Dat is wel een handige manier om eventuele stemmen te winnen voor de CDA.

Moderator: Moderafo's
Arco schreef:Dus, Opti, als het aan jouw ligt mag de SGP weg uit de Kamer en de CU is dan kantjeboord.
Arco schreef:Dus, Opti, als het aan jouw ligt mag de SGP weg uit de Kamer en de CU is dan kantjeboord.
Optimatus schreef:Ja, in principe vier, vijf partijen: CDA, PvdA, VVD, GroenLinks en SP.
De rest kan zich dan bij die partijen aansluiten; voor de overblijvende partijen is dat ook een goede zaak: namelijk meer interne discussie.
Kortom je stem enkel op pseudo-SGP-partijen, niet zo raar dan ook dat je denkt dat de SGP en de CU niet samen zullen gaan. Waar jij bij elk standpunt schijnbaar een Bijbelse onderbouwing nodig hebt, wat de SGP min of meer doet. Heeft de CU ook een goed programma, ethisch verantwoord (ja wat 'socialer') maar beid partijen proberen een afspiegeling te zijn van God; Barmhartig doch Rechtvaardig, en als je vanuit dat standpunt uitgaat vind ik het om te janken dat er twee partijen ongeveer hetzelfde willen bereiken, de handen soms in elkaar slaan, maar nog vaker elkaar meewarig aankijken.Als dat Christelijk Front niet in de strekking valt vanwaar de de hoofdlijnen van de SGP gaan, dan zal ik niet op ze stemmen.
Niet alleen de positie van de vrouw Riska, ik wil ook niet stemmen op een partij die aan de hand van 1 bijbeltekst herinvoering van de doodstraf op haar verlanglijst heeft staan.Riska schreef:Ik zou niet graag om de grootte van een partij erop stemmen, het gaat mij echt om de inhoud en dan maar wat meer partijen. Teveel is ook niet goed, maar dat schift zich wel uit.
Wat SGP en CU betreft: er is geen aanwijzing dat ze samen zullen gaan, zolang er tenminste één diepgaand verschil is: de positie van de vrouw. De SGP heeft duidelijk aangegeven dat ze niet met de CU in zee kunnen gaan, omdat de CU vrouwen verkiesbaar stelt.
Daarnaast zijn bepaalde standpunten van de CU ook breder (ruimer) dan die van de SGP.
Dat de achterban van de SGP kleiner zal worden naarmate meer jongeren de CU zullen gaan aanhangen is misschien voor de SGP een reden om toch eens goed te kijken naar wat echt principiëel is en wat eigenlijk best anders zou kunnen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten