Nachtvoeding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 13 sep 2006 07:08

*Annet* schreef:Waarom pas aankomend weekeinde?

Ik laat vanavond Caroline ook maar liggen (naar aanleiding van wat jij poste) en ik zie dan wel weer hoe laat ze komt. Of het nu 1 uur is of 3 uur, wakker word ik toch.

Nog een tip voor mensen die flesvoeding geven: paar schepjes rijstebloem door de fles heen. Weet je iig zeker dat ze geen honger hebben. En als ze 's nachts komen kun je altijd wat water geven.
Succes!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 sep 2006 07:56

marma schreef:
*Annet* schreef:Waarom pas aankomend weekeinde?

Ik laat vanavond Caroline ook maar liggen (naar aanleiding van wat jij poste) en ik zie dan wel weer hoe laat ze komt. Of het nu 1 uur is of 3 uur, wakker word ik toch.

Nog een tip voor mensen die flesvoeding geven: paar schepjes rijstebloem door de fles heen. Weet je iig zeker dat ze geen honger hebben. En als ze 's nachts komen kun je altijd wat water geven.
Succes!

hier hielp dat niet... milan heeft eignelijk nooit een fles gedronken, maar ik probeerde het savonds wel eens om er dan rijstebloem doorheen te doen.. maar snachts viel milan mn borst dan echt aan!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 sep 2006 10:18

omdat ik bang ben dat ze 2x komt. Om 12 uur en om 5 uur of zo. En we hebben er nog een rondspringen die om 3 uur MAMAAAAAAAA roept en we dan zowat heel de nacht in touw zijn. Nu is het om 3 tot 4 bal en om half 5 geweest.

Pol doet vanmiddag middagdut!

Gisteravond wilde ik het al doen, maar Rianne lag in haar rompertje in bed te slapen en dat vond ik toch fris worden vooral aan het eind van de nacht, dus hebben we ze toch even wakker moeten maken.

Hoe is het bij jullie gegaan?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 sep 2006 10:20

milan wordt snachts ook nog wakker.. hij krijgt geen nachtvoeding meer.. hij kan alleen zn speentje nooit vinden.. nu hebben we om de beurt nachtdienst.. en dan is het best te doen :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 sep 2006 10:55

Caroline kwam om 12 uur en om 4 uur............ maar ik ging tegen dat ik naar bed ging ff kijken of ze niet te koud lag bij het open raam, dus het kan ook zijn dat ze daar wakker van is geworden.

milan wordt snachts ook nog wakker.. hij krijgt geen nachtvoeding meer.. hij kan alleen zn speentje nooit vinden.. nu hebben we om de beurt nachtdienst.. en dan is het best te doen

om de beurt nachtdienst.......... mijn man is bij de jongens nooit wakker geworden dus dat zou niet meevallen. En ik denk dan ook: manlief moet overdag weer werken dus hij hoeft er van mij niet uit. Ik kan misschien 's middags nog even gaan liggen als het echt heel ernstig is. Nu bij die kleine meid wordt hij wel wakker want die maakt ontzettend herrie!

Danny heeft een clipje met een kort koord eraan en daar doen wij de speen aan. Hoeven we 's nachts niet meer voor hem uit bed. Er zijn ook mensen die bang zijn dat het kind verstrikt raakt in het koord en daarom dat ding niet om doen. Van Tiamo hebben ze een soort knuffelbeer aan een clip hangen met heel kort koord (let op de leuke woorden achter elkaar!) eraan, daar kan je ook de speen aan vast maken.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 sep 2006 18:15

Nog even laten weten hoe het weekend is verlopen.

Donderdagavond heeft Rianne om half 11 de laatste voeding gehad maar werd om 2 uur brullend wakker. Even afgewacht en toen de fles maar. Ze wil geen speen en sabbelt altijd op haar vinger. Toen kwam ze weer om 6 uur.
Vrijdagavond waren we moe en Rianne sliep om half 11, we hebben haar laten liggen en om 1 uur kwam ze en toen om kwart voor 6, dus dit was ook geen optie.

Gisteravond hadden we zoiets van, we geven ze maar een fles om half 11 weer, anders went ze weer aan een voeding om 1 of 2 uur 's nachts en dat is helemaal nix. Ze kwam vanmorgen weer om kwart voor 5........

tja wat doe je eraan. Maar gewoon accepteren denk ik. Het zal wel een x overgaan, Ben benieuwd hoe het gaat als de klok wordt verzet... half 4 ofzo?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 sep 2006 21:24

Je ken er gewoon echt geen pijl op trekken.

Die van ons is ook al zo aparte. Gisteravond kreeg ze om 23 uur haar laatste voeding, hoorde haar vannacht wel wat huilen maar niet indringend genoeg om haar te gaan halen. En wat denk je, om 10 uur lag ze nog tevreden in haar bedje........... nou ja.

We zien het wel weer hoe het vannacht gaat!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 sep 2006 07:58

Bij ons gaat het slecht. Vanacht een uur gebruld, maar water gegeven en om kw. over 5 de fles.
Manlief gaat nu al voor de 2e week met hoofdpijn naar zijn werk sochtends. Vanaf nu worden er hier maatregelen getroffen. Mijn man gaat bij zijn ouders slapen tot de hoofdpijn over is.
En dochterlief proberen we bij mijn ouders te parkeren tot ik uitgeslapen ben.
En het cb moet nu worden ingeschakeld.
We slapen nu te weinig om ons fit te voelen en dat is nu al 7 mnd lang

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 sep 2006 08:25

pol schreef:Bij ons gaat het slecht. Vanacht een uur gebruld, maar water gegeven en om kw. over 5 de fles.
Manlief gaat nu al voor de 2e week met hoofdpijn naar zijn werk sochtends. Vanaf nu worden er hier maatregelen getroffen. Mijn man gaat bij zijn ouders slapen tot de hoofdpijn over is.
En dochterlief proberen we bij mijn ouders te parkeren tot ik uitgeslapen ben.
En het cb moet nu worden ingeschakeld.
We slapen nu te weinig om ons fit te voelen en dat is nu al 7 mnd lang

Sterkte pol!!

Ik hoop dat de maatregelen die genomen zijn jullie wat rust geeft.

Hug!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 sep 2006 10:37

Thanks! We hopen dat het maar voor even is natuurlijk. Vlgs het cons. buro is het meer scheidingsangst van dochterlief. Ze heeft er een hekel aan om alleen te zijn en dat is in de nacht nog erger. Dus dat is brullen. Het blijkt met een aai over haar bol ook te kunnen. Maar dit duurt wel enige nachten voordat het werkt. Ik krijg morgen een boekje over slapen met babys. Dus wie weet wat voor tips er nog zijn.
We zien wel. Als de nood het hoogst is, is de redding nabij moeten we maar denken.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 sep 2006 14:21

wat vervelend zeg ! sterkte ermee!

milan slaapt helaas ook nog niet door.. vannacht heeft ie bij mn zus geslapen en daar heeft hij vannacht nog wat pap gehad.. gister hadden we soep gegeten en toen heeft hij niet superveel gehad, dus vannacht honger...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 sep 2006 10:41

hoe gaat het pol?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 sep 2006 12:29

Ze is van dinsdag op woensdag bij mijn moeder geweest. Eerst huilde ze heel erg maar viel toch in slaap. Om half 6 een flesje.
De vlg dag bij ons kreeg ze om 5 uur een fles. Nu heeft ze al 3 nachten doorgeslapen tot half 9!!!!!!!!!!!!! Af en toe geeft ze wel een klein brulletje maar slaapt dan weer in.
Ze krijgt nu ook geen fles meer om half 5. Die geven we ze dus echt niet meer.
Maar wij zijn verschrikkelijk moe. Slapen slapen slapen..... en nix doen en nu komt er de vermoeidheid wel uit. Maar als de nachten zo goed gaan, hoop ik dat we weer snel fit zijn!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 sep 2006 13:40

Goed zo Pol

Caroline slaapt nu ook weer door, maar heeft net zo als de kleine schat van Pol dat ze af en toe even schreeuwt en dan weer stil is. Ze ligt nu ook niet meer in de wieg bij ons op de kamer maar in haar eigen mooie roze meidenkamer.

Terug naar “Archief”