Analyse lezing EO-Jongerendag van de heer Willem Ouweneel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 03 okt 2003 16:38

Corne van 't Hof schreef:Wat is bekering eigenlijk? Mag ik als bekeerd mens naar de EO-Jongerendag, waar de puurste goddeloosheid te vinden is, waar dames uitdagend gekleed zijn, waar de sfeer niet anders is dan in de disco en waar het niet gaat om de eer van God maar om het vermaak dat de jeugd aangeboden krijgt. Wat bent u oppervlakkig als u zegt dat bekering nodig is! Ik wil duidelijk weten wat bekering is!

Beste Corne, ik heb lang nagedacht of ik hier nog enig zinnig antwoord op kon geven. Ik kan je natuurlijk uit gaan leggen dat overal waar je komt, en zeker bij jongeren bijeenkomsten, er mensen zijn die enkel erop uit zijn hun vlees te bevredigen. Wil dat zeggen dat we die bijeenkomsten maar af moeten gaan schaffen ? Dat lijkt mij geen goed idee, juist op deze plekken kun je jongeren tot hun harten spreken. De preek van ds. Ouweneel was in die zin prima, hij praatte niets goed. Hij riep juist op om zuiver te gaan leven en alle troep waar jongeren tegenwoordig mee worden beladen weg te doen.

Corne van 't Hof schreef:Mag ik als bekeerd mens naar de disco, naar het café, zomers naar het (naakt)strand waar de vleselijke begeerten worden opgewekt? Mag ik naar de televisie kijken, mag ik nog op mijn sportclub blijven zitten? Mag ik als bekeerd mens gokken, meedoen met loterijen, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk, anticonceptiemiddelen gebruiken, samenwonen, kinderen laten aborteren? Als u zegt JA, dan heeft u de Bijbel niet aan uw kant. Zegt u NEE, waarom waarschuwt u hier dan niet tegen?

Natuurlijk gaat een bekeerd mens niet gokken of overspel plegen, dat wil je dan uiteraard niet meer en versta mij goed ik heb ook jaren veel alcohol gedronken ( in een cafe waar overigens heel wat reformatorischen komen ) , gerookt en naar Bon jovi geluisterd die zongen: "It's my life" :oops: Ik heb mijn oude levenstijl de rug toegekeerd en ik ben tegenwoordig dankbaar en gelukkig dat ik weer een dag heb geleefd. Ik wil niet meer dronken thuiskomen, ik wil echt gelukkig worden. Ik wil mijn lichaam niet vergiftigen door te roken, ik wil leven! God heeft mij met de allerhoogste prijs gekocht. Mijn dank gaat dan ook in de eerste plaats uit naar God die mij geroepen heeft om zuiver te leven en onder andere aan ds. W.J. Ouweneel die mij hier op gewezen heeft.

Verder vraag ik mij af wat er verkeerd is aan het beoefenen van een sport, lichamelijke bewegen is juist goed voor de geest ? Nu hoor ik je denken: "Ja, maar daar komen ook 'goddeloze' mensen?"

Ik las hierover het volgende:

Ik heb u geschreven in den brief, dat gij u niet zoudt vermengen met de hoereerders; Doch niet geheellijk met de hoereerders dezer wereld, of met de gierigaards, of met de rovers, of met de afgodendienaars; want anders zoudt gij moeten uit de wereld gaan.
( 1 Korinthiërs 5 vers 9 en 10 )
Laatst gewijzigd door everlastingman op 03 okt 2003 17:13, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 16:52

Hallo Garry, 3 oktober 2003
Mijn reactie met ##,

garry Do Okt 02, 2003 10:06 pm
Ik schrik hiervan. Corné, als je zoveel gaven hebt, waarom gebruik je die dan niet voor zinnige dingen?
##In het licht van de Bijbel, 3 Formulieren van Enigheid, Leer & leven van Reformatoren, Nadere Reformatoren, Puriteinen en Covenaters acht ik het zeer zinnig om te waarschuwen tegen de valse religie van de EO-Jongerendag.

Ik gun je je interpretatie, maar je gebruikt jouw waarheid (let op: ik zeg dus inderdaad niet DE waarheid) om anderen al bij voorbaat weg te schroeien.
##Ten eerste is de waarheid te vinden in de Schrift en is deze samengevat in de 3 Formulieren, de Westminster Confessie en uitgedragen door (Nadere) Reformatoren, Puriteinen en Covenanters. God heeft door de vrucht en het getuigenis betoont dat dit de ware, zuivere kudde van getrouwe leraars is.

Er is geen andere beleving mogelijk, want de almachtige Corne heeft gesproken met het woord Gods in zijn hand.
##Al mijn opvattingen heb ik niet van mijzelf, maar ontleent van de Bijbel, 3 Formulieren en oude paden.

Ik bedoel dit niet spottend. Ik zal voor je bidden en ik hoop dat het je ooit vergund is het Licht te zien.
##Gelukkig mag ik door Gods genade weten gered te zijn, dus is het niet nodig om hier voor te bidden. Je zal er goed aan doen om te bidden voor een Reformatie in de EO-kringen, in alle chr. Kerken in NL, voor een reformatie in de maatschappij en politiek van NL.

garry
##Met vriendelijke groet,
Corné

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 16:52

Hallo Cire, 3 oktober 2003
Mijn reactie met ##,

cire Geplaatst: Do Okt 02, 2003 10:38 pm
Dit gaat echt helemaal nergens over. Ik heb ook best kritiek op de EO-jongerendag, maar jullie spelen op de man en niet op de bal.
##Jammer, dat je het zo interpreteerd. De lezing wordt ernstig bekritiseerd. Daar is echter ook een reden toe. Mijnheer Ouweneel is professor. Hij is daarnaast doctor in de filosofie, doctor in de biologie en doctor in de theologie. Hij heeft tig boeken geschreven. Ik mag van zo’n man wel verwachten dat hij een lezing houdt waar inhoud in zit. Hij heeft niet voor niets zoveel titels. Als hij na zoveel jaren ervaring met prut aan komt zetten, terwijl kerkelijk Nederland ondanks zijn invloed verder achteruit is gegaan. Het is dan ook niet logisch dat ook deze man kritisch onderzocht moet worden.

Twee voorbeeldjes:
Quote:
@@ Opnieuw (net als bij Grandia), de vragen die je neerlegt, zijn meer dan terecht, maar ik vraag me af of deze mannen met zulke kennis, nog wel uit zuivere motieven prediken.

##Als hij goede motieven zou hebben, dan zou hij door zijn invloed en met kennis van de oude paden zoals Reformatoren, Nadere Reformatoren, Puriteinen, Covenanters wel de kerk willen reformeren en op grond van Schrift en Belijdenis stevig geestelijk voedsel aandienen.

Als je zoiets zegt, moet je het wel onderbouwen en anders vind ik jullie analyse gewoon ontzettend fout.
Quote:@@ Wellicht omdat hij denkt een god te zijn ?
##Er gebeurt nu iets heel raars. Er wordt een slechte EO-Jongerendaglezing gehouden. Ik ga die lezing analyseren. Het blijkt dat die lezing niets waard is en geen inhoud heeft. Na analyse wordt degene die de analyse maakt onder vuur genomen, terwijl juist die mijnheer Ouweneel onder vuur genomen moet worden. Verder zijn alle reacties met @@ niet van mij, hoewel ik er wel achter sta. Ouweneel heeft een hoge positie in kerkelijk NL, die hij waarschijnlijk niet kwijt wil. Ondertussen wordt God van Zijn eer beroofd.

Met vriendelijke groet,
Corné

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 16:53

Hallo Hijwel, 3 oktober 2003,
Mijn reactie met ##,

Hijwel Geplaatst: Do Okt 02, 2003 10:48 pm

corne, ik heb de toespraak gehoord,
##Je had in die tijd beter preken kunnen lezen van de oudvaders, zoals Boston, Erskine, Koelman, enz.

Deze toestraak was volgens mij volkomen bijbels.
##Je hebt in mijn analyse kunnen lezen dat de toespraak zeer gebrekkig is.

Er kwam zelfs een mooi stuk elende kennis in voor, Heb je nooit gehoord van jou zwarte hard? die nog helemaal rot is van de dingen van de wereld?
##Moet je daarvoor naar de EO-Jongerendag? De theorie en praktijk bij de EO klopt niet. Aan de ene kant zegt men dat het hart rot is van de dingen van de wereld, terwijl ze in de praktijk het heel goed in de wereld uit kunnen houden.

Haal die dingen uit je lichaam en leef voor God.
##Welke dingen moet je er dan uithalen? Dit is iets wat ik niet hoor. Hoe kan iemand zich nou bekeren van zijn afgoden terwijl hem niet vertelt wordt wat de afgoden zijn en terwijl de EO-sprekers zelf ook de afgoden nog dienen, zoals aanhang, dure auto’s, populair zijn, hebzucht, geldzucht, enz.

Probeer volkomen te vetrouwen op God, en samen met hem de dingen uit je leven te halen die niet tot zijn eer zijn. Je hoeft niet te denken dat je volkomen volmaakt bent, maar zodra je maar een beetje van zijn liefde mag uitstralen dan ben je reuze gelukkig.
##Wat een oppervlakkige praatjes zijn dit zeg! Samen met God de boel opruimen. ’t Is nog steeds 100% Gods werk als iemand zijn rommel opruimt.

Kom op Corne, haal die waanbeelden uit je leven, leef voor God, samen met Hem en door Zijn kracht.
##Dit houdt dus in dat ik het dan onder een EOJD-preek niet meer uithoudt en dat er geen plaats is voor afgoderijen.

Dit is echt volkomen bijbels, pak asjeblieft de bijbel i.p.v. de oudvaders. (ik wil niet zeggen dat de oudvaders niet waar zijn, maar de bijbel is niet aan te twijvelen!!!)
##En omdat je niet aan de Bijbel hoeft te twijfelen, moet je maar ernstig twijfelen aan de bijbelgetrouwheid van de heer Ouweneel en de EOJD-lezingen.

Ik gun je zijn liefde i.p.v. die keelheid die je uistraald naar buiten toe.
##Die liefde ken ik al.

Als je ons kan overtuigen op grond van puur bijbels argumenten vindt ik het goed, dat zal ons dichter bij God brengen want zijn woord is waar!!
##De H. Geest zal je moeten overtuigen. Bekijk de analyse nog maar eens goed en vergelijk hem eens met producten van oudvaders.
Corné

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 16:53

Hallo Hijwel, 3 oktober 2003,
Mijn reactie met ##

Hijwel Geplaatst: Do Okt 02, 2003 11:27 pm
Corne, ik wordt echt verdrietig van jou
##Ik wordt verdrietig van de EOJD-lezing van de heer Ouweneel en ik wordt er verdrietig van dat er niets dan heidendom te bespeuren is bij de EO.

Straal jij zijn liefde uit?
##Als ik de geruchten moet geloven straal ik het een en ander uit, ja.
Quote:Hier staat een cylinder met water. Het is net een mens. Hij lijkt wel wat op een gelovig mens.

##Weet u dan wel wat een gelovig mens is?

oordeel niet omdat gij niet geoordeeld wordt.

##Je zegt nu direct dat ik niet moet oordelen, terwijl ik alleen vraag om hij wel weet wat een gelovig mens is. Dat is toch ook logisch na zo’n rare uitspraak?

Wat kan jij er over zeggen of hij weet wat een gelovig mens is.

##Als hij weet wat een gelovig mens is, dan zou hij in de lezing ook vertellen wat een echte bekering is en wat de zonde echt is en wat zonde is.

Het maakt niet uit of jij weet of hij gelovig is maar als God het maar weet!

##Als hij zegt dat hij gelovig is en iedereen moet in dezelfde mate gelovig zijn dan hem, dan is het heel erg gesteld met zijn hoorders. Een voorbeeld moet ook een echt voorbeeld zijn. Als je nu Guthry die verbrand werd, als voorbeeld stelt voor de hoorders dan weet men een beetje wat een gelovige is.

Quote:Er zit heel wat troep in dat ding. Wil je een relatie met Jezus? Als je daar ‘Ja’ op zegt, gaan we nu een stap verder.

## Als uw luisteraar weet wat het inhoud om een relatie met Jezus te hebben, zullen ze nooit JA zeggen. Ze zullen dan zeker niet om Jezus’ wil vervolgd, bespot en gesmaad willen worden, maar liever in de wereld/kerk willen blijven leven. Waarom vertelt u niet wat een Bijbelse relatie met Jezus is?

Ken jij het gevoel dat je wil leven voor Hem? Ik heb het gevoel wel gehad terwijl ik niet geloofde in jezus als mijn zaligmaker. Waar je ook leeft je kan het verlangen hebben om voor altijd met Hem te leven, en voor altijd gelukkig te zijn, omdat je leeft voor Hem!!!
##Ik ken het gevoel dat ik wil leven voor Hem, maar alleen omdat Hij me gewillig maakte.

Quote:2.De Geest is je Kracht
## Volgens de Bijbel is de Heilige Geest niet alleen een kracht, maar bovenal een Heilige Persoon uit de Goddelijke Drieeenheid. Waarom zegt u dit niet?

Niet elke preek is goed belicht, wij blijven mensen in jou kringen blijven ze mischien wel weer te lang hagen in het zondebesef.
##Ouweneel is prof.dr.dr.dr. Ik mag toch wel verwachten dat hij fatsoenlijk geestelijk voedsel opdient? Wat zijn zijn titel dan waard? Welke kring bedoel je met ‘jou kringen’?

Quote: - Veel christenen zijn al tevreden, als ze naar de hemel gaan. Maar het is veel belangrijker hoe je de aarde doorkomt. Op aarde ben je soms slap. Hoe wordt dan de kracht van Christus zichtbaar in je? Als je vol raakt van Christus, dan is dat de kracht van de Heilige Geest.

## Wat gebeurt er als ik vol raak van Christus??

Aan de vrucht zou men de boom kennen, je wil leven voor Hem ook al is het moelijk je wil leven voor Hem, en je kan dat ook door de kracht van de heilige geeste en met je oog gericht op Jezus.

##Als ik vol raak van Christus dan kan ik dat achteraf wel in meer dan 3 zinnen omschrijven. Waarom kan Ouweneel dat dan niet?

Quote: 3.Bekering en vervulling zijn nodig - Eerst moet die troep uit je leven. Je redt het niet door te zeggen, dat je je hart al lang geleden aan Jezus hebt gegeven. Het is belangrijk hoe je relatie met Hem nu is.

## Wat is bekering eigenlijk? Mag ik als bekeerd mens naar de EO-Jongerendag, waar de puurste goddeloosheid te vinden is, waar dames uitdagend gekleed zijn, waar de sfeer niet anders is dan in de disco en waar het niet gaat om de eer van God maar om het vermaak dat de jeugd aangeboden krijgt. Wat bent u oppervlakkig als u zegt dat bekering nodig is! Ik wil duidelijk weten wat bekering is! Mag ik als bekeerd mens naar de disco, naar het café, zomers naar het (naakt)strand waar de vleselijke begeerten worden opgewekt? Mag ik naar de televisie kijken, mag ik nog op mijn sportclub blijven zitten? Mag ik als bekeerd mens gokken, meedoen met loterijen, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk, anticonceptiemiddelen gebruiken, samenwonen, kinderen laten aborteren? Als u zegt JA, dan heeft u de Bijbel niet aan uw kant. Zegt u NEE, waarom waarschuwt u hier dan niet tegen?

Als mensen die op de EO-jongerendag komen en God heeft in hun een behoefte gewerkt om meer van Hem te weten te komen, wie ben jij dan om te zeggen dat zij geen JA kunnen zeggen op de vraag: wil jij dat God koning over jou wordt? Ik weet het zeker dat jongelui op de EO Jongerdag met hun hard ja hebben gezegt!!!!

##Aan de levensstijl van lezers en bezoekers van de EOJD is te merken dat ze vol met vleselijke begeerlijkheden zitten. Zie eo.nl. Je mag trouwens niet oordelen dat zij met hun hart ‘ja’ hebben gezegt. Alleen God komt het oordeel toe.

Quote:4.Onbeleden zonden - Er kan nog steeds troep in je leven zijn: onbeleden zonden.

## Welke zonden bedoelt u nou?? Als u ze niet opnoemt, kan ik ook niet weten welke zonde ik weg zou moeten doen.

Dat moet iedereen voor zichzelf uitzoeken, en samen met God!!!!!

##Dat is de grootste onzin. Al ik er nooit opgewezen wordt dat vloeken zonde is. Hoe kom ik er dan ooit achter dat ik zondig leef? Wat is nu de rijkdom van het Evangelie als de donkerheid van het menselijk bestaan nooit door de wet is aangewezen?

Quote: En je dan maar afvragen waarom er zo weinig kracht van je uitgaat. Als je die niet eerst opruimt, kómt er geen kracht.
## Ik moet eerst iets doen en dan krijgt God de kans om iets te doen? Als ik heel mijn leven in de zonde blijft liggen, dan doet God niets? Als ik uit mezelf vroom gaat worden, vindt God mij dan weer een aardige jongen en krijg ik dan die kracht weer??

Nee, zo belicht je het verkeert, Jezus is het werk in jou begonnen, en werkt nog steeds in jou, hij spreekt tot jou: om je zonde weg te doen, zodat je kan leven tot Gods eer. Zodra je nx aantrekt van deze roepstem kan je ook niet verwachten dat je zal groeien in je geloof.

##Welke zonde moet ik wegdoen. Waarom is nooit iemand concreet wat de zonden zijn tegen het 1e, 2e, 3e, 4e, 5e, 6e, 7e, 8e, 9e en 10e gebod. Als Ouweneel de geestelijke betekenis van de 10 Geboden zou gaan uitleggen, dan zou hij zelf ook snel door de mand vallen.

Quote: 5.Zondige bindingen - Er zijn ook zonden die je wel belijdt, maar die je toch elke dag opnieuw begaat. Een zondige binding, noemen we dat. Je zit nog gebonden aan je zonde. Zolang die binding niet ophoudt, kan Gods kracht niet komen. Dat betekent niet dat je eerst volmaakt moet worden. Als de kracht van de Heilige Geest komt, helpt Hij jou die troep weghalen.
## Welke zonden bedoelt u nou!? Daarnaast brengt u me in verwarring! Eerst moet mijn binding met de zonden ophouden, daarna zegt u dat God met Zijn kracht helpt om die zonden weg te halen. Wat moet er nu eerst gebeuren?

Probeer maar van je zonde af te komen, je hebt Gods kracht er toch wel bij nodig!

##Het ligt er dan wel aan wat je allemaal als zonde ziet.

Quote: 6.Verkeerde contacten - Je kunt ook last hebben van verkeerde contacten: occulte dingen, plaatsen waar je steeds naartoe wordt gezogen. Als de kracht van de Heilige Geest je te hulp komt, dan gaan de verkeerde contacten ook voorbij.

## Komt zo iemand dan ook niet meer op de EO-Jongerendag, die wat betreft wereldgelijkvormigheid niets verschild met een ordinair werelds feest. Heeft zo iemand dan ook geen vrienden meer in die zogenaamde evangelische ‘christelijke’ wereld? Wordt zo iemand bespot, gesmaad, gehoond, uit de synagoge geworpen omdat hij/zij in tegenstelling tot de rest van de EO-Jongerendagbezoekers het ware geloof heeft?

Geloof in God en je zult zalig worden. Niet: ga netjes 2 x per zondag naar de kerk en lees elke dag je bijbel en je zult zalig worden.

##Dan moet je wel eerst uitleggen wat geloven is. De duivelen geloven ook en zij sidderen.

Quote: 7.Wrok en bitterheid - Zonden, die andere mensen jou hebben aangedaan, kunnen je relatie met God in de weg staan. Wrok en bitterheid hebben bezit genomen van je hart. Je komt er maar niet vanaf: wrok vreet aan jou, niet aan de daders.

## Hoe kan het zijn dat een oprechte, wedergeboren christen vol met wrok en bitterheid zit. Dit zijn toch geen goede vruchten van een goede boom. Bent u niet bezig om zomaar mensen als christen te bestempelen, terwijl iemand die vol wrok en bitterheid zit, het waarschijnlijk niet is.

Ik ken ouderlingen die echt een kind van God zijn, maar die zich elke kerkdienst ergeren aan jongelui die op de kerkbank liggen te slapen.

##Ergert hij zich alleen maar, of waarschuwt hij ook?

Een bekeert mens is nog vol zonden, deze zal je pas kwijtraken als Jezus terug komt.
##Een bekeerd mens is niet vol zonden want vanaf de wedergeboorte heeft de zonde geen heerschappij meer.

Sorry ik begin me aardig moe en ga maar eens naar bed.
##Welteruste.

Ik zal voor je bidden, of God jou net zoals paulus stil wil zetten,
##Wat ben jij vreselijk aan het oordelen zeg!! Dus jij wil zeggen dat ik nog onbekeerd ben, dus als een heiden leeft????? Oordeelt toch niet!!!

Ik denk echt dat je denkt goed bezig te zijn in Gods koninkrijk, maar ik denk juist dat je de klein gelovigen de grond indrukt.
##Ik wens dat Gods Woord ALLEEN de grondslag is voor het denken, leren en leven.

Met vriendelijke groet,
Corné
Laatst gewijzigd door Corne van 't Hof op 03 okt 2003 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 16:57

Hallo Joris, 3 oktober 2003
Mijn reactie met ##,

Joris Do Okt 02, 2003 11:43 pm

corne schreef of citeerde of bedacht

Quote: Onbeleden zonden - Er kan nog steeds troep in je leven zijn: onbeleden zonden.
## Welke zonden bedoelt u nou?? Als u ze niet opnoemt, kan ik ook niet weten welke zonde ik weg zou moeten doen.
@@ Het kenmerk van Jezuieten is dat ze de Wet Gods wegnemen. Dit heeft tot gevolg dat mensen in duisternis blijven rondwandelen, met als gevolg dat ze zullen zoeken naar leraars die enigszins blijk geven daarin een beetje licht te kunnen geven. Dit is volgens mij ook de reden dat op de jongerenavonden geen specifieke zonden worden aangesproken, omdat dan de sprekers hun macht kwijt raken.

bidt God maar of hij je zonden wilt laten zien. Ouweneel zegt heel terecht: er kan nog steeds troep in je leven zijn. HEt hoeft niet, want als je dicht bij God leeft dan weet je heel goed wat je zonden zijn en hoe je er om heen moet lopen.

## Al ik er nooit op gewezen wordt dat vloeken zonde is. Hoe kom ik er dan ooit achter dat ik zondig leef? Wet EN Evangelie!!! Als iemand de wet verzwijgt dan laat hij niet het volle Woord Gods horen. Openb 22:19

Tuurlijk gaat Ouweneel niet een rijtje zonden op zitten noemen voor een groep van tighonderd man. Waar zou dat op slaan? Dan zit die van jou er net niet tussen waarschijnlijk.

##Hij moet juist wel de zonden opnoemen. Als ik zie hoe EO-figuren leven (zeer onder de maat) dan is het hard nodig dat de wet ook gepreekt wordt.

Dank God voro christelijke leiders
##Niet voor mannen als Ouweneel

en vraag om meer arbeiders, want de velden zijn wit om te oogsten, maar arbeiders zijn er te weinig.
##Niet om arbeiders, die zichzelf in het middelpunt stellen en die graag hun ds’s-baan willen houden vanwege aanzien, salaris, dikke auto, enz.

Met vriendelijke groet,
Corné

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 03 okt 2003 17:13

Corne van 't Hof schreef:Hallo Cire, 3 oktober 2003
Mijn reactie met ##,

cire Geplaatst: Do Okt 02, 2003 10:38 pm
Dit gaat echt helemaal nergens over. Ik heb ook best kritiek op de EO-jongerendag, maar jullie spelen op de man en niet op de bal.
##Jammer, dat je het zo interpreteerd. De lezing wordt ernstig bekritiseerd. Daar is echter ook een reden toe. Mijnheer Ouweneel is professor. Hij is daarnaast doctor in de filosofie, doctor in de biologie en doctor in de theologie. Hij heeft tig boeken geschreven. Ik mag van zo’n man wel verwachten dat hij een lezing houdt waar inhoud in zit. Hij heeft niet voor niets zoveel titels. Als hij na zoveel jaren ervaring met prut aan komt zetten, terwijl kerkelijk Nederland ondanks zijn invloed verder achteruit is gegaan. Het is dan ook niet logisch dat ook deze man kritisch onderzocht moet worden.

Twee voorbeeldjes:
Quote:
@@ Opnieuw (net als bij Grandia), de vragen die je neerlegt, zijn meer dan terecht, maar ik vraag me af of deze mannen met zulke kennis, nog wel uit zuivere motieven prediken.

##Als hij goede motieven zou hebben, dan zou hij door zijn invloed en met kennis van de oude paden zoals Reformatoren, Nadere Reformatoren, Puriteinen, Covenanters wel de kerk willen reformeren en op grond van Schrift en Belijdenis stevig geestelijk voedsel aandienen.

Als je zoiets zegt, moet je het wel onderbouwen en anders vind ik jullie analyse gewoon ontzettend fout.
Quote:@@ Wellicht omdat hij denkt een god te zijn ?
##Er gebeurt nu iets heel raars. Er wordt een slechte EO-Jongerendaglezing gehouden. Ik ga die lezing analyseren. Het blijkt dat die lezing niets waard is en geen inhoud heeft. Na analyse wordt degene die de analyse maakt onder vuur genomen, terwijl juist die mijnheer Ouweneel onder vuur genomen moet worden. Verder zijn alle reacties met @@ niet van mij, hoewel ik er wel achter sta. Ouweneel heeft een hoge positie in kerkelijk NL, die hij waarschijnlijk niet kwijt wil. Ondertussen wordt God van Zijn eer beroofd.

Met vriendelijke groet,
Corné

Een snelle reactie: Ik begrijp dat jij een discussie wilt over de inhoud van de lezing. Ik wil hier best aan meedoen en ik ben het ook niet in alles met Ouweneel eens.

Echter: Jij begint zelf met een posting waar je je niet op de inhoud zelf richt, maar allerlei drogredenen aan het gebruiken bent. En nu je weer op mij reageert doe je dat weer.

Je kunt het heel goed met het niveau oneens zijn, 'geen stevige kost genoeg', maar zeg dan niet dat ze onzuivere motieven hebben.

Bovendien is een zin als 'Wellicht omdat hij denkt een god te zijn' een slecht argument, maar wel insinuerend.
Ik probeerde dat in mijn eerste post al duidelijk te maken, maar nu begin je ineens een verhaal dat iedereen op jouw reageert en niet op de lezing.

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 03 okt 2003 17:14

Corne van 't Hof schreef:Wat is bekering eigenlijk? Mag ik als bekeerd mens naar de EO-Jongerendag, waar de puurste goddeloosheid te vinden is, waar dames uitdagend gekleed zijn, waar de sfeer niet anders is dan in de disco en waar het niet gaat om de eer van God maar om het vermaak dat de jeugd aangeboden krijgt. Wat bent u oppervlakkig als u zegt dat bekering nodig is! Ik wil duidelijk weten wat bekering is!

Beste Corne, ik heb lang nagedacht of ik hier nog enig zinnig antwoord op kon geven. Ik kan je natuurlijk uit gaan leggen dat overal waar je komt, en zeker bij jongeren bijeenkomsten, er mensen zijn die enkel erop uit zijn hun vlees te bevredigen. Wil dat zeggen dat we die bijeenkomsten maar af moeten gaan schaffen ? Dat lijkt mij geen goed idee, juist op deze plekken kun je jongeren tot hun harten spreken. De preek van ds. Ouweneel was in die zin prima, hij praatte niets goed. Hij riep juist op om zuiver te gaan leven en alle troep waar jongeren tegenwoordig mee worden beladen weg te doen.

Corne van 't Hof schreef:Mag ik als bekeerd mens naar de disco, naar het café, zomers naar het (naakt)strand waar de vleselijke begeerten worden opgewekt? Mag ik naar de televisie kijken, mag ik nog op mijn sportclub blijven zitten? Mag ik als bekeerd mens gokken, meedoen met loterijen, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk, anticonceptiemiddelen gebruiken, samenwonen, kinderen laten aborteren? Als u zegt JA, dan heeft u de Bijbel niet aan uw kant. Zegt u NEE, waarom waarschuwt u hier dan niet tegen?

Natuurlijk gaat een bekeerd mens niet gokken of overspel plegen, dat wil je dan uiteraard niet meer en versta mij goed ik heb ook jaren veel alcohol gedronken ( in een cafe waar overigens heel wat reformatorischen komen ) , gerookt en naar Bon jovi geluisterd die zongen: "It's my life" :oops: Ik heb mijn oude levenstijl de rug toegekeerd en ik ben tegenwoordig dankbaar en gelukkig dat ik weer een dag heb geleefd. Ik wil niet meer dronken thuiskomen, ik wil echt gelukkig worden. Ik wil mijn lichaam niet vergiftigen door te roken, ik wil leven! God heeft mij met de allerhoogste prijs gekocht. Mijn dank gaat dan ook in de eerste plaats uit naar God die mij geroepen heeft om zuiver te leven en onder andere aan ds. W.J. Ouweneel die mij hier op gewezen heeft.

Verder vraag ik mij af wat er verkeerd is aan het beoefenen van een sport? lichamelijke beweging is juist goed voor de geest! Nu hoor ik je denken: "Ja maar op de sportvereniging komen ook 'goddeloze' mensen?"

Ik las hierover het volgende:

Ik heb u geschreven in den brief, dat gij u niet zoudt vermengen met de hoereerders; Doch niet geheellijk met de hoereerders dezer wereld, of met de gierigaards, of met de rovers, of met de afgodendienaars; want anders zoudt gij moeten uit de wereld gaan.
( 1 Korinthiërs 5 vers 9 en 10 )
Laatst gewijzigd door everlastingman op 03 okt 2003 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 okt 2003 17:15

Hm..zo te zien heeft Dennis een bekeerling gemaakt. Lieve help..
Laatst gewijzigd door surfer op 03 okt 2003 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 03 okt 2003 17:39

Corne, ik vind bepaalde delen van je posting errug goed. Maar dat zijn niet de delen waar ## of @@ voor staat!

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 17:59

Hallo Ruben Hadders, 3 oktober 2003
Mijn reactie met ##,

Ruben Hadders Geplaatst: Vr Okt 03, 2003 1:29 am

‘Vul de jongeren met Uw blijdschap. Geprezen is Uw naam’
Willem Ouweneel over de vervulling met de Heilige Geest

Quote: ##Weet u dan wel wat een gelovig mens is?
Wat is volgens u dan een gelovig mens?
##1. Iemand die wederomgeboren is. 2. Iemand die gelooft in Jezus Christus. 3. Iemand die gelooft dat alle menseninzettingen rondom kerkelijke zaken van de boze is. 4. Iemand die het niet meer kan uithouden bij de godsdienstige mens. 5. Iemand die heilig wil leven, dus ook geen orgel meer gebruikt of aan kan horen, dus ook geen chr. feestdagen meer kan vieren. 5. Iemand die protesteert tegen alles wat tegen God en Zijn Woord ingaat.
Quote: ## Als uw luisteraar weet wat het inhoud om een relatie met Jezus te hebben, zullen ze nooit JA zeggen. Ze zullen dan zeker niet om Jezus’ wil vervolgd, bespot en gesmaad willen worden, maar liever in de wereld/kerk willen blijven leven. Waarom vertelt u niet wat een Bijbelse relatie met Jezus is?
Wel, ik weet wat het inhoud om een relatie met Christus te hebben en ik heb wel JA gezegd. Ik kies ervoor om vervolgd, bespot en gesmaad te worden. En wat is volgens u de Bijbelse realtie met Christus?
##Weet u dan ook wat het is om bespot en gesmaad te worden? Volgens mij is een Bijbelse relatie met Jezus het volgende: 1. Een afhankelijk leven. 2. Een biddend leven. 3. Een zuiver leven, zonder menseninzettingen zoals orgels en feestdagen. 4. Een leven dat getuigd dat het anders is dan de gemiddelde godsdienstige mens. Enz. enz.
Quote: @@ Omdat het publiek ver beneden zijn intellectuele niveau staat, dus dan dien je hen ook als dusdanig te behandelen.
Ach zo...
##ja, daarom.
Quote: ## Volgens de Bijbel is de Heilige Geest niet alleen een kracht, maar bovenal een Heilige Persoon uit de Goddelijke Drieeenheid. Waarom zegt u dit niet?
Volgens mij wilt u er een complete bijbelstudie van maken op de EO Jongerendag. Geen slecht idee, maar het is natuurlijk niet mogelijk om alles te behandelen in de 20 minuten spreektijd die de spreker heeft. Daarbij gaat het vooral om het Evangelie, de rest leert men later wel.
##Als de EO-Jongerendag een dag duurt en men wil het Bijbelse lezingen noemen. Dan zou het zeer gewenst zijn om de lezing bijbels te maken en al die poppekast weg te doen. Het Evangelie is niet datgene wat Jezus ons brengt. Dit ziet er niet best uit voor de spreker. Gal 1:8-9. Het is maar de vraag of men de rest later leert.
Quote: @@ Wellicht omdat hij denkt een god te zijn ?

“Wat oordeelt gij broeder?”

##Als je goed had gelezen dan had je gezien dat alleen met ## van mij is. Hoewel het natuurlijk wel duidelijk is dat de heer Ouweneel bezeten is met eerzucht, geldzucht en hebzucht.
Quote: ## Wat gebeurt er als ik vol raak van Christus??

Geen ervarig mee? Bij wie is er dan iets mis, bij u of bij mij?
##Ik heb hier zeer zeker ervaring mee. Ik weet dan ook dat dit zo iets geweldigs is dat het wel langer dan 5 regels kost om het op te schrijven. De heer Ouweneel is dus zeer oppervlakkig wat dit betreft.
Quote: @@ Als ik jarenlang honderden boeken schrijf, honderden lezingen geef, onderwijs geef op bijbelscholen, en ondanks dat werk gaat het christendom in NL met het jaar achteruit, dan is het een erg raar teken als ik daarna vol overtuiging nog steeds denk anderen te kunnen vertellen hoe alles juist in elkaar steekt. Alsof iemand die jarenlang een geheel bos in brand heeft gestoken, daarna uitgebreid komt vertellen hoe de mensen kunnen meehelpen het bos te behouden.
Een ware dienstknecht van God behoeft geen resultaat te zien. U zoekt blijkbaar resultaat.

##God bevestigt het werk van Zijn dienaren. Zijn er slechte vruchten dan wordt het werk blijkbaar niet bevestigt.
Ik ben bang dat het dan meer eigen werk is geweest, dan ‘Christus in u’.

##Heeft u het recht om te oordelen over mijn binnenste?

Quote: ## Wat is bekering eigenlijk? Mag ik als bekeerd mens naar de EO-Jongerendag, waar de puurste goddeloosheid te vinden is, waar dames uitdagend gekleed zijn, waar de sfeer niet anders is dan in de disco en waar het niet gaat om de eer van God maar om het vermaak dat de jeugd aangeboden krijgt. Wat bent u oppervlakkig als u zegt dat bekering nodig is! Ik wil duidelijk weten wat bekering is! Mag ik als bekeerd mens naar de disco, naar het café, zomers naar het (naakt)strand waar de vleselijke begeerten worden opgewekt? Mag ik naar de televisie kijken, mag ik nog op mijn sportclub blijven zitten? Mag ik als bekeerd mens gokken, meedoen met loterijen, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk, anticonceptiemiddelen gebruiken, samenwonen, kinderen laten aborteren? Als u zegt JA, dan heeft u de Bijbel niet aan uw kant. Zegt u NEE, waarom waarschuwt u hier dan niet tegen?
De EO-Jongerendag pure goddeloosheid? U heeft wel lef. Daarnaast klopt het voor geen meter,
##Alleen al de kleding, muziek en lichten geven al aan dat er meer sprake is van aardsgezindheid dan van hemelsgezindheid.

want God is wel degelijk aanwezig daar.
##Klopt. God is overalomtegenwoordig. Ik ben alleen bang dat hij met zijn straffende hand aanwezig is.

In eerste instantie omdat er ook vele gelovigen bij elkaar zijn.
##wat gelooft men? Datgene wat die reli-leuteraars zeggen?

En “waar 2 of meer in Mijn naam vergaderd zijn, daar zal Ik in hun midden zijn”. Daarnaast komen vele jongeren oprecht tot geloof.
##Dat oprecht mag je wel weglaten. De vruchten zijn bijzonder slecht. Datgene wat men voor bekering houdt is niet datgene wat de Bijbel er van zegt.

Dit kan alleen door de Here Jezus Christus en de Heilig Geest.
##Of door een flink portie enthousiasme van de duivel.

De Heer is dus wel degelijk aanwezig op de EO Jongerendag.
##In leer en leven wil de EO, sprekers en hoorders niets weten van de ware praktijk der godzaligheid zoals te vinden is bij (Nadere) Reformatie, Puriteinen, Covenanters.

En als ik u was zou ik maar oppassen met het afkraken van bepaalde personen, want naar mijn mening kraakt u het werk van de Heer zelf af.
##De heer Ouweneel is prof.dr.dr.dr. en als er ondanks zijn inbreng in kerkelijk NL niets verbetert, maar zelfs verslechtert dan kan ik hem niet als een ware Knecht beschouwen. Zijn lezing is ronduit slecht, wat positiefs moet ik nog zeggen?

Over de vormgeving hoeven we het niet eens te zijn.
##Dus je geeft zelf toe dat niet alles op de Bijbel te gronden is?
Maar het gaat om de inhoud.
##Die is dus ronduit slecht.

Tientallen jaren geleden was straatevangelisatie ook een soort taboe. Vond men ook helemaal niets. Maar het gaat niet om de vormgeving, maar om de inhoud! Tuurlijk, er zijn wel degelijk vormgevingen die te ver gaan, maar de Jongerendag zeker niet.
##De inhoud is ronduit slecht.

Dat er dames uitdagend gekleed zijn, is waar. Maar dat is gewoon de tijd.
##En die dames zijn dan christenen? Moet daar niet tegen gewaarschuwd worden? Het is toch duidelijk dat die dames lak hebben aan Gods Woord als men er zo verschrikkelijk bijloopt?

U vraagt zichzelf af of een bekeerd mens naar de Jongerendag zou mogen, of disco’s, cafe’s, ect. Wel, daar is Paulus heel duidelijk over: “Alles is ons geoorloofd, maar niet alles is nuttig (of: sticht)”. Dus ja, een bekeerd mens mag daar rustig heen. Dat wil echter niet zeggen dat alles sticht of ‘geestelijk gezond’ is.
##Nee, alles wat niet uit het geloof is, is zonde.

U zegt dat ik de Bijbel daarmee niet aan mijn kant heb. Wel, zou u dat voor mij kunnen beargumenteren aan de hand van Bijbelteksten. Kijk, je kunt wel een heel verhaal ophangen, maar ik zou daar graag wel een Bijbels fundament voor willen zien.
##Rom 6:6

Quote: @@ Als antwoord op al je vragen, denk ik dat het antwoord praktisch gezien hunnerzijds 'Ja' is. In de praktijk doen hun volgelingen wat ze willen. Wat is overigens het verschil met de jongerenavonden en de kleine 'protestantse kerken' ?
Het is inderdaad JA, want de Bijbel zegt JA. Het verschil vraagt u? Ik weet niet, leeftijd misschien?
##In de praktijk is het vaak ‘NEE’.

Quote: ## Welke zonden bedoelt u nou?? Als u ze niet opnoemt, kan ik ook niet weten welke zonde ik weg zou moeten doen.

Sommige dingen zijn misschien wat moeilijk te begrijpen voor u. Maar als u wilt, wil ik het u wel uitleggen hoor. U vind mijn e-mailadres onder aan de pagina .

Quote: @@ Het kenmerk van Jezuieten is dat ze de Wet Gods wegnemen. Dit heeft tot gevolg dat mensen in duisternis blijven rondwandelen, met als gevolg dat ze zullen zoeken naar leraars die enigszins blijk geven daarin een beetje licht te kunnen geven. Dit is volgens mij ook de reden dat op de jongerenavonden geen specifieke zonden worden aangesproken, omdat dan de sprekers hun macht kwijt raken.
Jezuieten? Zou u mij die term nader kunnen verklaren. Nooit van gehoord eigenlijk. Afijn, maar ik dat ik daar ook bij hoor wat inderdaad: de Wet Gods is weggenomen. Immers, Christus is het einde der wet. Paulus is daar heel duidelijk over.
##Zie http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... elt15.html
##Christus heeft de wet niet afgeschaft, maar wel de vloek weggenomen. Voor ongelovigen geldt de wet. Bij gelovigen geldt de wet als richtlijn.

Quote: ## Ik moet eerst iets doen en dan krijgt God de kans om iets te doen? Als ik heel mijn leven in de zonde blijft liggen, dan doet God niets? Als ik uit mezelf vroom gaat worden, vindt God mij dan weer een aardige jongen en krijg ik dan die kracht weer??

Dat is inderdaad onjuist, maar dat heeft Dhr. Ouweneel ook nooit beweerd. Wel in de context lezen aub.

##Heeft u ook nog kritiek op de heer Ouweneel?

Quote: ## Komt zo iemand dan ook niet meer op de EO-Jongerendag, die wat betreft wereldgelijkvormigheid niets verschild met een ordinair werelds feest. Heeft zo iemand dan ook geen vrienden meer in die zogenaamde evangelische ‘christelijke’ wereld? Wordt zo iemand bespot, gesmaad, gehoond, uit de synagoge geworpen omdat hij/zij in tegenstelling tot de rest van de EO-Jongerendagbezoekers het ware geloof heeft?
Als u wilt wil ik u wel eens het verschil laten zien tussen de EO-Jongerendag en een ordinair werelds feest.
##Laat u maar eens het verschil zien!

En wat is volgens u het ware geloof?

##zie http://www.theologienet.nl/documenten/K ... ronden.pdf

Quote: ## Als die EO-Jongerendagbezoekers zoveel bidden en dus zoveel luisteren, waarom kan ik dan niemand van uw bezoekers vinden die zuiver is in leer en leven? Luisteren ze dan niet naar Jezus, als Hij zegt: Wordt de wereld niet gelijkvormig!

Ik ken nog een uitspraak van de Heer. Over een balk en een splinter...

## Ik ken ook nog een uitspraak van de Heere. Dat je een ieder moet vermanen om zuiver te zijn en om de oude paden na te volgen. Jer 6:16.
Quote: ## Hoe komt u erbij dat dit gebouw geheiligd is?

Hoe dan ook, God is aanwezig bij de EO Jongerendag. Vind het gebouw niet echt heilig, maar goed...

##Nee, het gebouw is eerder een synagoge des satans.

Quote: @@ Het is opmerkelijk dat iemand in een synagoge van satan dit zegt (deze uitspraak is overigens moeiteloos te onderbouwen).

Moeiteloos te onderbouwen zegt u? Wel, laat maar zien dan. Haal de Bijbelteksten maar aan die uw uitspraak zouden kunnen onderbouwen.
##Openb 3:9
Quote: De Geest is dus onwillig om bij mij binnen te komen als ik mijn hart niet openstelt?

Je moet Christus aanvaarden. Dat is bekering. Vervolgens ontvang je het nieuwe leven de Heer. Dit is wedergeboorte. Bekering is een daad vanuit jezelf. Een keuze die je maakt. Wedergeboorte is een daad vanuit God.
##Klopt niet. Eerst wedergeboorte en de rest volgt!

Quote: @@ In hun uitspraken toont men dat men God loochent, en de mens verhoogt. Dit is duidelijk een kenmerk van valse religie.

Zou je deze uitspraak ook willen onderbouwen?
##1. Deze uitspraak is niet van mij. 2. Iemand die nog enig overblijfsel in de mens, zoals vrije wil, hartje openen als grond ziet van de zaligheid, die loochent God.
Quote:## Waarom mag ik geen kritiek leveren? Deze toespraak is ver onder de maat; zit vol oppervlakkigheden en dwalingen. Mag ik daar niets van zeggen? Door het lezen van deze toespraak heb ik veel meer vragen gekregen dan waar ik mee rondliep. Ik zou graag willen dat volgend jaar een Bijbelse toespraak wordt gehouden, daarom is goede kritiek juist op zijn plaats. Met deze kritiek kunt u de volgende preek zo verbeteren dat de genoemde kritiekpunten niet meer voorkomen.

Wel, kritiek leveren mag. Mits goed onderbouwd. Dat mist bij uw analyse. Daarnaast dient kritiek opbouwend te zijn, en ook dat is deze analyse zeker niet. Goede kritiek is dit dus zeker niet tenzij u Bijbelteksten weet aan te dragen die uw mening ondersteunen.

##Deze analyse is beter onderbouwd dan de lezing zelf. Waarom heb je geen kritiek op Ouweneel die met zijn prof.dr.dr.dr. geen fatsoenlijke lezing kan maken?
Quote:@@ De heer Ouweneel toont precies hier wie hij is. Een waar dienstknecht Gods wil juist door zijn kudde onderzocht worden, omdat als hij door de toets komt, dan kunnen beiden elkaar recht in de ogen kijken, en weet de kudde dat ze in deze man een getrouwe dienstknecht hebben aangesteld als predikant. Een wolf en huurling haat het wanneer mensen kritiek gaan geven, dus in plaats van overdenken en conclusies trekken, mogen zijn slaven enkel maar veel bidden.

Wel, ik hoop dat u al deze uitspraken kunt verantwoorden naar uw Heer.
##Deze uitspraak is niet van mij, hoewel ik er wel achter sta.

Quote:@@ Het maakt niet uit wat deze man zegt, vanwege zijn aanzien, en het aanzien van de EO, en de onwetendheid, bij de jongeren, en het onderworpen zijn aan hun lusten bij de jongeren, zullen zij alles accepteren als 'bijbels' en 'echt radicaal'.
Aangenaam... ik ben een jongere. Aanzien is voor mij helemaal niet van belang. Alles wordt gezegd wordt, dient getoetst te worden aan de Schrift. En met de preek van Ouweneels was niets mis. Integendeel, ik vond het een van de betere preken die ik op de Jongerendag heb gehoord!
##Dan moet je Ouweneels preek maar vergelijken met preken van Boston, Erskine, Van der Groe, enz.

Quote:@@ Stel ik ben protestant anno 2003 in NL. De afgelopen 10 jaar heb ik door het werk van de EO, het werk van de grote namen in christelijk NL, heel het getuigenis van het protestantisme uitgehold, leeggeroofd, gelasterd, en zien weghalen uit kerken, boekhandels, en maatschappij.
Dan in 2003 hoor ik die grote namen nog steeds vol vertrouwen de Naam van Christus in hun mond nemen, zou ik als protestant hen dan niet aanwijzen als de grootste vijanden van Christus zoals de antichrist in Rome dat is ?

Wel, het protestantisme kan me helemaal niets schelen, want ik behoor Christus toe. En vergis u niet. U bestempeld leden van het Lichaam van Christus als vijanden van Christus. Dit is krom.

##Pak de bijbel en de oudvaders en ga die mannen zelf maar toesten!
Groetend,

Ruben Hadders
##Corné van ‘t Hof

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 okt 2003 18:01

nogmaals,

lieve help... :shock:

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 18:09

Hallo Petertje, 3 oktober 2003
Mijn reactie met ##,

Petertje Geplaatst: Vr Okt 03, 2003 4:00 am

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; (Math. 7:1).
##Ik heb alleen een analyse gemaakt van een lezing. Als jij een preek hoort zal je ook wel een mening hebben daarover. Wat is daar verkeerd aan. Het is opbouwend door de diepte.

Bah, wat is afkraken toch makkelijk.
##Jij kraakt mij ook makkelijk af.

Dhr. Ouweneel is een zeer bijbelvast persoon.
##Hij behoort tot de Vergadering van Gelovigen. Deze groep gelooft niet in de 3 formulieren van Enigheid. Ondermeer vanwege hun visie op bekering is deze groep af te keuren. Ouweneel kan dus niet geplaatst worden onder de (Nadere) Reformatoren, Puriteinen, Covenanters. Dit waren groepen die het meest getrouw waren in de navolging van Christus.

Ook deze toespraak zit goed in elkaar.
##Ik heb al aangetoont dat de lezing dikke prut is.

Al gehoord hoeveel mensen hierdoor tot geloof gekomen zijn???
##Welk geloof? Historisch geloof, wondergeloof, tijdgeloof of het ware geloof?

Gelukkig hebben we een EO, die heeft veel gedaan om de christenen in Nederland een steuntje in de rug te geven.
##Met de EO zijn de kerken de laatste 10-tallen jaren steeds achteruit gegaan. De zogenaamde bekeerlingen leven werelds, enz.

Dat kun je van veel kerken helaas niet zeggen.
##In de hedendaagse kerken is helaas ook heel slecht gesteld.

En ja, gelukkig komen er nog dagelijks mensen tot geloof door de EO.
##Ik zou niet willen ruilen met dat EO-geloof.

##Met vriendelijke groet, Corne

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 18:12

Hallo joepie, 3 oktober 2003,
Mijn reactie met ##,

joepie Geplaatst: Vr Okt 03, 2003 8:21 am

Corne: de vruchten van de Geest: 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
##Als ik bij de EO de zonden aanwijst is het niet zo vriendelijk, blij, vredelievend meer, hoor.

Dat lees ik niet in jou reactie op de toespraak.
##Er is een tijd voor het Evangelie, maar ook een tijd voor de wet. Opbouwen door afbreken!!

Misschien is het een optie om de Geest meer ruimte te geven in je hart zodat hij je kan Vullen.
Lees daarom maar eens Efeziërs 5:1-21
##Hij heeft ruimte zat, zoveel als Hij nodig acht.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 18:15

Hallo Soli Deo Gloria, 3 oktober 2003
Mijn reactie met ##,

Soli Deo Gloria Geplaatst: Vr Okt 03, 2003 2:20 pm

Corné,

Ben jij een broeder van Dennis?
##Ik ben een broeder van Dennis en Dennis is een broeder van mij. Ben jij ook Dennis' en mijn broeder? Dan ben je ook broeder van Christus!

Je laat althans door hem het nodige van commentaar voorzien!
##Hoe kom je erbij dat het commentaar van Dennis is?

mvrgr, Soli Deo Gloria
Laatst gewijzigd door Corne van 't Hof op 03 okt 2003 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”