Moderator: Moderafo's
L'être extraterrestre schreef:schaterlachMrSokkie schreef:L'être extraterrestre schreef:Nee, juist niet. Ik ben heel erg geneigd om voor mensen in te vullen wat ze denken. Wat ze ook zeggen. En dan wel negatief.
De meeste mensen kunnen prima zelf denken hoor.
Joh, dat méén je niet.
Het is zelfs zo dat bijna iedereen wel eens voor een ander denkt wat hij of zij zou denken, het kan je een dagtaak worden......MrSokkie schreef:L'être extraterrestre schreef:schaterlachMrSokkie schreef:L'être extraterrestre schreef:Nee, juist niet. Ik ben heel erg geneigd om voor mensen in te vullen wat ze denken. Wat ze ook zeggen. En dan wel negatief.
De meeste mensen kunnen prima zelf denken hoor.
Joh, dat méén je niet.
Daar kan je om lachen, maar het is bloedserieus hoor. Als je wilt weten wat andere mensen van je denken, kun je dat natuurlijk ook gewoon vragen. Dan hoef je niet zelf in te vullen "Oh, maar ze zullen wel dit en dat van mij denken!" Gewoon vragen is meestal heel verfrissend omdat blijkt dat niemand zo negatief over jou is als jijzelf. (of ik over mijzelf)
MrSokkie schreef:Daar kan je om lachen, maar het is bloedserieus hoor. Als je wilt weten wat andere mensen van je denken, kun je dat natuurlijk ook gewoon vragen. Dan hoef je niet zelf in te vullen "Oh, maar ze zullen wel dit en dat van mij denken!" Gewoon vragen is meestal heel verfrissend omdat blijkt dat niemand zo negatief over jou is als jijzelf. (of ik over mijzelf)
L'être extraterrestre schreef:Even tussen haakjes, maatschappelijk werk belde dat ze me doorsturen naar jeugdzorg. Ben ik niet zo blij mee. Wéér mijn verhaal doen. De afstand is eigenlijk te groot (maatschappelijk werk is praktisch om de hoek, jeugdzorg 8 km verderop) Wat is het verschil precies? Waarom zouden ze het hebben gedaan? (Ik krijg nog uitleg hoor)
Riska schreef:En als jij honderd keer zegt dat je de ander waardeert etc. etc. dan nóg denkt die ander: "zal wel"... ik herken het helemaal. Het hangt er o.a. ook vanaf, wat je hebt meegekregen: mocht je er zijn, zoals je was of alleen maar als je 'zus' of zo' was/bent?
MrSokkie schreef:Klopt, het hangt er van af wat je hebt meegekregen. Maar dus ook wat je op dit moment mee krijgt (wat je jezelf voorhoudt en wat anderen je voorhouden). ALs jij honderd keer iets positiefs zegt, en de dan gelooft je niet, moet je het nog honderd keer zeggen, en daarna nog 100 keer.
Riska schreef:Het is bewezen dat tegenover één keer tegen een kind zeggen: "je deugt niet" - of alle variaties erop, je 1000 (!!) keer moet zeggen, dat je van het kind houdt en dat het kind wél deugt...
Zo'n invloed heeft wat er gezegd wordt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten