Zoalng het maar geen 'welles-nietes' spelletje wordt

Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:amen
JialiKelly en Ikke21 beginnen weer over bekeerd zijn en dan komen we weer bij de oude discussie waar we dus geen zin meer in hebben, omdat iedereen toch stronteigenwijs is
ahuibers schreef:hijwel schreef:Mimi schreef:Ja, ik snap ook wel dat je bang kunt zijn voor God. Hij is heilig en de zonde moet gestraft worden. Maar volgens mij is God toch vooral liefde, dat hij zijn enige Zoon voor ons heeft laten lijden. En als je dat gelooft en je leeft met Jezus, dan hoef je toch niet bang te zijn dat God je gaat straffen?
Nee, je hoeft echt niet bang te zijn! Je mag juist uitzien naar de eeuwingheid. Alles zal dan goed zijn! nooit meer vedrietig, altijd blij, vrolijk maar tegelijktijd vergeet je god niet. Je kan alles doen je bent dan volkomen vrij, want je kan geen zonde doen!
Dit geld alleen als je bekeerd ben!
essieee schreef:bang zijn voor het geloof..
Ja ik herken dit heel goed. Ben bang voor zo'n rechtvaardig God. Want als Hij in het recht wilt treden en mijzal gadeslaan, wie kan dan bestaan?ik niet! Dus eigenlijk ben ik bang voor de dood, de satan en mezelf. De enige tip die ik je mee wil geven, leg je angsten voor God neer en vraag Hem of hij die droefheid naar Hem wil werken die een onberouwelijke bekering tot zaligheid werkt, dan zullen we nooit meer hoeven vrezen voor de dood.
Storyteller schreef:Geloof is iets dat je zelf bepaald. Als jij niet wil geloven dat God een wreed wezen is, dat je bestaan met angst vervult, dan hoef je dat niet te geloven.
Storyteller schreef:Misschien een hele ruwe en brutale vraag...
Maar als je zo bang bent voor God, waarom geloof je dan in Hem?
Geloof is iets dat je zelf bepaald. Als jij niet wil geloven dat God een wreed wezen is, dat je bestaan met angst vervult, dan hoef je dat niet te geloven.
Mimi schreef:Storyteller schreef:Geloof is iets dat je zelf bepaald. Als jij niet wil geloven dat God een wreed wezen is, dat je bestaan met angst vervult, dan hoef je dat niet te geloven.
Ik denk dat je er niet zo makkelijk afkomt als je zo bent opgevoed. Ik zou echt niet weten hoe ik zou kunnen gaan denken dat er geen God is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten