Moderator: Moderafo's
Lorijntje schreef:..."De mens, zondig van nature, zal nooit die staat van zondeloosheid bereiken op aarde, hij zal slechts vergeving kunnen krijgen voor die zonde. Dit is natuurlijk een conflictsituatie en zeker voor een mens die hiervoor gevoelig is."...
egbert schreef:Dat is helemaal geen conflictsituatie....
De mens hoeft helemaal geen staat van zondeloosheid bereiken op aarde. Dat kan hij ook niet en dat wordt ook nergens gevraagd.
Het is idd zo simpel als het er staat: hij kan gewoon vergeving krijgen voor zijn zonden. gratis en voor niets! Je hoeft er alleen maar om te vragen...
egbert schreef:Lorijntje schreef:..."De mens, zondig van nature, zal nooit die staat van zondeloosheid bereiken op aarde, hij zal slechts vergeving kunnen krijgen voor die zonde. Dit is natuurlijk een conflictsituatie en zeker voor een mens die hiervoor gevoelig is."...
Dat is helemaal geen conflictsituatie.... Het klopt ook niet...
De mens hoeft helemaal geen staat van zondeloosheid bereiken op aarde. Dat kan hij ook niet en dat wordt ook nergens gevraagd.
Ik heb nog nooit van een gereformeerde leer gehoord die predikt dat de mens een staat van zondeloosheid kan bereiken op aarde.
Het is idd zo simpel als het er staat: hij kan gewoon vergeving krijgen voor zijn zonden. gratis en voor niets! Je hoeft er alleen maar om te vragen...
mini schreef:De vraag is natuurlijk wel of die mensen al depressief waren en het geloof daar een rol in meespeelt of dat die mensen depressief worden van hun geloof. Als mensen die een 'streng geloof' hebben eerder depressief worden zou het geloof voor die mensen de druppel kunnen zijn die de emmer doet overlopen.
ja. ik ben het in mijn werk enkele keren tegengekomen.herkennen jullie dit? ( Hoef je niet meteen een psychische stoornis voor te hebben...)
ja, dat denk ik wel en dat heb ik ook wel gezien. Ook bij mensen die niet psychisch 'ziek' waren, maar voor wie het ook een probleem was.Zou hier iets aan gedaan kunnen worden?
Hoe zou je een client het best kunnen benaderen? Kom je met de Bijbel aanlopen om hem of haar in zijn/haar eigen jargon te benaderen met allerlei positieve bijbelteksten? Of zeg je: Stel je niet zo aan, wees nuchter, het valt allemaal wel mee
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten