en als een meisje verkracht is zul je mij er ook geen oordeel over horen vellen.
Deze kwestie is anders wel lastig. Natuurlijk is een verkrachting niet goed te praten, maar moet het leven daar dan ook onder lijden?
Moderator: Moderafo's
Cisca schreef:marma schreef:'k Snap echt totaal niet hoe iemand voorbehoedsmiddelen en abortus met elkaar kan vergelijken.
Vind je het volgende ook hetzelfde?
Iemand plukt bloemen uit jouw tuin of je poot er niets.
In beide gevallen is je tuin leeg.
Typisch een voorbeeld van een vergelijking die mank gaat, slaat echt nergens op.
rosalie83 schreef:Zuss schreef:Dat is ook maar jouw interpretatie dat een ongeboren spartelt van de pijn, heb jij daar bewijs voor? Hij beweegt ja, maar waarom?
Ook voor jou geldt: verdiep je maar eens echt goed in de materie!!
Ik ken ook de film 'schreeuw om leven' (zo heet ie geloof ik) waarin zogenaamd te zien is dat een vrucht die wordt geaborteerd zou 'schreeuwen' van pijn. Wie zegt dat het geen gaap is? (ik zeg maar wat)
Zolang dit niet wetenschappelijk bewezen is, ga ik er vanuit dat een vrucht geen pijn voelt.
Met wetenschappelijk bedoel ik dus niet de zgn wetenschappelijke onderzoeken van obscure organisatie als Pro Life, die er geen been in zien abortusartsen te vermoorden.
parsifal schreef:Cisca, ik zie niet waar de vergelijking misgaat. Er wordt gesteld dat leven "voorkomen" iets anders is dan leven wegnemen. Jijzelf gaf eerder al aan dat je ook een principieel verschil vind zitten tussen een abortus te ondergaan en een baby van een paar maanden te doden. Als je inderdaad zegt dat ongeboren leven (want dat is het heel duidelijk wel) niet volwaardig menselijk leven is, dan is dat standpunt begrijpelijk. Maar het verschil tussen twee geslachtcellen die nog niet bij elkaar gekomen zijn en een bevruchte eicel lijkt me vele malen groter. Waar eerst miljoenen mogelijke combinaties van cellen waren is bij de bevruchting al het erfelijk materiaal van een mens bij elkaar gekomen.
froske schreef:Ik ken ook de film 'schreeuw om leven' (zo heet ie geloof ik) waarin zogenaamd te zien is dat een vrucht die wordt geaborteerd zou 'schreeuwen' van pijn. Wie zegt dat het geen gaap is? (ik zeg maar wat)
Zolang dit niet wetenschappelijk bewezen is, ga ik er vanuit dat een vrucht geen pijn voelt.
Met wetenschappelijk bedoel ik dus niet de zgn wetenschappelijke onderzoeken van obscure organisatie als Pro Life, die er geen been in zien abortusartsen te vermoorden.
Zie ik hierin niet een stukje ontkenning? Ik kan me vergissen natuurlijk, maar weet dat een abortus een levenslange impact op iemand heeft. Dat is met onderzoeken al bewezen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten