beroerd om te leren.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 30 okt 2006 18:28

Oeps... Zo kan het dus ook ;) Ik heb ook een knallende hekel aan school. Wou ook eerst nog Havo gaan doen na mn VMBO diploma, maar ik had er eigenlijk verrot geen zin in. M'n motivatie was op het VMBO al ver te zoeken, en ik heb een hekel aan leren. Op de havo zou ik wel moeten leren.... :wink: Zit nu op het MBO, en bevalt me best, omdat het een opleiding is die ik leuk vind. Maar naar school gaan vind ik nog steeds niet leuk. Kga liever werken ;) Mja...

Iig heel veel suc6 hè, ik hoop voor je dat er snel een positief bericht van de politie krijg! Enne, na de toetsweek komt er een meisje uit havo-4 in onze klas. Dus misschien zou jij dat ook kunnen proberen!

Dat je niet te beroerd om te leren ben, zag ik wel aan je cijfer's. Tsjee, daar kan ik alleen maar van dromen! ;);)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 30 okt 2006 18:57

Heb je de Driestar in Leiden gedaan? Ik zou van school gaan als ik jou was, misschien denk je later dat het stom is, maar als je je niet goed voelt op school bereik je weinig. Ik zou gewoon MBO proberen!

Ik heb niet echt een hekel aan school, wel aan huiswerk. Het lukt me gewoon niet om goed te plannen, op tijd te beginnen of normaal thuis te leren, presentaties schroef ik meestal op de ochtend zelf in elkaar en het meeste leerwerk doe ik op school tussen de lessen door, als ik het echt niet kan, zeg ik dat ook weleens en sommige leraren accepteren dat wel. De meeste opdrachten lever ik ook te laat in. Maarja, zo doe ik nu al 3 jaar VWO, maar de laatste 3 jaren worden zwaarder dus moet ik me wel gaan aanzetten om iets te doen. Het heeft ook wel een wisselwerking, je bent ziek omdat je geen zin hebt, daardoor moet je meer doen, dus wordt je nog vaker ziek om eronderuit te komen, echt stom. Maarja, ik wil eigenlijk wel universiteit halen.
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 19:04

Dreamster schreef:Heb je de Driestar in Leiden gedaan? Ik zou van school gaan als ik jou was, misschien denk je later dat het stom is, maar als je je niet goed voelt op school bereik je weinig. Ik zou gewoon MBO proberen!

Ik heb niet echt een hekel aan school, wel aan huiswerk. Het lukt me gewoon niet om goed te plannen, op tijd te beginnen of normaal thuis te leren, presentaties schroef ik meestal op de ochtend zelf in elkaar en het meeste leerwerk doe ik op school tussen de lessen door, als ik het echt niet kan, zeg ik dat ook weleens en sommige leraren accepteren dat wel. De meeste opdrachten lever ik ook te laat in. Maarja, zo doe ik nu al 3 jaar VWO, maar de laatste 3 jaren worden zwaarder dus moet ik me wel gaan aanzetten om iets te doen. Het heeft ook wel een wisselwerking, je bent ziek omdat je geen zin hebt, daardoor moet je meer doen, dus wordt je nog vaker ziek om eronderuit te komen, echt stom. Maarja, ik wil eigenlijk wel universiteit halen.
Huiswerk plannen kan ik ook niet. Maar ik zal wel moeten op MBO.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 30 okt 2006 19:07

helaasch...

Maar heb je de Driestar gedaan of niet?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 19:10

Dreamster schreef:helaasch...

Maar heb je de Driestar gedaan of niet?
Ja, in Leiden.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 30 okt 2006 19:14

Oké, mijn familie schoolt daar ook :wink:

Ben je omgeschoolt?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 19:35

Omgewat?

Hoe heet jouw familie/welke klas?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: school

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 okt 2006 20:22

L'être extraterrestre schreef:.

Daarnaast moest ik dingen doen als Zwartboek kijken (nederlands=>vloeken+seks), en duitse en engelse programma's op tv kijken. Maar we hebben alleen nl 1, 2 en 3.

mijn mening op dit is: als je naar een andere school gaat, moet je wel kiezen voor een tamelijk christleijke school. Op het MBO. worden zulke dingen ook verplicht om te kijken!!

het is denk ik het soort school dat je nu ook niet ligt.

ben je nog met de school in discussie geweest over de eissen die de school stelt aan de thuissituatie? of zit je nu op een christelijke school die er vanuit gaat dat je alles heb??

miss heb je het al een keer gezegd: k heb et hele topic nl niet gelezen :oops:

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 30 okt 2006 21:13

Ah, wat een rotsituatie, L'être! Als ik jou was zou ik geloof ik maar stoppen. Als ik je zo hoor dan word je helemaal depri van die school en opleiding, dat schiet ook niet op.
Je kun toch ook je opleiding halen door 1 dag in de week naar school te gaan? Dat heb ik tenminste begrepen toen ik bijna zakte voor de MAVO. Er werd toen tegen mij gezegd dat ik voor elk vak een certificaat kon halen, als ik er 6 of 7 had dat ik dan een diploma kreeg.
Was gelukkig niet nodig dus heb me er niet echt in verdiept.
'k Zou zeggen: ga lekker werken o.i.d. tot het volgende cursusjaar, dan heb je mooi een poosje om na te denken wat je wilt!! Doe je ook geen overhaaste dingen.
Sterkte ermee!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 30 okt 2006 22:20

L'être extraterrestre schreef:Omgewat?

Hoe heet jouw familie/welke klas?

Uh...wouters..zat vorig jaar in HAVO 3...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 31 okt 2006 09:41

paprikameisje2 schreef:
L'être extraterrestre schreef:.

Daarnaast moest ik dingen doen als Zwartboek kijken (nederlands=>vloeken+seks), en duitse en engelse programma's op tv kijken. Maar we hebben alleen nl 1, 2 en 3.

mijn mening op dit is: als je naar een andere school gaat, moet je wel kiezen voor een tamelijk christleijke school. Op het MBO. worden zulke dingen ook verplicht om te kijken!!

het is denk ik het soort school dat je nu ook niet ligt.

ben je nog met de school in discussie geweest over de eissen die de school stelt aan de thuissituatie? of zit je nu op een christelijke school die er vanuit gaat dat je alles heb??

miss heb je het al een keer gezegd: k heb et hele topic nl niet gelezen :oops:
Geen probleem, ik heb het probleem niet echt aangekaart, want dan is het van, dan kijk je toch bij een vriendin? En qua film moest het niet zwartboek zijn, maar een andere literaire film mocht ook. Mits hij Nederlands was. En ik ken geen Nederlandse beschaafde film.

En het is geen christelijke school. Ik vind ook niet dat dat moet, moet je dan je hele leven jezelf beschermen tegen de grote boze buitenwereld? Bovendien is er niet eens altijd een christelijk alternatief. Stel dat ik naar Gouda was gegaan, was ik zo moe geweest van het reizen dat ik minstens 1 dag in de week thuis had gezeten. Dat weten we van vorig jaar en mijn moeder vond het ook niet echt een oplossing. Dat ik koos voor een niet-christelijke school was ze ook niet zo blij mee, maar het kon gewoon niet anders.

@Dreamster, zal haar vast wel van gezicht kennen, maargoed. Is ook niet belangrijk :wink:

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 31 okt 2006 11:01

L'être extraterrestre schreef: Daarnaast moest ik dingen doen als Zwartboek kijken (nederlands=>vloeken+seks), en duitse en engelse programma's op tv kijken. Maar we hebben alleen nl 1, 2 en 3. Dan moest ik maar naar een vriendin gaan. Maar dat vind ik dus totaal belachelijk.

Voor welk vak moeten jullie zulke films kijken? Ik zit nu op het hbo, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoort dat ze films moesten kijken van school... (op de havo dan)
En houden ze er geen rekening mee dat je christelijk bent? En dat je daarom bepaalde dingen niet wilt...

Terug naar “Archief”