Moderator: Moderafo's
Katlheen schreef:Dat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen, lijkt me idd geen argument om mensen die ze wel kunnen krijgen, maar niet willen, te dwingen om aan kinderen te beginnen. Natuurlijk kan het frustrerend zijn als je kinderen wilt en ze niet kan krijgen, dat je het vreemd vind dat andere mensen ze niet willen. Maar ieder zijn eigen keus daarin.
Sorry? Een christendom dat afwijkt van het zeventiende eeuwse gereformeerde christendom is niet per se een verwaterd christendom.Mondriaan schreef:erg begrijpelijk dat je zo reageert!
maar je bent op een christelijk forum, dus zal de meerderheid nog altijd vinden dat abortus niet goed is en het gebruik van voorbehoedsmiddelen ook haast niet gebruikt zullen worden!
zelf denk ik ook zo..!
(En zo niet dan is het christen zijn verwatert....!!!!!!)
Machiavelli schreef:Sorry? Een christendom dat afwijkt van het zeventiende eeuwse gereformeerde christendom is niet per se een verwaterd christendom.Mondriaan schreef:erg begrijpelijk dat je zo reageert!
maar je bent op een christelijk forum, dus zal de meerderheid nog altijd vinden dat abortus niet goed is en het gebruik van voorbehoedsmiddelen ook haast niet gebruikt zullen worden!
zelf denk ik ook zo..!
Machiavelli schreef:Ik doelde meer op de voorbehoedsmiddelen.marma schreef:
Afwijken of zo anders gaan denken dat je abortus goed keurt?!
Ik ben het wel met Mondiaan eens.
marma schreef:Machiavelli schreef:Ik doelde meer op de voorbehoedsmiddelen.marma schreef:
Afwijken of zo anders gaan denken dat je abortus goed keurt?!
Ik ben het wel met Mondiaan eens.
Ok, daar zijn de meningen binnen de Christenen wel verdeeld over.
Het ligt er m.i wel aan waarom je ze gebruik. Om geen kinderen te willen, zijn de meeste 'refo's' denk ik wel tegen.
Machiavelli schreef:Sorry? Een christendom dat afwijkt van het zeventiende eeuwse gereformeerde christendom is niet per se een verwaterd christendom.Mondriaan schreef:erg begrijpelijk dat je zo reageert!
zelf denk ik ook zo..!
marma schreef:Als je veel kinderen achter elkaar krijgt en je kunt het niet meer aan, als het voor je lichaam beter is (even) geen kind te krijgen, als je niet zwanger mag raken omdat je bepaalde medicijnen gebruik enz enz.
Dat zijn de redenen die aangedragen worden, ben er zelf niet altijd mee eens.
Mondriaan schreef:en de vrouwen uit de bijbelse tijd gaven bijna 5 jaar borst voeding waardoor het opnieuw zwanger worden langer duurde!
dus God heeft weldegelijk het lichaam gemaakt dat er niet snel achter elkaar kinderen komen!
maar nu in onze tijd kun je je dat niet meer indenken!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten