Ik lees, ondanks dat jij dat keihard ontkend, zelfmedelijden.Denkertje21 schreef:L'être extraterrestre schreef:Er word voor iedereen in het algemeen gebeden, je kunt ook ietwat overdrijven. Je mag je van mij alleen voelen, liever niet natuurlijk, maar dat is jouw gevoel. Verwacht je echt dat die dominee's voor iedereen apart gaan bidden? "Heere, wilt u ook die homo op de derde bank tweede plek van links zegenen" bijvoorbeeld.
Als je reëel bent moet je begrijpen dat dat niet kan.
Ach een beetje hardheid en ongevoeligheid ben ik in onze kringen wel gewend, dus dat van jou kan er ook wel bij.
JA, ik verwacht echt dat er ook voor homo's wordt gebeden. En niet voor DIE homó op bank drie, maar voor al die homo's die zich al jaren door de kerk en door kerkmensen zoals jij in de steek gelaten weten!
Mijn Heere en Heiland kijkt om naar het individu, maar dat is kennelijk voor jou iets te veel van het goede. Jammer...
Ja, je hebt deels gelijk. De kerk is niet altijd tolerant tov homo's. Maar sommige kerken ook gewoon wel! Jij gedraagd je als een verwent kind dat zijn zin niet krijgt omdat de kerk niet binnen een week an jouw eisen voldoet. De Bijbel is heel duidelijk over gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Kun je je voorstellen dat dat moeite kost om toch mensen te accepteren? Om maar even een simpeler voorbeeld te nemen. Hoe lang heeft het geduurd voordat men aan broeken bij vrouwen gewent was? Totdat ze het toestonden? Járen. En nog is het niet alom geaccepteerd. Kun je je dan voorstellen wat het is als het om de geaardheid van mensen gaat, wat veel dieper zit? De kerk wil zoveel mogelijk de wil van God doen, en dat ze dan mensen afstoot, dat doet ze soms bewust, maar niet altijd.
Je kunt zeggen, je hebt het zwaar. Dat geloof ik. Dat vind ik zwaar knudde voor je. Maar betekend dat dat je je in zelfmedelijden moet wentelen? Nee. Misschien moet je uitkijken naar een andere kerk, en je best doen om op jouw manier God te dienen, en misschien moet je wat meer respect hebben voor de mannen Gods, die een kerk Gods, leiden, met inspiratie uit Gods Woord. Ik geloof niet dat jij het recht hebt om zo neerbuigend te praten over kerkelijke mensen die hun best doen. Net zo min als de kerk het recht heeft om jou als een stuk vuil te behandelen. Maar. Doen ze dat? Denken ze misschien dat jij seksueel actief bent (en dan heb ik het niet over wisselende contacten) terwijl de Bijbel dat verbied?
En daarnaast, veel mensen zijn net zo halstarrig en overtuigd van hun eigen mening als jou, en laten zich net zo min van hun mening afbrengen als jou!