Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 03 okt 2006 17:54

Nee ik snap er ook niets meer van. Homo's zijn gewoon mensen. Je ziet nu eenmaal verschil tussen man en vrouw, dat iemand punker, skater, Indisch of refo is. En dat iemand gedrag of houding van een homo irritant vind is zijn probleem, zo heb je vast ook mensen die zich aan mijn doen en laten ergeren Denkertje21.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 03 okt 2006 18:35

Denkertje21 schreef:
Spons schreef:je slaat de spijker op de kop , ik ga toch ook niet in mijn blote reet in urk lopen tijdens een of ander feest ? Dat men er voor uit komt dat men homo is heb ik absoluut geen moeite mee , waar ik wel moeite mee heb is als ze zich extreem uitdorsen en gek doen wat ze anders niet doen , alleen maar om aandacht te vragen

Eerst even over dat aandcht vragen: dat lijkt me ook niet ongegrond!

Verder lijkt het me niet goed om alle homo's te vereenzelvigen met die paar homo's die zich extreem uitdossen op een gaypride!! Zo ben ik niet en zo is de overgrote meerderheid niet. Maar men ziet slechta aan wat voor ogen is... Mag ik dat kortzichtig noemen?
Waarom valt niemand er trouwens over als heel veel meer hetero's zich extreem uitdossen tijdens carnaval?

Is het nou zo heel erg dat je aan sommige homo's ziet dat ze homo zijn? Van elke andere handicap vind je dat vast niet erg. Iemand die slecht ziet, zet een bril op, iemand met één been neemt een kunstbeen enz...

En overdreven gedoe? Dat vind je echt meer bij hetero's dan bij homo's!

Dus toch een ziekte????
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 03 okt 2006 18:37

marina87 schreef:Nee ik snap er ook niets meer van. Homo's zijn gewoon mensen. Je ziet nu eenmaal verschil tussen man en vrouw, dat iemand punker, skater, Indisch of refo is. En dat iemand gedrag of houding van een homo irritant vind is zijn probleem, zo heb je vast ook mensen die zich aan mijn doen en laten ergeren Denkertje21.
A M E N!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 03 okt 2006 19:15

Denkertje21 schreef:Waarom valt niemand er trouwens over als heel veel meer hetero's zich extreem uitdossen tijdens carnaval?

Omdat dan iedereen het doet, dan is dat normaal, de norm. En we weten allemaal hoe belangrijk het is dat iedereen voldoet aan de norm. Doe maar normaal, dat is al gek genoeg. Ben je langer dan 2 meter of korter dan 1.30, dan ben je niet normaal. Weeg je extreem veel of extreem weinig, dan ben je niet normaal. Ben je homo, dan ben je niet normaal. En ohhh. wat kunnen normale mensen toch moeilijk omgaan met dingen die niet in het hokje passen.

Normaal is saai, normaal is alles hetzelfde en niets mag eruit springen. Normaal is iedereen hetzelfde rijtjeshuis met dezelfde meubeltjes en hetzelfde huisje-boompje-beestje. Ik ben blij dat niet iedereen aan de norm voldoet.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 okt 2006 19:28

Smurffie schreef: Ooit beweerde je dat homo zijn geen handicap/ziekte is (waar ik het mee eens ben idd), en nu beweer je weer anders :shock: . Maar goed, het past perfect in je straatje deze reis..

ff voor de duidelijkheid: homoseksualiteit is m.i. een afwijking van het gangbare en bij de volmaakte schepping niet zo bedoeld.
Maar dat is zo'n lange zin, dat ik het even handicap heb genoemd!

Het barst bij mij van de slakken, dus als jij met de zoutpot rond wilt gaan, heb je nog heel wat tijd nodig!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 03 okt 2006 19:30

Oef wat een escape :lol: :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 okt 2006 20:13

Cisca schreef:Oef wat een escape :lol: :wink:

Ja goed he! :idea:

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 03 okt 2006 21:57

Denkertje21 schreef:Nou mag ik toch niet hopen dat we de hele discussie weer opnieuw hier gaan beginnen....

Pffff... wat 7 bijbelteksten al niet te weeg kunnen brengen!

is dat niet het doel van bijbelteksten ;/ wie Jezus liefheeft, hoort geen homohuwelijk te bevestigen ;)
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 okt 2006 22:35

Denkertje21 schreef:
Smurffie schreef: Ooit beweerde je dat homo zijn geen handicap/ziekte is (waar ik het mee eens ben idd), en nu beweer je weer anders :shock: . Maar goed, het past perfect in je straatje deze reis..

ff voor de duidelijkheid: homoseksualiteit is m.i. een afwijking van het gangbare en bij de volmaakte schepping niet zo bedoeld.
Maar dat is zo'n lange zin, dat ik het even handicap heb genoemd!

Het barst bij mij van de slakken, dus als jij met de zoutpot rond wilt gaan, heb je nog heel wat tijd nodig!

tuuttuut, vind je het heel vreemd dat ik het tegenstrijdig vond..?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 okt 2006 23:00

Bertus87 schreef:
Denkertje21 schreef:Nou mag ik toch niet hopen dat we de hele discussie weer opnieuw hier gaan beginnen....

Pffff... wat 7 bijbelteksten al niet te weeg kunnen brengen!

is dat niet het doel van bijbelteksten ;/ wie Jezus liefheeft, hoort geen homohuwelijk te bevestigen ;)

Wie Jezus liefheeft oordeelt niet, opdat hij niet geoordeeld worde....

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 04 okt 2006 05:55

Hoe bedoel je, ik lees voor het gemak maar even overe Bijbelteksten heen.

(Alhoewel achter gemak een hoop leed schuil kan gaan)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 okt 2006 06:43

L'être extraterrestre schreef:Hoe bedoel je, ik lees voor het gemak maar even overe Bijbelteksten heen.

Nee, niet echt. Maar waarom denk jij dat er zoveel verschillende kerken bestaan? Juist! Omdat iedereen die zelfde bijbelteksten anders interpreteert.... Dat is wat anders dan er over heen lezen!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 04 okt 2006 07:25

Denkertje21 schreef:
L'être extraterrestre schreef:Hoe bedoel je, ik lees voor het gemak maar even overe Bijbelteksten heen.

Nee, niet echt. Maar waarom denk jij dat er zoveel verschillende kerken bestaan? Juist! Omdat iedereen die zelfde bijbelteksten anders interpreteert.... Dat is wat anders dan er over heen lezen!
Aan de tekst dat mannen die samen slapen gestenigt moeten worden is weinig te veranderen hoor.. Je kunt hooguit zeggen dat de kerken en de regering coulant zijn tov praktiserende homo's. Het mag niet, moet ik het spellen?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 07:49

L'être extraterrestre schreef:Aan de tekst dat mannen die samen slapen gestenigt moeten worden is weinig te veranderen hoor.. Je kunt hooguit zeggen dat de kerken en de regering coulant zijn tov praktiserende homo's. Het mag niet, moet ik het spellen?

Nou, ik vind "samen slapen" een behoorlijk vage term om daar zo'n drastische maatregel. Maar ja, het OT blinkt jammer genoeg nog wel eens uit in onduidelijkheid. Ik heb ook wel eens bij een vriend geslapen, (hij in een bed, ik op de grond; moeten we nu gestenigd worden?)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 04 okt 2006 07:52

Ik zal het aan onze ds vragen, hij ken Grieks enzo, en dan vragen wat er in de grondtekst staat.

Terug naar “Archief”