Lange broek voor vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 okt 2003 13:42

toch geloof ik absoluut dat God er prijs op stelt dat we ons netjes kleden.

Lees maar in de bijbel: als het om God gaat wordt het beste kleed aangetrokken en het beste kalf geslacht.

De tabernakel was ook wel even iets anders als een gescheurde ouwe tent.

In je ouwe kloffie naar de kerk gaan, terwijl je nette kleren in de kast hebt hangen, lijkt me niet echt gepast.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 okt 2003 13:45

heheh.....surfer is het eindelijk is met me eens..... :P dat gebeurd niet vaak :mrgreen:

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 03 okt 2003 13:47

surfer schreef:toch geloof ik absoluut dat God er prijs op stelt dat we ons netjes kleden.

Lees maar in de bijbel: als het om God gaat wordt het beste kleed aangetrokken en het beste kalf geslacht.

De tabernakel was ook wel even iets anders als een gescheurde ouwe tent.

In je ouwe kloffie naar de kerk gaan, terwijl je nette kleren in de kast hebt hangen, lijkt me niet echt gepast.

Tja, maar ik denk dat jij geen jood bent, dus je hoeft je niet te houden aan de joodse regels. Het voorhangsel is gescheurd, de christenen in de heidenen kwamen en komen de eerste dag van de week bij elkaar om Jezus' dood en opstanding te gedenken. Dat lees ik in de bijbel (zie Handl.)

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 okt 2003 13:50

lees mijn posting nog maar een keer, want volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. Het gaat niet om regels. Het is een teken van respect.

Als mijn zus trouwt, dan trek ik mijn beste pak uit de kast. Waarom? Het is haar feestje en ik wil dat ze trots op me kan zijn. Als ik een zwerver zonder cent was, dan ligt dat weer anders. Maar ik ben geen zwerver, ik heb een mooi pak in de kast hangen.

Dus als je een fatsoendelijke rbroek kan betalen ga je niet in een afgedragen spijkerbroek van de kringloop naar de kerk. Dat heeft weinig met christelijke vrijheid te maken maar meer met onverschilligheid.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2003 14:09

Weleens van aanpassen gehoord?

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 03 okt 2003 14:14

Evelien schreef:Weleens van aanpassen gehoord?

Weleens van emotionele druk gehoord?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2003 14:36

Petertje schreef:

nee. Leg eens uit?

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 03 okt 2003 15:11

We moeten ons ten alle tijden aan de regels der kerk houden tenzij ze in strijding zijn met Gods woord,

ben je hier niet mee eens Wordt Dan Geen Lid Van De Kerk,

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 03 okt 2003 15:17

Evelien schreef:
Petertje schreef:

nee. Leg eens uit?

Met alle liefde. Maar ik ben geen goede uitlegger. Ik ga het proberen.
Als mensen vaak hetzelfde tegen je zeggen, ga je het als waarheid aannemen. Soms kan iets zo als 'waarheid' ingestampt zijn in je hersens, dat als je in de Bijbel leest dat het niet waar is, je jezelf moet dwingen om in God's woord te geloven in plaats van het woord van mensen.
Zelf heb ik er jaren last van gehad. Alle regels en wetten die in me gestampd zijn, dat vingertje van " pas op, anders ga je naar de hel". Gelukkig heb ik er nu geen last meer van. Tegenwoordig noem ik het emotionele druk.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 03 okt 2003 17:36

ahuibers schreef:We moeten ons ten alle tijden aan de regels der kerk houden tenzij ze in strijding zijn met Gods woord,

ben je hier niet mee eens Wordt Dan Geen Lid Van De Kerk,

Dit ben ik niet met je eens. Wanneer je lid wordt van een club heb je gelijk. Maar de kerk claimt te handelen zoals God het wil, en ik ken God voldoende om te weten dat hij zich om een broek, rok, hoed, en dergelijke ondergeschikte zaken absoluut niet druk maakt. De kerk kan dit wel als richtlijn geven, maar moet dan wel erkennen dat het een menselijk verzinsel is. Als de kerk dit erkent, en daardoor de regels enigszins relativeert, is het geen probleem dat die regels er zijn. Maar doe alsjeblieft niet alsof dit soort flauwekul van enig belang i voor je relatie met God.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 okt 2003 17:51

de kerk is geen social club, nee

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 okt 2003 18:36

Zonder het over de personen die discussieren te willen hebben, vind ik het een beetje een miere****erige discussie worden, eerlijk gezegd :mrgreen: Als jij het als teken van eerbied ervaart, nette kleren aan te doen, doe dan voor God de kleren aan die je zelf mooi vindt. Als de overige gemeenteleden aanstoot nemen aan je (niet-nette) kleding, doe dan iets netters aan. Maar ga alsjeblieft niet iemand anders op zijn kleding veroordelen.
Samengevat: enerzijds rekening houden met de B&Z, anderzijds christelijke vrijheid handhaven (naar je eigen geweten)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”